طبق گزارش‌ها، یوتیوب یک برنامه Apple Vision Pro را در نقشه راه خود دارد

Menu

ظاهرا گوگل قصد دارد یک اپلیکیشن یوتیوب برای Apple Vision Pro توسعه دهد. آستانه می‌گوید یکی از سخنگویان یوتیوب برنامه‌های این شرکت برای ساخت یک برنامه بومی Vision Pro را تأیید کرد، در حالی که یوتیوب را برای سافاری به‌عنوان یک نقطه توقف بهینه‌سازی می‌کند. این چرخش پس از آن صورت گرفت که توسعه دهنده کریستین سلیگ (خلق برنامه محبوب آپولو که Reddit در سال 2023 آن را کشت) یک برنامه غیررسمی YouTube را برای هدست 3500 دلاری اپل راه اندازی کرد.

جسیکا گیبی، سخنگوی یوتیوب، در ایمیلی نوشت: «ما از دیدن راه‌اندازی Vision Pro هیجان‌زده هستیم و با اطمینان از اینکه کاربران YouTube تجربه خوبی در Safari دارند، از آن حمایت می‌کنیم. آستانهنیلای پاتل. ما در حال حاضر هیچ برنامه خاصی برای اشتراک گذاری نداریم، اما می توانیم تأیید کنیم که یک برنامه Vision Pro در نقشه راه ما قرار دارد.

علیرغم راه اندازی Vision Pro با بیش از 600 برنامه بومی، یوتیوب در 19 ژانویه اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای برنامه Vision Pro ندارد. (Netflix یکی دیگر از ابزارهای پرمخاطب است.) علاوه بر این، یکی از سخنگویان شرکت YouTube در آن زمان به Engadget گفت که برنامه ای برای در دسترس قرار دادن برنامه iPad خود در فروشگاه App visionOS ندارد. انتقال برنامه های iPad راه (نسبتا) سریع و آسان برای توسعه دهندگان است تا نرم افزار خود را به دستگاه “محاسبات فضایی” اپل منتقل کنند.

تصویر تبلیغاتی برای برنامه Juno (YouTube) برای Apple Vision Pro.  یک صفحه شناور یک ویدیوی یوتیوب از شخصی را نشان می دهد که هدست به سر دارد.  یک اتاق نشیمن در پشت صفحه نمایش شناور قابل مشاهده است.تصویر تبلیغاتی برای برنامه Juno (YouTube) برای Apple Vision Pro.  یک صفحه شناور یک ویدیوی یوتیوب از شخصی را نشان می دهد که هدست به سر دارد.  یک اتاق نشیمن در پشت صفحه نمایش شناور قابل مشاهده است.

Juno، برنامه‌نویس YouTube غیررسمی کریستین سلیگ برای Vision Pro (کریستین سلیگ / جونو)

چیزی نظر شرکت را در دو هفته و نیم گذشته تغییر داد. یک نظریه این است که علیرغم قیمت سرسام آور 3500 دلاری، به نظر می رسد هدست واقعیت ترکیبی اپل شروعی قوی داشته باشد زیرا وفادارترین و پرجمعیت ترین طرفداران این شرکت به سرعت پیش خریدها را دریافت کردند. مینگ چی کو، تحلیلگر با منابع خوب تخمین زده است که اپل در آخر هفته افتتاحیه خود چیزی بین 160000 تا 180000 هدست فروخته است.

تئوری دیگر این است که یوتیوب متوجه شد که یک توسعه‌دهنده مستقل در حال برداشتن ضعف خود است. کریستین سلیگ، سازنده اپلیکیشن آپولو برای Reddit که اکنون از بین رفته است، یک برنامه غیررسمی YouTube شخص ثالث به نام Juno را راه اندازی کرد که در زمان راه اندازی در دسترس بود. سلیگ اعتماد و اعتبار قابل توجهی در میان کاربران دستگاه‌های اپل دارد: او یک توسعه‌دهنده سابق اپل و خالق یکی از برنامه‌های مورد علاقه کاربران iOS در Reddit است (قبل از اینکه قوانین بحث‌برانگیز API این شرکت به طور مؤثر اکثر برنامه‌های شخص ثالث Reddit را نابود کند).

یوتیوب احتمالاً یکی از بخش‌های اینترنت است که من بیشترین مصرف را دارم، بنابراین زمانی که یوتیوب اعلام کرد برنامه‌ای برای ساخت برنامه visionOS ندارند و گزینه بارگیری برنامه iPad را غیرفعال کرد، کمی غمگین شدم. سلیگ هفته گذشته در یک پست وبلاگ توضیح داد. “این شما را با Safari می‌گذارد، و وب‌سایت مشکلی ندارد، اما قطعاً شبیه یک برنامه visionOS نیست.”

یوتیوب از ویدیوهای سه بعدی و 360 درجه پشتیبانی می کند، اما هیچ کدام در حال حاضر روی Vision Pro کار نمی کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت قصد دارد آن ها را در برنامه خود قرار دهد یا خیر.

منبع