طبق گزارش‌ها، تسلا مشکوک بود که ماسک از بودجه شرکت برای ساختن یک خانه شیشه‌ای استفاده می‌کرد

مفاهیم این خانه شامل یک “شش ضلعی پیچ خورده” یا یک مکعب شیشه ای بود که یادآور فروشگاه خیابان پنجم اپل بود. به گفته کارشناسان، این فضای شخصی به نظر می رسد زیرا شامل اتاق خواب، حمام و آشپزخانه می شود.

رهبر با عقده های قانونی بیگانه نیست. او هنوز درگیر دعوا با کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر سر توییت کردن داده‌های مالی است و از شکایت افترا از سوی ورنون آنسورث، کاشف غار بریتانیایی به دلیل اتهامات غیرقابل اثبات “پدو مرد” جان سالم به در برد.

مدیران گاهی اوقات مزایایی مانند جت دریافت می کنند. با این حال، سیاست‌های این پاداش‌ها متفاوت است و رویکرد تسلا نسبتاً سخت‌گیرانه است. خودروساز برای هر هزینه ای که بیش از 120000 دلار است، نیاز به حسابرسی کمیته هیئت مدیره دارد که در آن شخص مرتبط، مانند مدیرعامل، منافع مادی دارد.

همه محصولات توصیه شده توسط Engadget توسط تیم تحریریه ما، مستقل از شرکت مادر انتخاب می شوند. برخی از داستان های ما شامل پیوندهای وابسته است. اگر چیزی را از طریق یکی از این پیوندها خریداری کنید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم. تمامی قیمت ها در زمان انتشار صحیح می باشد.



منبع

وضعیت و نتایج تحقیقات مشخص نیست. تسلا سال‌ها پیش بخش روابط عمومی خود را منحل کرد و ماسک تا لحظه نگارش این گزارش در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است. با این حال، طبق گزارش ها، هیئت مدیره می خواست بداند آیا ماسک در این کار نقش داشته و آیا زمان کارگر به خانه اختصاص داده شده است یا خیر. بلومبرگ سال گذشته از سفارش شیشه مطلع شد، اما در مورد برد یا ماهیت پروژه 42 اطلاعی نداشت.

این اولین باری نیست که یک مدیر ارشد فناوری با بررسی دقیق هزینه ها مواجه می شود. متا از شریل سندبرگ، مدیر اجرایی جدا شده، به دلیل استفاده از منابع شرکت برای پیشبرد اهداف شخصی، مانند برنامه ریزی عروسی یا تلاش برای رد یک خبر انتقادی از شریک سابقش بابی کوتیک، تحقیق کرد. با این حال، مشخصات ماسک به عنوان یک مدیرعامل بزرگ این مورد را برجسته می کند.

تسلا ممکن است از ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، در مورد موارد نادرست احتمالی تحقیق کرده باشد. روزنامه وال استریتمنابع ادعا می کنند که هیئت سازنده خودروهای برقی تحقیقاتی را در مورد نگرانی هایی که ماسک ممکن است از بودجه شرکت برای ساختن خانه ای در نزدیکی کارخانه گیگافکتوری در آستین استفاده کند، آغاز کرده است. این ابتکار با نام مستعار “پروژه 42” تصور می شود که شامل خرید میلیون ها دلار شیشه ویژه می شود – به اندازه ای بزرگ که سال گذشته توجه کارمندان را به خود جلب کرد. همچنین مشخص است که شرکت‌های با مسئولیت محدود مرتبط با ماسک و مدیران اجرایی، حجم زیادی از زمین‌ها را در این منطقه خریداری کرده‌اند.