دادگاه استیناف دستوری را که مقامات بایدن را از تماس با شبکه های اجتماعی محدود می کند، متوقف کرد

داوتی، قاضی منصوب ترامپ، گفت که شاکیان “شواهدی دال بر تلاش گسترده” متهمان برای سرکوب سخنرانی بر اساس محتوای آن ارائه کردند. او همچنین در تصمیم خود نوشت که اگر این ادعاها صحت داشته باشد، «پرونده کنونی احتمالاً شامل گسترده‌ترین حمله علیه آزادی بیان در تاریخ ایالات متحده است». دستور او آژانس‌های فدرال شامل وزارت بهداشت و خدمات انسانی و وزارت امنیت داخلی را از درخواست از پلتفرم‌های آنلاین برای حذف محتوای دارای «آزادی بیان محافظت‌شده» منع می‌کند. با این حال، آنها هنوز هم می توانند با آن نهادها برای مسائل مربوط به فعالیت های مجرمانه، امنیت ملی و دخالت بازیگران خارجی در انتخابات ارتباط برقرار کنند.

وزارت دادگستری یک روز پس از صدور از دستور داوتی درخواست تجدید نظر کرد و استدلال کرد که این دستور بسیار گسترده است و می تواند توانایی دولت را برای هشدار دادن به مردم در مورد اطلاعات نادرست در مواقع اضطراری محدود کند. ظاهراً، پس از لغو نشست برنامه ریزی شده اش با متا برای بحث در مورد استراتژی های مقابله با کمپین های اطلاعات نادرست خارجی، دولت قبلاً تأثیرات آن را احساس کرده است. این اقامت به آژانس‌های فدرال اجازه می‌دهد تا زمانی که دادگاه بتواند شکایت را بررسی کند، به کار با پلتفرم‌های آنلاین ادامه دهند. دادگاه تجدید نظر دستور داده است تا در بحث شفاهی پرونده تسریع شود تا در آینده نزدیک تصمیم نهایی گرفته شود.



منبع

اگر به خاطر داشته باشید، دادستان کل ایالت لوئیزیانا و میسوری شکایتی را علیه رئیس جمهور جو بایدن و دیگر مقامات ارشد دولتی از جمله دکتر آنتونی فائوچی تنظیم کردند. آنها دولت فعلی را متهم کردند که شرکت های رسانه های اجتماعی را برای سانسور برخی موضوعات و حذف محتوا تحت فشار قرار می دهد. دعوی قضایی، واشنگتن پست گزارش‌ها بر اساس ایمیل‌های بین دولت و شبکه‌های اجتماعی است که در آن اولی نحوه مدیریت شرکت‌ها با پست‌هایی در وب‌سایت‌هایشان حاوی ادعاهای محافظه‌کارانه در مورد همه‌گیری COVID-19 و انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 و همچنین احساسات ضد واکسن را زیر سوال برد.

مقامات دولت بایدن می توانند آزادانه با شرکت های رسانه های اجتماعی – در حال حاضر – ارتباط برقرار کنند. دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم دستور قاضی تری آ. داوتی را که اکثر مقامات فدرال را از گفتگو با شرکت هایی مانند متا در مورد محتوا منع می کند، متوقف کرده است. مطابق با مجله نیویورک تایمز، هیئت متشکل از سه قاضی حکم داده است که دستور مقدماتی دوتی «تا دستورات بعدی دادگاه» کنار گذاشته شود.

محافظه‌کاران مدت‌ها بر این باور بوده‌اند که رسانه‌های اجتماعی جریان اصلی علیه ایدئولوژی‌های دست راستی تعصب دارند. این امر منجر به راه اندازی شبکه های اجتماعی مرتبط با محافظه کاران، مانند پارلر و Truth Social دونالد ترامپ شد. وکلای ایالتی استدلال کردند که مقامات فدرال با تهدید به انجام اقدامات ضدتراست علیه شبکه‌های اجتماعی و محدود کردن حمایت‌های بخش 230 خود که به شرکت‌های اینترنتی اجازه می‌دهد محتوای روی پلت‌فرم‌های خود را به دلخواه خود تعدیل کنند، از مرز عبور کردند. شایان ذکر است که رئیس جمهور سابق ترامپ قبلاً فرمان اجرایی را امضا کرده بود که به دنبال محدود کردن حمایت های فدرال ارائه شده توسط بخش 230 پس از بررسی واقعیت توییتر یک توییت نادرست او بود.