رانندگان Uber، Lyft و DoorDash در 14 فوریه اعتصاب کردند

رانندگان Uber، Lyft و DoorDash در 14 فوریه اعتصاب کردند

سفر از فرودگاه های خاص در روز ولنتاین امسال می تواند یک چالش باشد. هزاران نفر از رانندگان حمل و نقل و تحویل برای Uber، Lyft و DoorDash در حال برنامه ریزی برای برگزاری تظاهرات در 14 فوریه برای درخواست پرداخت منصفانه و اقدامات امنیتی بهتر هستند. رویترز. این اعتصاب هفته گذشته توسط Justice for App Workers اعلام شد، ائتلافی که نماینده بیش از 100000 راننده حمل و نقل و تحویل در سراسر ایالات متحده است.

بر اساس صفحه گروه برای تظاهرات، کارگران شرکت کننده در تظاهرات سوار بر هیچ فرودگاهی در آستین، شیکاگو، هارتفورد، میامی، نیوآرک، اورلاندو، فیلادلفیا، پیتسبورگ، رود آیلند و تامپا سوار نخواهند شد. این ائتلاف از رانندگان می‌خواهد که به این رویداد بپیوندند و «از Uber، Lyft، DoorDash و همه شرکت‌های اپلیکیشنی که از کار سخت (آنها) سود می‌برند، تغییرات بخواهند». در همین حال، Rideshare Drivers United، اتحادیه مستقل رانندگان Uber و Lyft در لس آنجلس، همچنین فاش کرد که اعضای آن در 14 فوریه برنامه‌های خود را در اعتراض به “کاهش قابل توجه پرداخت (آنها) در زمستان امسال خاموش می‌کنند.

در حالی که اعتصابات ممکن است شاهد مشارکت ده‌ها هزار کارگر باشد، اوبر معتقد است که تأثیری بر تجارت آن نخواهد داشت زیرا تنها بخش کوچکی از رانندگان آن معمولاً در تظاهرات شرکت می‌کنند. شرکت گفت تپه و اخبار سی بی اس که اعتراض مشابهی در سال گذشته بر عملکرد آن تأثیری نگذاشت و درآمد راننده آن همچنان “قوی” باقی می ماند. در سه ماهه چهارم سال 2023، “رانندگان در ایالات متحده حدود 33 دلار در هر ساعت استفاده می کردند.”

این گروه‌ها اعتصابات را تنها چند روز پس از اینکه Lyft وعده درآمد تضمینی هفتگی برای رانندگان خود در کشور را داد، اعلام کردند که حداقل 70 درصد از آنچه را که سوارانشان پرداخت کرده‌اند به دست خواهند آورد. DoorDash به درخواست‌های انتشارات برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما در حال حاضر به ازای هر ساعت فعال در ایالت‌هایی با حداقل دستمزد برای کارگران تحویل مبتنی بر برنامه، 29.93 دلار به رانندگان خود پرداخت می‌کند. اخیراً به عنوان پاسخی به مقررات جدید حداقل دستمزد، هزینه‌های جدیدی را برای مشتریان در شهر نیویورک و سیاتل معرفی کرده است.

منبع