سازمان های خبری بیشتر از OpenAI و مایکروسافت به دلیل نقض حق چاپ شکایت کردند

سازمان های خبری بیشتر از OpenAI و مایکروسافت به دلیل نقض حق چاپ شکایت کردند

ادعاهای حقوقی علیه مایکروسافت و OpenAI شروع شده است، زیرا سه سایت خبری دیگر از این شرکت ها به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرده اند. آستانه گزارش شده است. رهگیری، داستان خام و AlterNet شکایت‌های جداگانه‌ای را مطرح کرد و ChatGPT را به بازتولید محتوای خبری «به‌لفظ یا تقریباً به کلمه» متهم کرد و در عین حال اسناد مهمی مانند نام نویسنده را حذف کرد.

این سایت‌ها، که همگی توسط یک شرکت حقوقی نمایندگی می‌شوند، گفتند که اگر ChatGPT در مورد مطالب حق چاپ آموزش ببیند، “می‌آموزد که در هنگام ارائه پاسخ، آن اطلاعات را منتقل کند.” داستان خام و AlterNet او اضافه کرد که OpenAI و مایکروسافت باید می دانستند که اگر «کاربران معتقد باشند که پاسخ های ChatGPT حق نسخه برداری شخص ثالث را نقض می کند، ربات چت محبوبیت کمتری خواهد داشت و درآمد کمتری ایجاد می کند».

سازمان‌های خبری در دادخواست متذکر می‌شوند که OpenAI یک سیستم انصراف برای صاحبان وب‌سایت ارائه می‌دهد، به این معنی که شرکت باید از نقض احتمالی حق چاپ آگاه باشد. مایکروسافت و OpenAI همچنین گفته‌اند که از مشتریان در برابر ادعاهای حقوقی در مورد نقض حق نسخه‌برداری که ممکن است در اثر استفاده از محصولات آنها ناشی شود، دفاع خواهند کرد و حتی هزینه‌های متحمل شده را نیز پرداخت خواهند کرد.

اواخر سال گذشته، مجله نیویورک تایمز از OpenAI و مایکروسافت به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرد و گفت که “به دنبال این است که آنها را مسئول میلیاردها دلار خسارت قانونی و واقعی بداند”. OpenAI از دادگاه خواست تا این ادعا را رد کند و گفت: NYT از یک اشکال ChatGPT استفاده کرد که باعث شد مقاله ها را کلمه به کلمه بازگو کند.

این شرکت‌ها همچنین با شکایت چندین نویسنده غیرداستانی به اتهام «سرقت گسترده و عمدی آثار دارای حق چاپ» و توسط کمدین مواجه هستند. سارا سیلورمن در مورد ادعاهای مشابه

منبع