سوکت عظیم LGA-7529 برای پردازنده‌های آینده اینتل Xeon Sierra Forest معرفی شد

YuuKi یکی از اولین کسانی بود که نمونه های مهندسی Sapphire Rapids اینتل را فاش کرد. اگرچه هیچ عکسی از پردازنده Sierra Forest منتشر نشد، عکسی از طراحی سوکت جدید ظاهر شده است. متأسفانه، ما هنوز نمی‌توانیم خود سوکت را ببینیم، بلکه یک پوشش محافظ با برچسب LGA-7529 است که نشان‌دهنده افزایش تعداد پین‌ها نسبت به طراحی 4677 Sapphire Rapids است.

Xeon Sierra Forest که بخشی از پلتفرم آینده “Birch Stream” است، سری جدیدی از پردازنده های Xeon است که با هسته های به اصطلاح کارآمد طراحی شده اند. این بخش جدیدی از CPU های مرکز داده اینتل است که احتمالاً با AMD EPYC Bergamo دارای هسته های Zen4c رقابت می کند.

Rodmap CPU Intel Xeon، منبع: Intel

سوکت LGA-7529 اینتل، منبع: YuuKi_AnS

سوکت LGA-7529 اینتل، منبع: YuuKi_AnS

اخیراً اینتل تأیید کرده است که Sierra Forest در سال 2024 در کنار Granite Rapids راه اندازی خواهد شد. این اولین باری خواهد بود که اینتل خط تولید Xeon خود را بین طرح های P-Core و E-Core تقسیم می کند.

بررسی کننده سخت افزار و افشاگر YuuKi_AnS تصویری از سوکت LGA7529 برای پردازنده های آینده Xeon به اشتراک گذاشته است.

طبق گفته اینتل، Sierra Forest از فرآیند ساخت اینتل 3 استفاده می کند و برای محاسبات با چگالی بالا و “فوق العاده کارآمد” در سیستم های ابری بهینه می شود.

منبع: YuuKi_AnS







منبع

این پردازنده Xeon مبتنی بر اتم نقشه راه هسته P/E دوگانه اینتل را باز می کند. پردازنده‌های مبتنی بر این سیلیکون منحصراً از هسته‌های کوچک‌تر در تلاش برای افزایش حداکثر تعداد هسته برای این CPUها استفاده می‌کنند.

Xeon Sierra Forest، نسل بعدی CPU مرکز داده «اتم».

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر