ران دیسانتیس لایحه‌ای را امضا می‌کند که به رضایت والدین برای پیوستن کودکان به شبکه‌های اجتماعی در فلوریدا نیاز دارد.

ران دیسانتیس لایحه‌ای را امضا می‌کند که به رضایت والدین برای پیوستن کودکان به شبکه‌های اجتماعی در فلوریدا نیاز دارد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تری درباره نحوه استفاده و دسترسی کودکان زیر ۱۶ سال به رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. برای این منظور، قانون به طور کامل کودکان زیر 14 سال را از شرکت در این پلتفرم ها منع می کند.

این لایحه مستلزم رضایت والدین یا قیم برای افراد 14 و 15 ساله برای ایجاد حساب کاربری یا استفاده از یک حساب از قبل موجود در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی است. علاوه بر این، شرکت‌هایی که در پشت این پلتفرم‌ها قرار دارند باید درخواست‌های حذف این حساب‌ها را ظرف پنج روز کاری انجام دهند. عدم انجام این کار می تواند جریمه های بزرگی را به همراه داشته باشد، تا 10000 دلار برای هر تخلف. این جریمه ها به 50000 دلار در هر نمونه افزایش می یابد، اگر حکم شود که شرکت در نقض “آگاهانه یا بی پروا” قانون شرکت کرده است.

همانطور که قبلا ذکر شد، افراد زیر 14 سال دیگر قادر به ایجاد یا استفاده از حساب های رسانه های اجتماعی در فلوریدا نیستند. پلتفرم ها باید حساب های از قبل موجود و هر گونه اطلاعات شخصی مرتبط را حذف کنند. این لایحه هیچ پلتفرم رسانه اجتماعی خاصی را نام نمی‌برد، اما نشان می‌دهد که هر سرویسی که «پیمایش بی‌نهایت» را ترویج می‌کند، باید از این قوانین جدید پیروی کند، مانند سرویس‌هایی که دارای معیارهای واکنش نمایش، پخش زنده و پخش خودکار ویدیوها هستند. پلتفرم های ایمیل مستثنی هستند.

این فقط عادات آنلاین بچه ها را تغییر نمی دهد. همچنین یک مؤلفه تأیید سن اجباری وجود دارد، اگرچه تنها در صورتی فعال می‌شود که وب‌سایت یا برنامه حاوی «بخش قابل توجهی از مطالب» باشد که برای کاربران زیر 18 سال مضر تلقی شود. طبق زبان این قانون، برای مثال، فلوریدیایی‌ها که از یک سایت پورنو بازدید می‌کنند، این کار را انجام خواهند داد. باید سن خود را از طریق یک پلت فرم اختصاصی در خود سایت تأیید کنند یا از یک سیستم شخص ثالث استفاده کنند. خبرگزاری ها حتی در صورت رعایت آستانه مواد از این قسمت از لایحه مستثنی هستند.

بدیهی است که این موضوع برخی از نگرانی های بسیار واقعی را در مورد حریم خصوصی ایجاد می کند. هیچ کس نمی خواهد اطلاعات خصوصی خود را وارد کند تا به محتوای بزرگسالان نگاه کند. مقرراتی وجود دارد که به وب‌سایت‌ها این گزینه را می‌دهد تا کاربران را به سیستم «تأیید سن ناشناس» هدایت کنند، سیستمی که به عنوان شخص ثالثی تعریف می‌شود که اجازه نگهداری اطلاعات شناسایی را ندارد. بار دیگر، هر پلتفرمی که از این محدودیت پیروی نمی کند، می تواند مشمول جریمه مدنی 50000 دلاری برای هر نمونه شود.

این به دنبال آن است که DeSantis لایحه مشابهی را در اوایل ماه جاری وتو کرد. آن قانون نوجوانان زیر 16 سال را از استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی منع می کرد و هیچ گزینه ای برای رضایت والدین وجود نداشت.

NetChoice، یک انجمن تجاری که نشان دهنده پلتفرم های رسانه های اجتماعی است، و آن را خلاف قانون اساسی می خواند. این گروه می‌گوید که HB 3 اساساً «ID برای اینترنت» را تحمیل می‌کند، با این استدلال که مؤلفه تأیید سن باید گسترده شود تا به اندازه کافی ردیابی شود که آیا کودکان زیر 14 سال در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی ثبت‌نام می‌کنند یا نه. NetChoice می‌گوید «این سطح از جمع‌آوری داده‌ها حریم خصوصی و امنیت Floridian را به خطر می‌اندازد».

پل رنر، رئیس مجلس نمایندگان جمهوریخواه ایالت، در یک جلسه گفت: «کودکی در رشد مغزی خود این توانایی را ندارد که بداند درگیر این فناوری‌های اعتیادآور است و آسیب را ببیند و از آن فاصله بگیرد. آی تی. و به همین دلیل، ما باید برای آنها قدم برداریم.»

قانون جدید از اول ژانویه اجرایی می شود، اما ممکن است با چالش های قانونی روبرو شود. رنر گفت که انتظار دارد شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی «پس از امضای این قرارداد از دومین مورد شکایت کنند» و دسانتیس اذعان کرد که این قانون احتمالاً در مورد موضوعات متمم اول به چالش کشیده خواهد شد. .

فلوریدا اولین ایالتی نیست که سعی می کند بچه ها را از صفحه نمایششان جدا کند. در آرکانزاس، یک قاضی فدرال اخیراً اجرای قانونی را که به رضایت والدین برای ایجاد حساب های جدید در رسانه های اجتماعی نیاز داشت، مسدود کرد. همین مورد. قانون مشابهی در یوتا تصویب شد، اما با یک جفت شکایت که نمایندگان ایالتی را مجبور به بازگشت به تخته قرعه کشی کرد، مورد اصابت قرار گرفت. در جنبه فدرال، قانون محافظت از کودکان در رسانه های اجتماعی برای کودکان زیر 18 سال برای استفاده از رسانه های اجتماعی و، بله، وجود دارد.

منبع