شرکت Blue Origin در حال بررسی علت انفجار موتور موشک در حین آزمایش است

همه محصولات توصیه شده توسط Engadget توسط تیم تحریریه ما، مستقل از شرکت مادر انتخاب می شوند. برخی از داستان های ما شامل پیوندهای وابسته است. اگر چیزی را از طریق یکی از این پیوندها خریداری کنید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم. تمامی قیمت ها در زمان انتشار صحیح می باشد.



منبع

رقبای پرواز فضایی خصوصی Blue Origin مشکلات خاص خود را داشته اند. SpaceX هنوز در تلاش است تا Starship را در مدار قرار دهد و Virgin Galactic به تازگی اولین پرواز تجاری خود را انجام داده است. موتور معیوب لزوماً مانع بزرگی نخواهد بود، حتی اگر شرکت را مجبور به تنظیم برنامه خود کند.

هر چقدر این شکست بر سطوح تولید Blue Origin تأثیر بگذارد، برای شرکتی که تجارتش حول محور موتورها می چرخد، خبر خوبی نیست. ULA برای هر موشک Vulcan به دو موتور BE-4 نیاز دارد، در حالی که New Glenn آینده Blue Origin به هفت موتور نیاز دارد. هر دو وسیله نقلیه برای مأموریت‌های اکتشاف فضایی و همچنین ماهواره‌های باند پهن پروژه Kuiper آمازون حیاتی خواهند بود.

بلو اوریجین جف بزوس همچنان با مشکلات فنی مواجه است. این شرکت تأیید کرده است که یک موتور BE-4 تقریباً 10 ثانیه پس از آزمایش شلیک در تگزاس در 30 ژوئن منفجر شده است. در جریان این حادثه به کسی آسیبی نرسید، اما CNBC می‌داند که این موتور قرار بود برای استفاده در دومین پرواز موشکی ولکان به اتحاد پرتاب یونایتد (ULA) ارسال شود.

این انفجار چندین ماه پس از شکست موشک نیو شپرد رخ می دهد که در نهایت به نازل موتور بدی متصل شده بود. ULA مشکلات خاص خود را داشته است. مرحله بالایی یک موشک در ماه مارس منفجر شد و باعث تحقیقات و تعمیراتی شد که شامل دیواره های فولادی ضخیم تر روی صحنه می شود.

تحقیقات هنوز در جریان است. بلو اوریجین می‌گوید «علت تقریبی» برای انفجار دارد و در حال کار روی «اقدامات اصلاحی» نامشخصی است. به گفته یکی از سخنگویان، این شرکت به آزمایش موشک‌ها ادامه خواهد داد و انتظار دارد خواسته‌های موتور مشتریان خود را برآورده کند.