سامسونگ در حال توسعه حافظه 36 گیگابیت بر ثانیه GDDR7 برای مراکز داده نسل بعدی، HPC و بازارهای بازی است.

در سالی که به ترتیب 30 و 20 سال رهبری در حافظه های DRAM و NAND فلش مموری را نشان می دهد، سامسونگ از نسل پنجم DRAM کلاس 10 نانومتری (1b) و همچنین نسل هشتم و نهم عمودی NAND (V-NAND) خود رونمایی کرد. تعهد این شرکت برای ادامه ارائه قدرتمندترین ترکیبی از فناوری های حافظه در دهه آینده.

سامسونگ مجموعه گسترده ای از راه حل های ذخیره سازی شامل مراکز داده، سرور سازمانی، تلفن همراه، مشتری، مصرف کننده و برنامه های کاربردی خودرو را معرفی کرد. این شرکت حافظه محاسباتی با کارایی بالا و کم مصرف خود را که برای هوش مصنوعی بهینه شده است و اینکه چگونه می تواند به محاسبات آگاهانه از محیط زیست کمک کند، برجسته کرد. سامسونگ همچنین یک SSD بدون DRAM جدید به نام PM9C1a ارائه کرد که از PCIe 4.0 و 5.0 پشتیبانی می کند.


Samsung Electronics رشد فوق العاده در حافظه و نیمه هادی های منطقی را از طریق تشدید همکاری های صنعتی در روز فناوری سامسونگ 2022 متصور است

– Jung-bae Lee، رئیس و رئیس کسب و کار حافظه در Samsung Electronics گفت.

رویداد امسال، با حضور بیش از 800 مشتری و شریک، ارائه‌هایی از رهبران کسب‌وکار حافظه و سیستم LSI سامسونگ – از جمله Jung-bae Lee، رئیس و رئیس تجارت حافظه ارائه شد. یونگ این پارک، رئیس و رئیس بازرگانی سیستم LSI؛ و Jaeheon Jeong، معاون اجرایی و رئیس دفتر راه حل های دستگاه (DS) آمریکا – در مورد آخرین پیشرفت های شرکت و چشم انداز آن برای آینده.

راه حل های DRAM برای پیشبرد هوش داده ها
DRAM 1b سامسونگ در حال حاضر با برنامه‌هایی برای تولید انبوه در سال 2023 در حال توسعه است. برای غلبه بر چالش‌ها در مقیاس DRAM فراتر از محدوده 10 نانومتری، این شرکت در حال توسعه راه‌حل‌های مخرب در الگوسازی، مواد و معماری با فناوری‌هایی مانند مواد High-K است.

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

سامسونگ با تاکید مجدد بر اهداف اصلی خود در افزایش ارزش مشتری و دنبال کردن فلسفه توسعه مشتری مدار، بر قصد خود برای گسترش بیشتر شراکت در اکوسیستم خود تاکید کرد. برای تحریک نوآوری باز گسترده تر، سامسونگ یک عنصر کلیدی از طرح خود را برای همکاری بیشتر با مشتریان نشان داد. این شرکت مرکز تحقیقات حافظه سامسونگ (SMRC) را افتتاح خواهد کرد که در آن مشتریان و شرکا می توانند حافظه و راه حل های نرم افزاری سامسونگ را در محیط های مختلف سرور آزمایش و تأیید کنند. با آغاز افتتاح اولین SMRC خود در کره در سه ماهه چهارم سال جاری، سامسونگ قصد دارد بعداً هاب های دیگری را در ایالات متحده و سراسر جهان با همکاری شرکای اکوسیستم مانند Red Hat و Google Cloud راه اندازی کند.


یونگ این پارک، رئیس و رئیس بازرگانی سیستم LSI، سخنرانی اصلی خود را در روز فناوری سامسونگ 2022 ارائه می‌کند.

با گسترش فراتر از DRAM معمولی، سامسونگ همچنین بر اهمیت راه‌حل‌های DRAM مناسب مانند HBM-PIM، AXDIMM و CXL تأکید کرد که می‌توانند به نوآوری در سطح سیستم در مدیریت بهتر رشد انفجاری داده‌ها در سراسر جهان کمک کنند.

راه حل های گسترده تر در میان همکاری بیشتر

1000+ لایه V-NAND تا سال 2030

تراشه های منطقی نسل بعدی به نمایش گذاشته شد
Samsung Electronics برای اولین بار در غرفه روز فناوری تعدادی از فناوری‌های پیشرفته تراشه‌های منطقی از جمله مودم 5G Exynos 5300، Exynos Auto V920 و QD OLED DDI را معرفی کرد که بخش‌های ضروری صنایع مختلف مانند موبایل، لوازم خانگی و خودرو هستند.

تراشه‌هایی که در سال جاری منتشر شده یا معرفی شده‌اند، از جمله پردازنده موبایل پریمیوم Exynos 2200، به همراه ISOCELL HP3 200 مگاپیکسلی – حسگر تصویر با کوچک‌ترین پیکسل‌های 0.56 میکرومتری (μm) در صنعت، نیز به نمایش گذاشته شده‌اند. Exynos 2200 که بر اساس پیشرفته ترین فرآیند 4 نانومتری (nm) EUV (لیتوگرافی فرابنفش شدید) ساخته شده و با فناوری های پیشرفته موبایل، GPU و NPU ترکیب شده است، بهترین تجربه را برای کاربران گوشی های هوشمند فراهم می کند. ISOCELL HP3 با 12 درصد اندازه پیکسل کوچکتر از 0.64 میکرومتر قبلی، می تواند تقریباً 20 درصد سطح ماژول دوربین را کاهش دهد و به سازندگان گوشی های هوشمند اجازه می دهد دستگاه های برتر خود را باریک نگه دارند.

از آنجایی که هوش مصنوعی و برنامه‌های کلان داده نیاز به حافظه سریع‌تر و با ظرفیت بالاتر را افزایش می‌دهند، سامسونگ با تسریع انتقال به سلول‌های چهار سطحی (QLC) به جهش تراکم بیتی ادامه می‌دهد و در عین حال بهره‌وری انرژی را برای پشتیبانی از عملیات مشتری پایدارتر در سراسر جهان افزایش می‌دهد. .

این شرکت همچنین اشاره کرد که نسل نهم V-NAND آن در حال توسعه است و برای تولید انبوه در سال 2024 برنامه ریزی شده است. تا سال 2030، سامسونگ در نظر دارد بیش از 1000 لایه را روی هم بگذارد تا فناوری های مبتنی بر داده در آینده را بهتر فعال کند.

سامسونگ همچنین تاکید کرد که این شرکت چگونه انعطاف پذیری بیشتری را از طریق مشارکت های مشترک در مواجهه با چالش های جدید صنعت نشان می دهد.

سپس سامسونگ برنامه های تهاجمی را برای رهبری صنعت در راه حل های هوشمند تحرک به اشتراک گذاشت. این شرکت در مورد ارائه‌های حافظه گسترده خود که برای هر عملکرد مدرن خودرو طراحی شده است، از سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI)، رانندگی خودکار (AD) و سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS)، خوشه‌ها و دروازه‌ها گرفته تا تله‌ماتیک بحث کرد. از زمان ورود به بازار حافظه خودرو در سال 2015، سامسونگ به سرعت حضور خود را در بازار افزایش داده است و قصد دارد تا سال 2025 به بزرگترین ارائه دهنده حافظه خودرو تبدیل شود.

Samsung Electronics، پیشرو جهانی در فناوری پیشرفته نیمه هادی، امروز مجموعه ای از راه حل های نیمه هادی پیشرفته را به نمایش گذاشت که برای ایجاد تحول دیجیتال در طول دهه، در روز فناوری سامسونگ 2022. رویداد سالانه از سال 2017 به حضور حضوری بازگشت. در هتل سیگنیا بای هیلتون سن خوزه پس از سه سال.

نکات برجسته کسب و کار حافظه

از زمان آغاز به کار خود در یک دهه پیش، فناوری V-NAND سامسونگ در هشت نسل پیشرفت کرده است و 10 برابر تعداد لایه ها و 15 برابر رشد بیت را به ارمغان آورده است. جدیدترین V-NAND نسل هشتم 512 گیگابایتی سامسونگ دارای بهبود کمی چگالی 42 درصدی است که به بالاترین تراکم بیت صنعت در میان محصولات حافظه سلول سه سطحی (TLC) 512 گیگابایتی تا به امروز رسیده است. بالاترین ظرفیت 1 ترابایتی TLC V-NAND جهان تا پایان سال در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

سامسونگ ISOCELL HP3 خود را با نمایش کیفیت تصویر عکس‌های گرفته شده با دوربین 200 مگاپیکسلی و همچنین نشان دادن عملکرد IC امنیتی اثر انگشت System LSI برای کارت‌های پرداخت بیومتریک که ترکیبی از حسگر اثر انگشت، Secure Element است، به نمایش گذاشت. (SE) و Secure Processor، اضافه کردن یک لایه اضافی از احراز هویت و امنیت در کارت های پرداخت.

یک تریلیون گیگابایت کل حافظه‌ای است که سامسونگ از زمان آغاز به کار خود در بیش از 40 سال پیش ساخته است. حدود نیمی از این تریلیون تنها در سه سال گذشته تولید شده است که نشان دهنده سرعت پیشرفت تحول دیجیتال است. از آنجایی که پیشرفت‌ها در پهنای باند حافظه، ظرفیت و کارایی انرژی، پلتفرم‌های جدید را قادر می‌سازد و اینها به نوبه خود نوآوری‌های نیمه‌رسانای بیشتری را تحریک می‌کنند، ما به طور فزاینده‌ای برای سطح بالاتری از یکپارچگی در سفر به سوی تکامل دیجیتالی تلاش خواهیم کرد.

موج جدیدی از راه حل های حافظه و فرصت های مشارکت بی حد و حصر برای ارائه قابلیت های بیشتر به بازارهای مرکز داده، سرور، موبایل، بازی و خودرو. کسب و کار System LSI بر نقش خود به عنوان یک داستان “راه حل کامل” تاکید می کند که می تواند راه حل ها را برای مشتریان از طریق همگرایی مجموعه محصولات گسترده خود بهینه کند.

این شرکت سپس راه‌حل‌های DRAM آتی مانند DRAM 32 گیگابیت DDR5، 8.5 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5X DRAM و 36 گیگابیت بر ثانیه GDDR7 DRAM را برجسته کرد که قابلیت‌های جدیدی را به بخش‌های بازار مرکز داده، HPC، موبایل، بازی و خودرو می‌آورد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر