شایعه شده است که مدیاتک معماری GPU NVIDIA را در نسل بعدی SoC پرچمدار موبایل استفاده می کند

این گزارش ادعا می‌کند که نسل بعدی پردازنده‌های موبایلی شاهد پشتیبانی بیشتر از هوش مصنوعی و بازی خواهد بود. انویدیا دارای فناوری و منابعی است تا دقیقاً آنچه مدیاتک برای چنین تلاشی نیاز دارد طراحی کند. با این حال، معماری در حال طراحی نه تنها به تلفن های همراه، بلکه به لپ تاپ های ویندوزی (معماری Windows on Arm) نیز وارد می شود.

اخیراً سامسونگ اعلام کرده است که قرارداد مجوز GPU را با AMD تمدید خواهد کرد. این شرکت از معماری RDNA2 برای پردازنده های موبایل Exynos 2200 خود استفاده کرد. سامسونگ هنوز جانشین Exynos را توسعه نداده است، اما شایعاتی وجود دارد که RDNA ممکن است با Exynos 2400 SoC در سال آینده بازگردد.

طبق گفته منابع صنعتی، مدیاتک انتظار می رود تا اوایل سال 2024 یک پردازنده گرافیکی انویدیا را در پردازنده موبایل پرچمدار نسل بعدی خود ادغام کند.

مطابق با دیجی تایمز منابع، NVIDIA و MediaTek در حال مذاکره برای طراحی یک پردازنده جدید موبایل هستند.

اگرچه انویدیا با معماری های گرافیکی کم مصرف غریبه نیست. این شرکت بسیاری از SoC های Tegra را برای محصولات Shield خود و همچنین کنسول های بازی مانند Nintendo Switch توسعه داده است. اکنون انتظار می‌رود که یک Soc به روز شده Tegra را برای جانشین سوییچ ارائه کند. تعجب آور نخواهد بود اگر Switch و MediaTek SoC معماری مشابهی با پردازنده گرافیکی داشته باشند.

به گفته منابع، مدیاتک و انویدیا علاوه بر توسعه مشترک پلتفرم‌های تلفن همراه برای تقویت هوش مصنوعی و قابلیت‌های بازی پردازنده‌های برنامه مدیاتک، در توسعه محصولات پلتفرم WOA (Windows on Arm) برای برنامه‌های نوت‌بوک نیز همکاری خواهند کرد.

منبع: دیجی تایمز





منبع

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a برچسب گذاری شده است شایعه.

NVIDIA در حال توسعه معماری GPU کم مصرف برای MediaTek است

AMD می تواند به زودی با NVIDIA در بخش جدیدی از بازار رقابت کند. گفته می شود انویدیا در حال کار با مدیاتک برای نسل بعدی دستگاه های موبایل پرچمدار است. این همکاری به این معنی است که NVIDIA پس از تمرکز بر روی پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت دسکتاپ و مرکز داده، برای بخش جدیدی از بازار تلاش خواهد کرد.

– دیجی تایمز

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر