شایعه شده است که AMD Ryzen 7040 Phoenix در اواخر آوریل عرضه می شود، تقریباً 4 ماه پس از معرفی

فاش کننده همچنین ادعا می کند که Ryzen 7 7840U، Phoenix 15W، در اول ماه می عرضه خواهد شد. ادعا شده است که به احتمال زیاد تمام APU های Phoenix ظرف یک هفته راه اندازی می شوند.

منبع: Bilibili از طريق Wccftech





منبع

در حال حاضر، ما از 9 SKU فونیکس با مدل‌های سری H، HS و U آگاه هستیم. سری بر اساس TDP و ساعت تقسیم می شود. با این حال، تعداد هسته اصلی و مشخصات پردازنده گرافیکی RDNA3 یکپارچه باید مشابه باقی بماند.

سری AMD RYZEN 7040 Phoenix
VideoCardz.com هسته ها / رشته ها ساعت پایه/تقویت کننده ساعت GPU پردازنده گرافیکی TDP
Ryzen 9 7940H(S)
Ryzen 7 7840H(S)
Ryzen 5 7640H(S)
Ryzen 7 7840U TBC
Ryzen 5 7640U TBC
Ryzen 5 7540U TBC TBC

جالب اینجاست که علیرغم فاش‌های متعدد در مورد سری کم مصرف Phoenix، AMD هنوز سری Ryzen 7040U SKU را رسما تایید نکرده است. این شرکت اشاره کرد که پردازنده‌های 15 واتی Zen4 عرضه می‌شوند، اما تا کنون، AMD تمایلی به اشتراک‌گذاری مشخصات نداشته است.

شایعه شده تاریخ عرضه AMD Ryzen “Phoenix”، منبع: Bilibili

این سری برای اولین بار در CES در اوایل ژانویه معرفی شد، بنابراین تاریخ عرضه جدید شایعه شده 30 آوریل (که ممکن است کاملاً صحیح نباشد زیرا یکشنبه است) تقریباً 4 ماه پس از رونمایی Phoenix را وارد بازار می کند. در مقابل، لپ‌تاپ‌های Raptor Lake اینتل در حال حاضر به مدت ۲ ماه در دسترس هستند.

AMD Phoenix اواخر این ماه راه اندازی می شود

با توجه به “Golden Pig Upgrade” سری آینده Ryzen 7040 AMD با کد Phoenix تا اواخر آوریل انتظار نمی رود.

AMD Phoenix نسل بعدی APU برای لپ‌تاپ‌های دارای معماری Zen4 و RDNA3 است. این جانشین سری Ryzen 6000 با کد رامبراند است که بر اساس معماری به روز شده Zen3+ ساخته شده است. APU جدید قبلاً توسط AMD به تعویق افتاده بود و ادعا می کرد که باید تاریخ راه اندازی را تغییر داد تا بهتر با شرکای OEM هماهنگ شود.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر