سامسونگ حافظه LPDDR5X 8.5 گیگابیت بر ثانیه را معرفی کرد

اخیراً، LPDDR DRAM به ویژه تقاضای بالایی از بازار رایانه های شخصی داشته است، جایی که توانایی آن در ترکیب عملکرد بالا و مصرف کم مصرف در یک فرم کوچک به سازندگان رایانه کمک می کند تا لپ تاپ های کوچکتر، سبک تر و قدرتمندتر بسازند.

در Qualcomm Technologies، ما تلاش می‌کنیم تا در زمینه فعال‌سازی و استفاده از آخرین مشخصات حافظه در پلتفرم‌های موبایل اسنپدراگون پیشرو باشیم. ما اولین شرکتی در صنعت موبایل هستیم که جدیدترین LPDDR5X را با سرعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه در پلتفرم‌های موبایل اسنپدراگون فعال می‌کنیم، که تجربه کاربر را با ویژگی‌های جدید و عملکرد بهبود یافته برای موبایل، بازی، دوربین و برنامه‌های هوش مصنوعی افزایش می‌دهد.

– گفت: زیاد اصغر، معاون مدیریت محصول شرکت Qualcomm Technologies.


Samsung Electronics، پیشرو جهانی در فناوری حافظه پیشرفته، امروز اعلام کرد که جدیدترین DRAM LPDDR5X با سریعترین سرعت صنعت 8.5 گیگابیت بر ثانیه (Gbps) برای استفاده در پلتفرم های موبایل Snapdragon® تایید شده است. سامسونگ با بهینه سازی یک محیط سیگنال پرسرعت بین پردازنده برنامه و حافظه، از حداکثر سرعت قبلی 7.5 گیگابیت بر ثانیه که در ماه مارس به دست آمده بود، پیشی گرفت و بر رهبری خود در بازار حافظه تاکید کرد.

«پایان بیانیه مطبوعاتی»





منبع

LPDDR DRAM به لطف ویژگی‌های کم مصرف و کارایی بالا، به سرعت در سیستم‌های محاسباتی مدرن فراگیر می‌شود و فراتر از تلفن‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی، محاسبات با کارایی بالا (HPC)، سرورها و اتومبیل‌ها گسترش می‌یابد، جایی که از رشد قوی در سیستم‌های محاسباتی برخوردار بوده است. چند سال گذشته

دانیل لی، معاون اجرایی تیم برنامه ریزی محصول حافظه در سامسونگ الکترونیکس گفت:

اعتبار مشترک 8.5 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5X DRAM ما را قادر می سازد تا بیش از یک سال در دسترس بودن این رابط حافظه پرسرعت در بازار را تسریع کنیم، که این یک دستاورد فوق العاده است که از طریق همکاری طولانی مدت ما با Qualcomm Technologies امکان پذیر شده است. حافظه LPDDR همچنان کاربرد خود را فراتر از گوشی‌های هوشمند به هوش مصنوعی و برنامه‌های مرکز داده گسترش می‌دهد، همکاری قوی بین فروشندگان حافظه و SoC اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. سامسونگ به تعامل فعال با نوآورانی مانند Qualcomm Technologies ادامه خواهد داد تا آمادگی اکوسیستم برای استانداردهای LPDDR آینده را افزایش دهد.

حافظه LPDDR نیز یک جزء مهم فزاینده در وسایل نقلیه مدرن است. از آنجایی که داده‌های بیشتری از طریق ویژگی‌های رانندگی مستقل تولید می‌شود، حافظه با پهنای باند بالا مانند LPDDR DRAM برای پردازش مقادیر انبوه داده خودرو با سرعت‌های بسیار سریع‌تر مورد نیاز است.

برای مراکز داده و سرورهای لبه، ویژگی‌های کم مصرف LPDDR DRAM می‌تواند به کاهش سطح مصرف انرژی کمک کند، که منجر به بهبود هزینه کل مالکیت (TCO) برای مدیران مرکز داده می‌شود، در حالی که کاهش گرما و انتشار کربن را کاهش می‌دهد تا در نهایت تأثیر آنها بر کاهش یابد. تغییرات آب و هوایی

سامسونگ به‌عنوان یک رهبر جهانی در بازار DRAM موبایل برای بیش از یک دهه، استفاده از تلفن‌های هوشمند سطح بالا را هدایت می‌کند و بسیاری از مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا عملکرد محاسباتی قدرتمندی را در دستگاه‌های تلفن همراه خود تجربه کنند.

از آنجایی که نیاز به حافظه سریع‌تر، کوچک‌تر و کارآمدتر در زمینه‌های مختلف افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود LPDDR DRAM نیز حضور خود را در بازارهای نوظهور مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) و متاورس گسترش دهد.

سامسونگ اعتبار سنجی LPDDR5X DRAM با سرعت عملیاتی 8.5 گیگابیت بر ثانیه را در پلتفرم های موبایل اسنپدراگون تکمیل می کند و بازارهای جدیدی را برای حافظه LPDDR باز می کند.


سامسونگ الکترونیک سریعترین DRAM LPDDR5X را با سرعت 8.5 گیگابیت در ثانیه معرفی کرد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر