سری پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc Pro A60 با 16 هسته Xe مشاهده شد

اینتل روی کارت های گرافیک موبایل جدید کار می کند.

مشخصات پردازنده گرافیکی دسکتاپ Arc Pro A60 منبع: CompuBench

مشخصات پردازنده گرافیکی دسکتاپ Arc Pro A60 منبع: CompuBench

برخلاف مدل‌های Arc Pro موجود، این هسته‌ها دو برابر بیشتر خواهد بود (16 هسته Xe یا 256 موتور Xe/واحد اجرایی). این بدان معناست که پردازنده گرافیکی یا ACM-G10 کاهش یافته یا ACM-G12 شایعه شده است. مورد دوم بارها ذکر شده است، و ممکن است در واقع این پردازنده گرافیکی باشد که در نقشه های راه فاش شده مشاهده شده است.

منبع: CompuBench





منبع

استقرار سری Arc PRO ضعیف است و زمان زیادی طول می کشد تا اینتل برای رقابت با سری های AMD Radeon Pro و NVIDIA RTX آماده شود. با این حال، ممکن است به نظر برسد که این شرکت ممکن است پردازنده گرافیکی دیگری به نام Arc Pro A60M در دست ساخت داشته باشد.

Arc Pro A60 سری ورودی

پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ Arc Pro A50/40، منبع: اینتل

و صحبت از استقرار پردازنده گرافیکی Arc، اینتل نیز ظاهرا فراموش کرده است که پردازنده گرافیکی بازی Arc A580 خود را که تا جایی که اسلایدهای رسمی به 24 هسته Xe مجهز شده است، راه اندازی کند. در این مرحله، ممکن است تعجب کنید که آیا این کارت حتی با توجه به کاهش قیمت‌های اخیر سری A7، جایگاهی در خط فعلی Arc دارد یا خیر.

سری INTEL Arc PRO
VideoCardz.com Arc Pro A60M*/A60 Arc Pro A50 Arc Pro A40 Arc Pro A30M
پردازنده گرافیکی کیمیاگر ACM-G10/12 (?) کیمیاگر ACM-G11 کیمیاگر ACM-G11 کیمیاگر ACM-G11
هسته های Xe
هسته های FP32
ساعت گرافیکی
اندازه حافظه
اتوبوس حافظه
TDP TBC 75 وات 50 وات 35-50 وات

مجموعه حرفه‌ای Intel Arc در حال حاضر دارای مدل‌های سه‌گانه است: A40، A30 و A40M. همه این کارت‌ها بر اساس یک پردازنده گرافیکی ACM-G11 با حداکثر 8 هسته Xe ساخته شده‌اند. وجه مشترک آنها عدم دسترسی به DIY است، زیرا GPUهای ایستگاه کاری اینتل فقط از طریق شرکای OEM ارائه می شوند.

هر دو نسخه دسکتاپ A60 و A60 موبایل، همانطور که انتظار می رود، دو برابر سریعتر از پردازنده های گرافیکی A50/40 هستند. خروجی OpenCL اندازه حافظه این SKU ها را تایید نمی کند، اما ممکن است تصور شود که پلتفرم 128 بیتی 8 گیگابایتی است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر