دولت بایدن تعرفه واردات خودروهای الکتریکی چین را چهار برابر کرد

دولت بایدن تعرفه واردات خودروهای الکتریکی چین را چهار برابر کرد

ایالات متحده در حال اتخاذ تدابیر اضافی برای مهار نفوذ چین بر اقتصاد خود است. کاخ سفید از افزایش چشمگیر تعرفه ها بر 18 میلیارد دلار کالاهای وارداتی چین از جمله نیمه هادی ها، فولاد، آلومینیوم و خودروهای برقی خبر داده است. تعرفه دومی قرار است چهار برابر شود، از 25 درصد به 100 درصد – اقدامی که کاخ سفید ادعا می کند “از تولیدکنندگان آمریکایی محافظت خواهد کرد.” در ادامه این اطلاعیه آمده است که صادرات خودروهای برقی چین بین سال‌های 2022 تا 2023 70 درصد رشد داشته است.

سایر افزایش تعرفه ها مانند جهش از 25 درصد به 50 درصد برای نیمه هادی ها و سلول های خورشیدی نیز قابل توجه است. سپس باتری ها هستند که تعرفه آنها از 7.5 درصد به 25 درصد افزایش می یابد. محصولات پزشکی نیز بخشی از این افزایش هستند و تعرفه سوزن و سرنگ از صفر درصد به 50 درصد افزایش یافته است.

دولت بایدن تاکید می‌کند که شرکت‌های آمریکایی برای رقابت با واردات چینی به یک شات واقعی نیاز دارند. «روش‌های تجاری ناعادلانه چین در مورد انتقال فناوری، مالکیت معنوی و نوآوری، مشاغل و کارگران آمریکایی را تهدید می‌کند. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: چین همچنین بازارهای جهانی را با صادرات مصنوعی با قیمت پایین پر کرده است. تصمیم بایدن بر اساس تعرفه هایی است که توسط سلف و رقیب فعلی او در انتخابات، دونالد ترامپ، اعمال شده است.

منبع