راهنمای خرید کارت گرافیک؛ نکاتی که قبل از خرید باید بدانید!

اگر از سیستم تان انتظار دارید علاوه بر امور روزمره تعدادی از بازی های روز را با حداقل تنظیمات گرافیکی قابل قبول (رزولوشن 1080 و نرخ فریم هدف 30) اجرا کند باید به سراغ کارت های Low Profile و یا میان رده بازار بروید. در ادامه تعدادی از مهم ترین نکات خرید کارت گرافیک را بررسی می کنیم تا با دید بهتری به سراغ انتخاب این قطعات گران قیمت بروید. در مقاله راهنمای خرید کارت گرافیک قصد داریم نکات مهم برای انتخاب کارت گرافیک را بررسی کنیم تا انتخاب این قطعه با توجه به بودجه تان ساده تر از همیشه شود. از این رو اگر قصد خرید کارت گرافیک کامپیوتر یا انتخاب کارت گرافیک لپ تاپ را داشته باشید، چالش های زیادی سر راه شما خواهد بود. به همین دلیل از هر مدل کارت گرافیک کانفیگ های مختلفی وجود دارد و شما می توانید مدل های تک فن، جفت فن و حتی 3 فن را بیابید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مجله خبری videocardz دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

سری GT: سری کارت های GT قدیمی ترین محصولات انویدیا هستند و امروزه دیگر نمی توانید انتظار اجرای گیم از آن ها داشته باشید اما به دلیل قیمت اقتصادی می توانند گزینه مناسبی برای امور مالتی مدیا باشند. به عنوان مثال کارت های سری Quadro معمولا قیمت بالایی دارند اما به هیچ عنوان برای اجرای بازی مناسب نیستند و نمی توانند نیاز های تان را برطرف کنند. این مسئله تا حد زیادی درست است اما به هیچ عنوان تمام ماجرا نیست! چه گیمر باشید و چه قصد رندر گرفتن پروژه های گرافیکی را داشته باشید بدون استفاده از این قطعه سیستم کامپیوتری هیچ کارایی برای تان ندارد. اگر قصد اجرای بازی ها در رزولوشن 1080P را دارید به چیزی بین 2 الی 6 گیگابایت VRAM نیاز خواهید داشت در حالی که اگر قصد رندر گرفتن بازی ها با رزولوشن 4K را دارید باید به سراغ مدل های بالای 8 گیگابایت بروید. اما اگر قصد رندر گرفتن از پروژه های گرافیکی و یا اجرای جدیدترین بازی های روز با تنظیمات گرافیکی ایده آل (رزولوشن 4K و نرخ فریم هدف 120) را دارید باید کارت های گرافیک بالارده انویدیا یا AMD را انتخاب کنید. با توجه به این موضوع اگر قصد انتخاب یک کارت گرافیک بالارده را داشته باشید توجه کنید که منبع تغذیه یا پاور سیستم تان توانایی کشش کارت گرافیک را دارد.

یک سیستم کامپیوتری که کارت گرافیک قدرتمندی دارد اما cpu، رم، مادربرد و سایر قطعات آن پایین رده می باشند هم دقیقا از همین قاعده پیروی می کند. یک خودرو را در نظر بگیرید که موتور قدرتمندی بر روی آن سوار شده است اما به دلیل بدنه غیر استاندارد و سایر قطعات ناهماهنگ نمی تواند از حداکثر پتانسیل و قدرت موتور استفاده کند. به همین دلیل ممکن است یک کارت قدیمی بالارده بسیار قدرتمند تر از مدل های جدید میان رده باشد. Nvidia اما صاحب قدرتمند ترین کارت های گرافیکی با جدید ترین فناوری های روز می باشد. این کمپانی با معرفی فناوری های جدید در دنیای گیمینگ مانند Ray Tracing و DLSS رقیب خود را هم مجبور به پیروی از این استاندارد ها کرده است. دنیای کارت گرافیک ها روز به روز در حال پیشرفت است و هر ساله فناوری های جدیدی برای اجرای بازی های باکیفیت ارائه می شود. هر نسل از کارت های گرافیک شامل مدل های پایین رده، میان رده و بالارده می باشد. پیشنهاد می شود پس از انتخاب نوع و مدل کارت گرافیک، بیشترین مقدار VRAM و جدیدترین نسل حافظه عرضه شده برای آن را تهیه کنید. جدیدترین همیشه بهترین نیست!

برخی از کارت گرافیک های سطح حرفه ای نیز با خنک کننده های آبی روانه بازار میشوند که بهترین انتخاب برای گیمر های حرفه ای خواهند بود. سیستم خنک کننده قوی تر به معنی راندمان بالاتر است! البته هر نسل جدیدی که معرفی می شود با خود معماری مدرن تر، لیتوگرافی جدید تر و ویژگی های پیشرفته تری به همراه می آورد. با تکنوسان مگ همراه باشید تا با کارت های گرافیک بیشتر آشنا شوید. آیا خرید کارت گرافیک کارکرده منطقی است؟ تا اینجای مقاله راهنمای خرید کارت گرافیک، با فاکتور های مهم برای انتخاب کارت گرافیک آشنا شدید و اکنون می توانید یک کارت گرافیک متناسب با نیاز تان را انتخاب کنید. راهنمای خرید کارت گرافیکنوع کاربری خود را در نظر بگیرید! اولین موردی که باید برای انتخاب یک کارت گرافیک مناسب در نظر بگیرید سطح نیاز و نوع کاربری تان می باشد. سری GTX: سری کارت های GTX را در حال حاضر می توان میان رده های انویدیا دانست که تقریبا برای هر کاربری مناسب اند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر