راهنمای AMD RDNA3 ISA اکنون برای کمک به توسعه دهندگان با بهینه سازی معماری سطح پایین در دسترس است

تا آنجا که به شایعات مربوط می شود، AMD باید سه پردازنده گرافیکی Navi 3X را برای دسکتاپ و لپ تاپ راه اندازی کند، در حالی که این معماری توسط گرافیک های یکپارچه در APU Phoenix نیز استفاده می شود.

AMD سند معماری مجموعه دستورالعمل RDNA3 را در 606 صفحه منتشر کرد

اهداف اصلی این سند عبارتند از:

  1. ساختارها و رفتار زبان را مشخص کنید، از جمله سازماندهی هر نوع دستورالعمل در هر دو نحو متن و فرمت باینری
  2. یک مرجع از عملیات دستورالعمل ارائه کنید که کامپایلر نویس ها می توانند از آن برای به حداکثر رساندن عملکرد پردازنده استفاده کنند

منبع: AMD GPUOpen از طریق فورونیکس





منبع

راهنمای مرجع AMD RDNA™ 3 Instruction Set Architecture (ISA).

بلوک دیاگرام RDNA3، منبع: AMD

AMD تاکنون تنها یک پردازنده گرافیکی RDNA3 به نام Navi 31 منتشر کرده است. این پردازنده تنها توسط کارت های گرافیک Radeon RX 7900 استفاده می شود. با این حال، این شرکت قبلاً پردازنده گرافیکی Navi 33 خود را برای دستگاه های تلفن همراه معرفی کرده بود که قرار است ماه آینده راه اندازی شود.

AMD ISA دانشی را در مورد مدل اجرای کد سایه زن RDNA3، سلسله مراتب حافظه ارائه می دهد و تمام دستورالعمل های موجود را فهرست می کند. این می تواند برای بهینه سازی های سطح پایین یا تنظیم سطح کامپایلر، یادداشت ها مفید باشد فورونیکس.

تقریباً یک ماه پس از عرضه Radeon RX 7900، AMD اکنون سندی را به اشتراک می گذارد که حاوی جزئیات دستورالعمل های سطح پایین برای معماری RDNA3 است. این راهنمای برنامه نویسی بسیار پیچیده برای توسعه دهندگانی در نظر گرفته شده است که می خواهند با استفاده از دستورالعمل های خاصی که برای نسل سوم RDNA فعال یا اصلاح شده اند، از مزیت معماری استفاده کنند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر