دیزنی 1.5 میلیارد دلار در Epic Games سرمایه گذاری می کند تا دنیای بازی و سرگرمی جدیدی ایجاد کند.

دیزنی 1.5 میلیارد دلار در Epic Games سرمایه گذاری می کند تا دنیای بازی و سرگرمی جدیدی ایجاد کند.

دیزنی ۱.۵ میلیارد دلار در اپیک گیمز، خالق بازی، سرمایه گذاری خواهد کرد فورتنایت، این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد. دیزنی در بیانیه ای اعلام کرد به عنوان بخشی از این ابتکار، دیزنی و اپیک گیمز طی چند سال آینده یک «جهان بازی و سرگرمی» کاملاً جدید ایجاد خواهند کرد.

باب ایگر، مدیرعامل دیزنی در بیانیه‌ای نوشت: «رابطه جدید هیجان‌انگیز ما با اپیک گیمز، برندها و فرنچایزهای محبوب دیزنی را با فورتنایت بسیار محبوب در یک بازی جدید تحول‌آفرین و دنیای سرگرمی گرد هم می‌آورد. این بزرگترین ورود دیزنی به دنیای بازی ها است و فرصت های قابل توجهی برای رشد و گسترش ارائه می دهد.

بازیکنان می‌توانند «بازی، تماشا، خرید و تعامل با محتوا، شخصیت‌ها و داستان‌های دیزنی، پیکسار، مارول، جنگ ستارگان، آواتارو بیشتر» در دنیای سرگرمی جدید، که توسط موتور پرچمدار Epic، Unreal Engine ارائه می شود. دیزنی در حال حاضر از Unreal Engine برای تولید فیلم، بازی های ویدیویی و محتوای مورد استفاده در پارک های موضوعی دیزنی در سراسر جهان استفاده می کند. همچنین قبلاً با Epic Games همکاری کرده بود تا شخصیت هایی از مارول بیاورد. ترون، و جنگ ستارگان به فورتنایت.

هیچ یک از این دو شرکت فاش نکردند که ارزش شرکت خصوصی اپیک گیمز پس از سرمایه گذاری دیزنی چقدر خواهد بود. کنگلومرای فناوری چینی Tencent در حال حاضر 40 درصد از Epic Games را در اختیار دارد در حالی که سونی کمی بیش از 5 درصد را در اختیار دارد.

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، در بیانیه ای گفت: (ما در حال همکاری بر روی چیزی کاملاً جدید برای ایجاد یک اکوسیستم پایدار، باز و قابل همکاری هستیم که جوامع دیزنی و فورتنایت را گرد هم می آورد.” دیزنی یکی از اولین شرکت هایی بود که به پتانسیل یکپارچه کردن دنیای خود با دنیای ما در فورتنایت (.) اعتقاد داشت.

منبع