راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

سری Legion، جزء محصولات گیمینگ است. بسته به قیمت و مدل متفاوت است. گرچه این لپ تاپ از پس پردازش بازیهای سنگینی بهسادگی برمیآید؛ ولی برخی از بازیهای آنلاین با بالاترین مشخصات، ممکن است این لپ تاپ را به چالش بکشد. معرفی بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۴۵ میلیون در تیر ۱۴۰۱ که علاوه بر گیمرها، بتواند برای مهندسان و کارهای گرافیکی سنگین نیز مناسب باشد، واقعا دشوار است؛ با این وجود، ما یک پیشنهاد ویژه از شرکت ایسر برای شما داریم: Predator Helios 300 با 32 گیگابایت رم، پردازنده 8 هستهای Core i7 از نسل یازده و کارت گرافیک RTX 3060 با 6 گیگابایت حجم حافظه که تمام ناممکنها را ممکن میکند. حافظه رم این لپ تاپ ها معمولا بین 8 تا 16 گیگابایت است و سرعت مناسبی را به سیستم شما میدهد. لپ تاپهای لنوو با قدرت سختافزاری قدرتمند و با قیمتی مناسب توانسته جایگاه مناسبی برای خود پیدا کنند. 1920 پیکسل و نرخ نوسازی 60 هرتز، یک نمایشگر قدرتمند برای بازیهای ویدئویی به شمار میرود. اما این مسئله یادتون باشه که لپ تاپ گیم خیلی کم زیر نور خورشید استفاده میشه به خاطر همین شاید برخی شرکت ها از برخی قابلیت های صفحه نمایش که در لپ تاپ های مالتی مدیا بکار می برن ، استفاده نکنن اما معمولا کیفیت نمایشگر لپ تاپ گیم خوبه .

برای خرید لپ تاپ گیمینگ با قیمتی کمتر از 20 میلیون تومان، چارهای جز انتخاب محصولات کارکرده قدیمی یا استوک نیست. طراحی کیبورد و فضای بین دکمهها در این لپ تاپ، آن را برای کارهای روزانه و تایپ مناسب کرده است. لپ تاپ MacBook Air 2020 دارای یک نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 1600 x 2560 پیکسل است و در نتیجه برای کارهای گرافیکی و طراحی نیز، محصول پرکاربردی خواهد بود. 2160 پیکسل و نرخ بهروزرسانی 165 هرتز است که آن را به یک نمایشگر قدرتمند تبدیل کرده است. مهمترین ویژگیهای لپ تاپهای گیمینگ، سختافزار قدرتمند و حمل آسانشان است. برای مثال در لپ تاپهای دانشجویی بیش از هر چیزی به وزن آنها و قابل حمل بودنشان توجه شده است اما آنچه امروز و در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم، دنیای بزرگ لپ تاپ گیمینگ میباشد که بازارشان همانند سخت افزار درونشان داغ است. استفاده از پردازنده Core i7 11800 و کارت گرافیک 6 گیگابایتی RTX3070 این دستگاه را به یکی از بهترین گزینهها برای خرید لپ تاپ گیمینگ تبدیل کرده است. یکی از بهترین مدل این سری، لپ تاپ 2.4 کیلوگرمی لنوو مدل Legion 5 15CH6 است. سختافزار قدرتمند، عملکرد عالی در کنار قیمت مناسب بارزترین ویژگیهای محصولات سری TUF ایسوس است.

منبع تغذیه GP480A-EUD با ویژگیهای مختلف و متعدد خود، عملکرد خیلی خوبی دارد که میتواند تا مدتها نیازهای شما را رفع کند. برای مثال دو تا از بهترین لپ تاپ ها برای بازی یعنی ایسوس G750JK و همچنین Alienware M18 هر دو از پردازنده اینتل Core i7 4700MQ استفاده کردن که ۴ هسته واقعی و ۴ هسته مجازی داره مجموعا ۸ هسته . به طور کلی، این لپتاپ، یک همراه سبک وزن و پرقدرت برای انجام امور اداری، حتی عملیاتهای سنگین است. کارهای گرافیکی سنگین مسلما کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارن. شما میتوانید تمام نرمافزارهای گرافیکیتان را به راحتی توسط این پردازنده قدرتمند اجرا بکنید.

ضمنا قصد من تخصصی توضیح دادن نیست چون عده انگشت شماری شاید حرف های من رو متوجه بشن . البته برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله بهترین لپ تاپهای مهندسی HP را بخوانید.در نرم افزارهای تخصصی این رشتهها، واقعا نیازی به پردازشهای گرافیکی سنگین نیست و داشتن پردازنده قوی، حافظه رم بالا و در صورت امکان، هارد جامد SSD بیش از هر چیزی اهمیت دارد. سری ROG ایسوس در واقع لپ تاپ های تخصصی هستند که سخت افزار قوی تری نسبت به بقیه دارند و به طبع قیمتشون هم بالاتره. در نام گذاری کارت گرافیکهای Nvidia Geforce، بعد از نام سری دو جفت عدد مشاهده میشود که جفت عدد اول، معرف نسل و معماری به کار رفته در ساخت کارت گرافیک را نشان میدهد. مکبوک ایر ۲۰۲۰ مدل MGN63 به واسطهی حدود قیمت ۳۳ میلیون تومانیاش، میتواند یک گزینهی فوقالعاده برای کسانی باشد که قصد مهاجرت از اکوسیستم ویندوز به مک را دارند و از طرفی، نگران هزینهی بالا برای این انتقال بودهاند.

8 گیگابایت رم از نوع DDR4 و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD هم دیگر مشخصات سخت افزاری این مدل هستند. این دستگاه به پردازنده چهار هستهای Core i5 10300H و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 مجهز شده و کارت گرافیک 4 گیگابایتی GTX 1650 در آن قادر است تمام بازیهای روز یا نرم افزارهای سنگین را به آسانی اجرا کند. هرچی اون صفحه گردان سرع تر بتونه بچرخه ، اطلاعات سریع تر خونده یا نوشته میشه . با ضعیف تر ها مثل ۷۵۰ و ۷۶۰ هم میشه کار کرد اما تاخیر و LAG رو قطعا تجربه میکنید . اما برخی شرکت هایی که تخصصی تر روی تولید لپ تاپ مخصوص بازی کار می کنن مثل شرکت Dell با برند Alienware ، بعضا از ۳ تا فن برای خنک سازی استفاده میشه ، البته این اتفاق بیشتر در لپ تاپ هایی هست که ۲ تا گرافیک به صورت کراس فایر و یا SLI به شکل همزمان کار میکنن .

از نظر ظاهری، این لپتاپ خیلی چشمنواز نیست ولی دارای کانفیگ خوبی برای برقراری ارتباط مناسب بین کاربر و بازی بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون است. قبل از این که به امکانات عالی این لپتاپ بپردازیم، بهتر است در مورد طراحی بینظیر این محصول صحبت کنیم. تا به اینجای مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی های لپ تاپ گیمینگ بیشتر آشنا کنیم . مشاهده بهترین لپ تاپ های زیر 20 میلیون تومان در دیجی کالا لپ تاپ گیمینگ تا 20 میلیون تومان داریم؟ لپ تاپ های مختلفی همانند MSI GF63 تا لپ تاپ های ایسر نیترو 5 و حتی لپ تاپ ایسوس Asus Rog Zehyrus M16 نیز در این بازه قیمتی در دسترس هستند. رم لپ تاپ ایسر مدل PH315-54-72JU 16 گیگابایت از جنس DDR4 است. ازنظر سختافزاری، دارای پردازنده مرکزی هشت هستهای AMD Ryzen 7 5800H و پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RTX 3050 Ti و حافظه ذخیرهسازی 512 گیگابایت (از نوع SSD) با 16 مگابایت حافظه کش است. شایانذکر است هزینه این دستگاه با حافظه کش 8 گیگابایتی، حدود یک میلیون تومان ارزانتر است. این محصول از سری پردازنده Core i5 استفاده میکند و حافظه کش پردازنده نیز روی ۸ مگابایت قرار دارد. شما میتوانید انواع مختلف سری لپ تاپ ایسوس را خریداری کنید.بهطورکلی، سری TUF لپ تاپهای ایسوس، قدرتمندترین سختافزارها را دارند.

این نسخه از لپتاپهای ایسوس با برخورداری از پردازنده مرکزی پیشرفته AMD Ryzen 5800H و پردازنده گرافیکی قدرتمند برای اجرای روان بازیها و همچنین صفحه نمایش 17.3 اینچی فول اچ دی، از اساس یک لپتاپ گیمینگ به شمار میآید. البته این لپتاپ برای اجرای تمام بازیهای روز کارآمد نیست و بییشتر یک لپ تاپ گیمینگ متوسط برای اجرای بازیها با کیفیت مناسب است که از پس اجرای اکثر بازیهای موجود در بازار بر میآید اما اگر شما یک گیمر حرفهای هستید و میخواهید یک سیستم تمام عیار داشته باشید، بهتر است دو برابر قیمت آیدیاپد گیمینگ 3 خرج کنید. برخی از CPU ها با استفاده از کارت گرافیک آنبرد نیز قابلیت پردازش گرافیکی را دارند اما برای اجرای بازیهای جدید و سنگین جوابگو نیستند، پس باید از یک کارت گرافیک مجزا استفاده کنید. این حافظه رم برای باز کردن تبهای بیشتر در مرورگر و تامین سرعت برای برنامههای دیگر کاربردی است. حافظه SSD چون قسمت مکانیکی نداره و تکنولوژیش مبتنی بر فلش هست سرعت خیلی بالاتری داره و این مسئله می تونه تو دسترسی فایل های مربوط به بازی و لود گیم کمک زیادی بکنه . الان در حال حاضر گرافیک GTX 780M و مخصوصا GTX 880M در لپ تاپ های مخصوص بازی استفاده میشه .

مقدار هارد در لپ تاپ مخصوص بازی باید ۷۲۰۰ دور در دقیقه باشه ، با وجود هارد ۵۴۰۰ بازی اجرا میشه اما LAG می زنه . خیلی ها سوال کردن قبلا از من که آقا چرا ما وقتی شارژر لپ تاپ بهش وصل نیست بازی خوب اجرا نمیشه ، جواب کاملا مشخصه تقریبا لپ تاپ مخصوص بازی در دنیا نیست که بتونه با باتری کیفیت خوب تحویل بده ، چرا ؟ که این مقدار با بخشی از حافظه RAM جمع میشه و مثلا ۶ گیگابایت حافظه گرافیکی در اختیار شما قرار میگیره . این پردازنده را ۱۶ گیگابایت رم همراهی میکند که سرعت خوبی در اجرای اپلیکیشنها و پردازشهای سنگین به همراه میآورد.

در شکل زیر ، نمای بالا از ایسوس G750 رو میبینید ، به کیبورد و تاچ پدش دقت کنید . وبسایتها و فروشگاههای متعددی ارائه دهنده لپتاپهای گیمینگ هستند؛ اما در این میان بهتر است که فروشگاهی را انتخاب کنید که از اصل بودن و کیفیت محصولات آنها مطمئن هستید و میتوانید با قیمتی مناسب لپ تاپ گیمینگ مد نظر خود را تهیه کنید. بله بدون شک، شما میتوانید با این بودجه یکی از بهترین های موجود را برای خود انتخاب کنید. در صورتی که قصد دارید بازیهای پرتعدادی را روی سیستم خود داشته باشید، لازم است از یک هارد دیسک حداقل یک ترابایتی استفاده کنید. حافظه هارد دیسک و نوع آن: اکثر این لپ تاپ های 40 میلیونی دارای حافظه 1 ترابایتی و از نوع هارد دیسک هستند.

امروزه شاهد پردازندههای چندهستهای به همراهکارت گرافیکی عالی، رم بالا به همراه نرخ نوسازی فوقالعاده هستیم که تجربه جدیدی از انجام بازیهای سنگین آنلاین را در اختیارمان قرار میدهد. برای کار با فیلم هایی با کیفیت FULL HD (1080p) یا 4K یا ایجاد جلوه های ویژه به یکی از بهترین لپ تاپ های تدوین ویدئو احتیاج دارید. این سرعت گردش صفحه گردان یا پلتر هست . لپ تاپ گیمینگ لنوو از صفحه نمایش 15.6 اینچی، پردازنده RYZEN 5 5600H و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 برخوردار میباشد. همچنین در این صفحه میتوانید از قیمت لپ تاپ گیمینگ اطلاع پیدا کنید. اما برای اینکه متوجه بشیم یک برنامه یا بازی حداقل سخت افزاری که نیاز داره چی هست کافیه اسم اون بازی رو در کنار عبارت System requirement سرچ کنید. اگر شما هم در انتخاب مدل و یا برند لپتاپتان مردد هستید، به شما کاملا حق میدهیم. امیدواریم خواندن این مقاله به انتخاب بهتر شما کمک کند. البته ما در پست های بهترین لپ تاپ تا 15 میلیون، بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون و بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان جدیدترین و با کیفیت ترین مدل های روز را برای شما آماده کرده ایم که در صورت نیاز میتوانید از آنها هم دیدن نمایید.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر