رونق بازار سیاه GeForce RTX 4090 در چین: فروش مجدد سودآور پردازنده های گرافیکی RTX 4090 از سیستم های کامل از پیش ساخته شده

رونق بازار سیاه GeForce RTX 4090 در چین: فروش مجدد سودآور پردازنده های گرافیکی RTX 4090 از سیستم های کامل از پیش ساخته شده

خرید RTX 4090 در چین در بازار سیاه سه تا چهار روز طول می کشد

NVIDIA RTX 4090D ظاهرا به اندازه کافی خوب نیست.

شخصی در تایپه 20 سیستم کاملا مونتاژ شده مجهز به کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را خریداری کرده است تا GPU ها را به طور جداگانه در بازار سیاه چین بفروشد. این شخص گفته است که با وجود پرداخت بیش از 650 هزار یوان (91 هزار دلار) اما فروش این پردازنده‌های گرافیکی سودآور بوده است.

گفتن اینکه آیا این داستان واقعاً درست است یا نه، سخت است که بگوییم، اما MyDrivers که در مورد این موضوع گزارش می‌دهند، اطلاعات مشابهی را از خرده‌فروشانی از تایوان، سنگاپور، ویتنام و سایر کشورهایی که سوار چین می‌شوند دریافت کرده‌اند. فروش RTX 4090 در بازار سیاه به یک تجارت پرسود تبدیل شده است.

شوق هوش مصنوعی منجر به تقاضای زیادی برای کارت‌های گرافیک RTX 4090 در چین شده است، که با وجود سخت‌افزاری درجه یک مصرف‌کننده، جایگاه خود را در مزارع هوش مصنوعی پیدا کرده‌اند (ظاهراً در بسیاری از موارد جایگزین عملیات‌های استخراج کریپتو قبلی شده‌اند).

یک خرده فروش در تایپه فاش کرد که شخصی بیش از 20 سیستم RTX 4090 از پیش نصب شده را به قیمت هر کدام 32000 یوان خریداری کرده است که در مجموع بیش از 650000 یوان است. خریدار معتقد است که فروش مجدد این RTX 4090 در سرزمین اصلی چین نه تنها هزینه ها را پوشش می دهد بلکه سود بیشتری نیز به همراه دارد.

– MyDrivers

کارت گرافیک RTX 4090D که در اواخر ژانویه در چین عرضه شد، پوشش کمی از رسانه ها داشته است. بر اساس یک بررسی سریع در سایت‌های خرده‌فروشی بزرگ چینی، RTX 4090D در واقع در حال حاضر با قیمتی در حدود 14K RMB (حدود 1.9 هزار دلار) در دسترس است.

MyDrivers از یکی از بنیانگذاران شرکت های استارت آپی هوش مصنوعی نقل می کند که از این واقعیت که به دلیل ممنوعیت فروش نمی توانند پردازنده های گرافیکی RTX 4090 را به راحتی بخرند ابراز ناامیدی کرده است. هیچ راه قانونی برای خرید این کارت ها وجود ندارد که آنها را مجبور به خرید RTX 4090 از طریق بازار سیاه می کند. بر اساس این گزارش، این کار به کار زیادی نیاز ندارد و تنها سه تا چهار روز طول می کشد.

مشخص نیست که چرا این شرکت‌ها همچنان ترجیح می‌دهند RTX 4090 اصلی را بخرند، زیرا نسخه D تنها 10 درصد از هسته‌های آن را ندارد. ظاهراً ارزش این همه زحمت را دارد.

منبع: MyDrivers via Wccftech



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر