شبیه ساز سونی PSP PPSSPP به فروشگاه App iOS راه پیدا کرد

Menu

PPSSPP، برنامه‌ای که قادر به شبیه‌سازی بازی‌های PSP است، به تعداد فزاینده شبیه‌سازهای بازی‌های قدیمی در اپ استور iOS پیوسته است. این برنامه تقریباً 12 سال است که وجود دارد، اما قبل از این، شما فقط می توانستید آن را از طریق راه حل هایی روی دستگاه خود نصب کنید. Henrik Rydgård، توسعه‌دهنده آن در اطلاعیه‌اش نوشت: «از اپل برای کاهش سیاست‌هایش تشکر می‌کنم و به شبیه‌سازهای کنسول‌های بازی‌های قدیمی در فروشگاه اجازه می‌دهد. اگر به خاطر داشته باشید، اپل دستورالعمل‌های توسعه‌دهندگان خود را در اوایل آوریل به‌روزرسانی کرد و از آن زمان، این شرکت برنامه‌ای را تأیید کرده است که می‌تواند بازی‌های Game Boy و DS را شبیه‌سازی کند و دیگری که می‌تواند عناوین PS1 را بازی کند.

برنامه Rydgård برای دانلود رایگان است، اما همانطور که او گفت آستانه، نسخه طلایی 5 دلاری نیز در راه است. در حالی که نسخه پولی PPSSPP برای اندروید دارای برخی ویژگی‌های اضافی است، اما بیشتر در دسترس است تا بتوانید از کار او پشتیبانی کنید. در حال حاضر، شبیه‌سازی که می‌توانید از اپ استور دانلود کنید، از صفحه کلید جادویی برای آی‌پد پشتیبانی نمی‌کند، زیرا او ابتدا سازگاری را با استفاده از یک API غیرمستند فعال کرده است. Retro Achievements نیز در حال حاضر در دسترس نیست. Rydgård گفت که آنها در به روز رسانی های آینده دوباره اضافه خواهند شد.

نسخه‌های دیگر شبیه‌ساز از کامپایلر Just-in-time (JIT) پشتیبانی می‌کنند که کد را برای اجرای روان‌تر آن بر روی یک پلتفرم خاص بهینه می‌کند. با این حال، اپ استور از آن پشتیبانی نمی‌کند و نخواهد کرد مگر اینکه اپل قوانین خود را تغییر دهد. Rydgård می‌گوید دستگاه‌های iOS معمولاً به اندازه کافی سریع هستند تا تقریباً تمام بازی‌های PSP را با سرعت کامل اجرا کنند، بنابراین ممکن است تفاوت زیادی را متوجه نشوید. البته، برنامه PPSSPP فقط شامل خود شبیه‌ساز است – شما مسئول یافتن بازی‌هایی هستید که می‌توانید در برنامه بازی کنید، زیرا اپل به توسعه‌دهندگان اجازه نمی‌دهد بازی‌هایی را که حقوقشان را ندارند آپلود کنند.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع