رندرهای ادعایی NVIDIA TITAN RTX “Ada” GPU چهار اسلات با دو کانکتور برق 16 پین را نشان می دهد.

در حال حاضر، انتظار نمی رود پردازنده گرافیکی کامل AD102 به این زودی ها تحت سری RTX 40 عرضه شود. به‌اطلاع RTX 4090 Ti تقریباً مطمئناً در نقطه‌ای عرضه می‌شود، اما این نشت نشان می‌دهد که NVIDIA می‌تواند به خوبی نشان TITAN را روی آن بگذارد و قیمت را حتی بیشتر افزایش دهد.

این نمونه اولیه TITAN تاریخ انتشار ندارد و انتظار نمی رود به زودی عرضه شود. این نشت تنها ادعا می کند که NVIDIA یک نمونه اولیه در آزمایشگاه ها آماده در صورت نیاز دارد.

شایعات قبلی نشان داده بودند که NVIDIA در حال برنامه ریزی یک مدل مبتنی بر AD102-450 با 18176 هسته CUDA و 48 گیگابایت حافظه GDDR6X است. اکنون گفته می شود که این پردازنده گرافیکی حتی می تواند دارای ماژول های حافظه 24 گیگابیت بر ثانیه باشد که پهنای باند را نسبت به کارت RTX 4090 14 درصد افزایش می دهد.

نمونه اولیه پردازنده گرافیکی انویدیا چهار اسلات “ADA”.

لطفا توجه داشته باشید که این پست با عنوان a برچسب گذاری شده است شایعه.

NVIDIA TITAN RTX “Ada”

رندر نمونه مهندسی NVIDIA TITAN RTX “ADA”, منبع: MLID

آنچه در اینجا به چشم می خورد کانکتورهای برق 16 پین دوگانه است که در مکانی بسیار غیر معمول قرار گرفته اند. باید تعجب کرد که آیا این کارت نمونه اولیه پردازنده گرافیکی چهار اسلات است که چند ماه پیش دیدیم، اگرچه پره های هیت سینک در زاویه متفاوتی قرار دارند.

NVIDIA ظاهراً در حال بررسی ایده انتشار GPU بازی نهایی به عنوان بخشی از سری TITAN خود است. ما مدتی است که GPU جدید TITAN را ندیده‌ایم، زیرا این شرکت تلاش خود را بر روی خط تولید GeForce متمرکز کرده است. با این حال، وضعیت بازار پردازنده‌های گرافیکی به اندازه‌ای روان است که NVIDIA بتواند چنین گزینه‌ای را در آینده در نظر بگیرد.

منبع: قانون مور مرده است





منبع

این افشاگری ادعا می‌کند که NVIDIA نمونه‌های اولیه‌ای را که در آزمایشگاه کار می‌کنند به پایان رسانده است، و آنها قطعاً مانند محصول نهایی به نظر می‌رسند. برای تأیید این موضوع، MLID یک عکس به شدت ویرایش شده از کارت را به اشتراک می گذارد، در حالی که بقیه رندرهایی بر اساس عکس های دیگر هستند.

نمونه مهندسی NVIDIA TITAN RTX “ADA” (عکس واقعی)، منبع: MLID

شایعات مربوط به لغو (یا به تعویق افتادن) پروژه نسل بعدی GPU TITAN توسط NVIDIA هر چند هفته یکبار دوباره ظاهر می شود. این بار اما قانون مور مرده است ادعا می کند که عکس های واقعی از نمونه مهندسی دارد که برای ایجاد رندرهای دقیق استفاده شده است.

رندر نمونه مهندسی NVIDIA TITAN RTX “ADA”, منبع: MLID

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر