طبق گزارش‌ها، عرضه بزرگ هوش مصنوعی اپل در WWDC بر روی کمتر کردن سیری تمرکز دارد

طبق گزارش‌ها، عرضه بزرگ هوش مصنوعی اپل در WWDC بر روی کمتر کردن سیری تمرکز دارد

طبق گزارش‌ها، اپل اولین دور پیشرفت‌های مولد هوش مصنوعی خود را بر تقویت مهارت‌های مکالمه سیری متمرکز خواهد کرد. منابع در حال صحبت با مجله نیویورک تایمز مدیران شرکت اوایل سال گذشته متوجه شدند که ChatGPT سیری را قدیمی به نظر می‌رساند. ظاهراً این شرکت تصمیم گرفته است که اصول مدل زبان بزرگ (LLM) پشت ربات چت OpenAI می‌تواند به دستیار مجازی آیفون یک شات بسیار مورد نیاز در بازو بدهد. بنابراین، طبق گزارش‌ها، اپل نسخه جدیدی از سیری را با هوش مصنوعی در مراسم WWDC خود در 10 ژوئن عرضه خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، کریگ فدریگی و جان جیاناندریا، معاونان ارشد اپل، چند هفته قبل از اینکه شرکت متوجه شود سیری قدیمی به نظر می‌رسد، ChatGPT را آزمایش کردند. (من استدلال می کنم که تجلیل حدود یک دهه با تأخیر رخ داد.) آنچه بعد از آن اتفاق افتاد چه بود NYT او را به عنوان “مهمترین سازماندهی مجدد اپل در بیش از یک دهه” توصیف می کند.

این شرکت هوش مصنوعی مولد را به‌عنوان منطقه‌ای می‌بیند که یک بار در یک دهه نیاز به تغییر انبوهی از منابع برای رسیدگی دارد. شاید به یاد داشته باشید که این شرکت در اوایل سال جاری پروژه ۱۰ میلیارد دلاری Apple Car خود را لغو کرد. طبق گزارش‌ها، اپل بسیاری از این مهندسان را به کار روی هوش مصنوعی مولد منصوب کرد.

ظاهراً مدیران اپل می ترسند که مدل های هوش مصنوعی در نهایت جایگزین نرم افزارهای جا افتاده ای مانند iOS شوند و در مقایسه با آیفون آیفون را به یک آجر گنگ تبدیل کنند. موج اول بی دست و پا، بی دست و پا و در مجموع متقاعدکننده گجت های اختصاصی هوش مصنوعی که ما بررسی کرده ایم، مانند Human AI Pin و Rabbit R1، به اندازه کافی برای ایجاد یک تهدید خوب نیستند. اما با تکامل نرم افزار این امر می تواند تغییر کند، سایر سازندگان گوشی های هوشمند هوش مصنوعی بیشتری را در سیستم عامل خود وارد می کنند و سایر سازندگان سخت افزار فرصتی برای نوآوری دارند.

بنابراین، حداقل در حال حاضر، به نظر می‌رسد که اپل رقبای مستقیمی را برای نیرو‌های قدرتمند هوش مصنوعی مانند ChatGPT (کلمات)، Midjourney (تصاویر) یا ElevenLabs (صدا) راه‌اندازی نمی‌کند. در عوض، با یک سیری جدید و مدل های آیفون به روز شده با حافظه گسترش یافته برای مدیریت بهتر پردازش محلی شروع می شود. علاوه بر این، طبق گزارش ها، این شرکت یک ویژگی خلاصه سازی متن را به اپلیکیشن Messages اضافه خواهد کرد.

جان ترنوس اپل در مقابل یک اسلاید دیجیتالی از تراشه M4 ایستاده است.جان ترنوس اپل در مقابل یک اسلاید دیجیتالی از تراشه M4 ایستاده است.

تراشه M4 اپل (در کنار معاون جان ترنوس نشان داده شده است) می تواند به پردازش درخواست های محلی سیری کمک کند. (سیب)

اولین تلاش اپل برای هوش مصنوعی مولد، اگر NYTمنابع صحیح هستند، به نظر می رسد کمتر از آنچه که برخی تصور می کردند، تهدیدی فوری برای سازندگان باشد. در رویداد ماه می آیپد، این شرکت ویدئویی را با اتصال آیپد پرو جدید اجرا کرد که ابزارهای خلاقانه مختلفی را نشان می داد که توسط یک پرس هیدرولیک خرد شده بودند. این کلیپ به طور تصادفی به عنوان استعاره ای عالی برای ترس های (مشروع) هنرمندان، نوازندگان و دیگر سازندگانی بود که مدل های هوش مصنوعی روی کارشان آموزش دیده اند – و با عادی شدن بیشتر برای تولید محتوا، با همان ابزار جایگزین می شوند.

روز پنجشنبه، اپل بابت این تبلیغ عذرخواهی کرد و اعلام کرد که برنامه های خود را برای اجرای آن در تلویزیون لغو کرده است.

سامسونگ و گوگل قبلاً گوشی های پرچمدار خود را با ویژگی های مختلف هوش مصنوعی بارگذاری کرده اند که بسیار فراتر از بهبود دستیارهای مجازی آنها است. اینها شامل ابزارهایی برای ویرایش عکس ها، تولید متن و بهبود رونویسی (از جمله موارد دیگر) است. این ویژگی‌ها معمولاً برای پردازش به سرورهای مبتنی بر ابر متکی هستند، در حالی که رویکرد اپل ظاهراً حریم خصوصی را در اولویت قرار می‌دهد و درخواست‌ها را به صورت محلی رسیدگی می‌کند. بنابراین اپل ظاهراً با رویکردی ساده‌تر شروع می‌کند که به بهبود آنچه در حال حاضر وجود دارد و همچنین حفظ بیشتر یا تمام پردازش‌ها روی دستگاه است.

مجله نیویورک تایمزمنابع اضافه می کنند که فرهنگ رازداری داخلی اپل و بازاریابی متمرکز بر حریم خصوصی، پیشرفت هوش مصنوعی آن را متوقف کرده است. جان بورکی، مهندس سابق سیری به این روزنامه گفت که تمایل شرکت به حذف اطلاعاتی که بخش‌های مختلف با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، یکی دیگر از مقصران اصلی ناتوانی سیری در تکامل گذشته از جایی است که دستیار یک روز قبل از مرگ استیو جابز در سال 2011 راه اندازی شد. .

منبع