طبق گزارش‌ها، سری پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake-S Core Ultra 200 اینتل در ماه اکتبر عرضه می‌شوند

طبق گزارش‌ها، سری پردازنده‌های دسکتاپ Arrow Lake-S Core Ultra 200 اینتل در ماه اکتبر عرضه می‌شوند

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a برچسب گذاری شده است شایعه.

Intel Core Ultra 200K در اوایل سه ماهه چهارم

شرکای هیئت مدیره به Wccftech تأیید می کنند که Arrow Lake-S در ماه اکتبر در دسترس خواهد بود.

اگر انتظار داشتید که اینتل در طول سخنرانی Computex به‌روزرسانی مناسبی در مورد معماری Arrow Lake ارائه کند، احتمالاً ناامید شده‌اید. پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، بدون پرداختن به جزئیات بیشتر، تنها اشاره کرد که این معماری تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

با این حال، اتفاقات بیشتری در پشت صحنه رخ داد. یک محصول واقعی در نمایشگاه نمایش داده شد: مادربردهای Z890. جالب اینجاست که اینتل هنوز به هیچ شرکتی اجازه نداده است که آنها را به صورت رسمی سری Z890 بنامد، اما به نظر می رسد Biostar این تحریم را شکسته است.

مادربردهای Intel Z890، منبع: Wccftech

شرکای برد واقعاً مشتاق بودند که نسل بعدی مادربرد را با سوکت LGA-1851 به نمایش بگذارند. این سوکت قرار بود در کنار پردازنده‌های Meteor Lake-S عرضه شود که هرگز به شکل مصرف‌کننده عرضه نشدند. طبق شایعات، انتظار می رفت این پلتفرم چند ماه پیش راه اندازی شود، پیش از اینکه اینتل این سری را لغو کند. سری بعدی سری Arrow Lake-S است که با نام Core Ultra 200(K) نیز شناخته می شود که انتظار می رود امسال عرضه شود.

انتظار می رود پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake اینتل در ماه اکتبر وارد قفسه های خرده فروشی شوند و پس از آن در رویداد بعدی ON که برای سپتامبر برنامه ریزی شده است، رونمایی مناسبی صورت گیرد. مدیر عامل اینتل، پت گلسینگر، امروز تایید کرد که CPU های Arrow Lake ابتدا به پلتفرم دسکتاپ و سپس تراشه های لپ تاپ وارد خواهند شد.

– حسن مجتبی، Wccftech

با توجه به تعداد نامشخصی از نمایندگان شرکت، اینتل احتمالاً سری جدید Core 200K را در رویداد نوآوری خود در ماه سپتامبر معرفی خواهد کرد. این سری قصد دارد در ماه اکتبر عرضه شود، بنابراین ویترین محصول در سه ماهه سوم و عرضه واقعی در اوایل سه ماهه چهارم رخ خواهد داد. این از الگوی اینتل برای اعلام سری های جدید Core در هر رویداد نوآوری پیروی می کند.

رویداد نوآوری و Intel Core راه اندازی/اعلامیه ها

  • نوآوری 2021: دسکتاپ هسته دوازدهم اینتل “Alder Lake”
  • نوآوری 2022: دسکتاپ هسته سیزدهم اینتل “Raptor Lake”
  • نوآوری 2023: Intel Core Ultra 100 “Meteor Lake”
  • نوآوری 2024 🆕: Intel Core Ultra 200 “Arrow Lake”

در طول سخنرانی، پت گلسینگر فاش کرد که دریاچه پلنگ اکنون در نظر دارد در سال 2025 راه اندازی شود، اما این به طور خاص در مورد پلت فرم دسکتاپ نبود. اینتل به وضوح این فرصت را از دست داده است تا حداقل سری پردازنده های دسکتاپ نسل بعدی خود را با توجه به سری Ryzen 9000 از AMD به نمایش بگذارد. رقیب قبلاً اعلام کرده بود که CPUهای جدید Zen5 در ماه جولای راه اندازی می شوند، به این معنی که حداقل برای 3 ماه بدون چالش باقی خواهند ماند.

نقشه راه هسته اینتل، منبع: اینتل

منبع: Wccftech



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر