شایعه شده است که “Panther Lake” اینتل دارای معماری پردازنده گرافیکی یکپارچه Xe3-LPG است

این واقعیت که اینتل در حال برنامه ریزی کاشی های گرافیکی Arc برای سری Core خود است، چیز جدیدی نیست. این شرکت نقشه راه GPU خود را در سال گذشته ارائه کرد و تأیید کرد که پردازنده گرافیکی Arc Tile بخشی از پلتفرم‌های آینده Lake خواهد بود. چیزی که در این اسلاید بیان نشده است این است که کاشی‌های گرافیکی Arc برای سری Core در یک نسل Xe در رابطه با GPUهای مجزا “دیر” خواهند بود.

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a برچسب گذاری شده است شایعه.

Intel Panther Lake به نسل سوم پردازنده گرافیکی Xe مجهز می شود

Panther Lake یک معماری پردازنده Core در آینده است که انتظار می رود از Lunar Lake، احتمالاً در حدود سال های 2025-2026 پیروی کند. جزئیات بسیار کمی در مورد این سری شناخته شده است، اما به نظر می رسد که ما ممکن است به تازگی یاد گرفته باشیم که چه گرافیکی در این سری پردازنده های جدید گنجانده خواهد شد.

نقشه راه Intel Arc GPU، منبع: Intel

نقشه راه GPU اینتل، منبع:@harukaze5719/Linkedin

منبع: @harukaze5719







منبع

نقشه راه CPU در حال حاضر کاملاً نامشخص است، با همه شایعات در مورد تاخیرهای دسکتاپ Meteor Lake یا حتی لغو آن. با این وجود، واضح است که معماری Xe اینجا باقی مانده است و در سال های آینده شاهد تکرارهای زیادی خواهیم بود. این معماری‌ها توسط پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ، اما در انواع HPG‌های آن‌ها، مانند Battlemage، Celestial و Druid نیز استفاده خواهند شد.

شایعه نقشه راه پردازنده اصلی اینتل
VideoCardz دریاچه توسکا Raptor Lake & Refresh دریاچه شهابی و
دریاچه پیکان
دریاچه قمری دریاچه پلنگ
سری Core اینتل هسته 12th هسته سیزدهم هسته چهاردهم هسته 15th هسته شانزدهم
تاریخ راه اندازی دسکتاپ 2021-2022 2022-2023 2023-2024 2025+ 2026+
گرافیک μArch

مهندس اینتل در استفاده از معماری Xe آینده برای راه حل های یکپارچه استفاده می کند.

ماه گذشته اینتل تایید کرد که در حال توسعه یک زیرمجموعه از معماری Xe خود به نام LPG است. رویکرد از هم پاشیده به معماری مدرن پردازنده، این شرکت را قادر می سازد تا چیپلت ها را برای استفاده کم و توان بالا بهتر بهینه سازی و تأیید کند، که در این مورد به معنای معماری های GPU یکپارچه و گسسته است.

طبق مشخصات LinkedIn یکی از مهندسان پردازنده گرافیکی اینتل، همانطور که توسط @harukaze5719، اینتل در حال برنامه ریزی معماری Xe3-LPG برای دریاچه پلنگ است. این معماری از Xe-LPG و Xe2-LPG پیروی می کند که به ترتیب برای دریاچه Meteor و Lunar Lake طراحی شده اند. هیچ کدام هنوز منتشر نشده است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر