طبق گزارش‌ها، تسلا مشتریان را به یک تست رانندگی می‌برد تا فناوری رانندگی کامل خود را به نمایش بگذارد

طبق گزارش‌ها، تسلا مشتریان را به یک تست رانندگی می‌برد تا فناوری رانندگی کامل خود را به نمایش بگذارد

اگر در آمریکای شمالی هستید، یکی از کارکنان تسلا قبل از اینکه بتوانید خودروی خود را به خانه ببرید، به شما نشان می‌دهد که فناوری رانندگی کامل (FSD) این خودروساز چگونه کار می‌کند. بلومبرگ. طبق گزارش ها، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، یادداشتی صادر کرده است که فروشگاه های تسلا در منطقه را ملزم به نصب و فعال سازی آخرین نرم افزار Full Self-Driving خود می کند. و سپس قبل از تحویل دادن وسیله نقلیه، مشتریان را به یک سواری آزمایشی کوتاه ببرید. او افزود که «تقریباً هیچ‌کس واقعاً متوجه نمی‌شود که FSD (نظارت‌شده) واقعاً چقدر خوب کار می‌کند» و او این نمایش را به یک «نیاز سخت» تبدیل می‌کند، حتی اگر می‌داند که تحویل را کاهش می‌دهد.

برای لذت بردن از فناوری FSD تسلا، باید 12000 دلار بپردازید تا قفل آن را باز کنید، علاوه بر هزینه ای که برای خود ماشین پرداخت کرده اید. این دستگاه با تمام ویژگی‌های Autopilot این شرکت، و همچنین قابلیت استفاده از فرمان خودکار در خیابان‌های شهر و فعال کردن قابلیت وسیله نقلیه شما برای شناسایی علائم توقف و چراغ‌های راهنمایی ارائه می‌شود تا بتواند به‌طور خودکار خودروی شما را برای توقف در نزدیکی کاهش دهد. با این حال، 12000 دلار یک تکه پول بزرگ است. اگر قصد دارید تا این حد هزینه کنید، تسلا ممکن است امیدوار باشد که این نمایش بتواند فشار لازم را به شما بدهد تا شما را وادار به بله گفتن کند.

تسلا در طول سال‌ها به دلیل فناوری‌های Autopilot و FSD مورد انتقاد و تحقیقات رسمی قرار گرفته است. در سال 2022، کالیفرنیا DMV شکایتی را علیه این شرکت به دلیل استفاده از زبان تبلیغاتی ارائه کرد که به نظر می رسد وسایل نقلیه این شرکت قادر به رانندگی کاملاً مستقل هستند که نیازی به نظارت راننده انسانی ندارد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها ده‌ها تصادف تسلا را که در آن Autopilot یا FSD درگیر بودند، از جمله برخورد با خودروهای اضطراری بررسی کرد. به دنبال NHTSA، وزارت دادگستری همچنین شروع به بررسی ویژگی های Autopilot و FSD تسلا کرد.

منبع