طبق گزارش ها، اپل در حال توسعه چت ربات هوش مصنوعی خود برای رقابت با ChatGPT است

در طول “جنگ های هوش مصنوعی” رو به رشد، اپل تاکنون به طرز مشکوکی سکوت کرده است. این شرکت در حال ایجاد ربات چت خود است، همانطور که در ابتدا توسط گزارش شده است بلومبرگ مهندسان نام این مجموعه ابزار را “AppleGPT” گذاشته اند، اما در واقع Ajax نامیده می شود، زیرا مدل زبان بزرگ (LLM) با استفاده از چارچوب JAX گوگل ساخته شده است. منابع نشان می‌دهند که اپل چندین تیم دارد که روی این پروژه کار می‌کنند و یک تیم برای رسیدگی به نگرانی‌های بالقوه حریم خصوصی اختصاص داده شده است.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که تیم کوک، مدیر عامل اپل به این موضوع گفت صبح بخیر آمریکا که هوش مصنوعی مولد چیزی است که شرکت “از نزدیک به آن نگاه می کند”. مطابق با بلومبرگجان جیاناندریا و کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل، این ابتکار را رهبری می کنند. Giannandrea در ابتدا برای نظارت بر سیری و قابلیت‌های یادگیری ماشینی آن استخدام شد، بنابراین شاید دستیار دیجیتالی که در محاصره قرار گرفته، بسیار مفیدتر باشد.

اپل در واقع با این ربات چه خواهد کرد؟ این موضوع نامشخص است زیرا به نظر نمی‌رسد که این شرکت هیچ برنامه محکمی در مورد سناریوهای مورد استفاده، تاریخ راه‌اندازی یا پلتفرم‌ها ندارد. یک منبع ناشناس گفت بلومبرگ انتظار می رود در سال آینده اعلام رسمی، همراه با جزئیات بیشتر، ارائه شود. اپل همچنین در ماه آینده فراخوان درآمد سالانه خود را برگزار می کند که می تواند تا حدودی بر روی آژاکس روشن شود.

فضای مولد هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر منفجر شده است و تقریباً همه شرکت‌های بزرگ فناوری به قطار تبلیغاتی پیوسته‌اند. همین دیروز، متا و مایکروسافت Llama 2 را منتشر کردند، یک چت ربات هوش مصنوعی که برای استفاده تجاری در نظر گرفته شده است.



منبع