خنک کننده پشتی GPU AliExpress “به نظر وحشتناک به نظر می رسد و هیچ کاری انجام نمی دهد”

استوک در مقابل AliExpress #1 خنک کننده صفحه پشتی

  • دمای GPU: 74 درجه سانتیگراد → 73 درجه سانتیگراد
  • دمای GPU (نقطه داغ): 87 درجه سانتیگراد → 87 درجه سانتیگراد
  • دمای صفحه پشتی: 60 درجه سانتیگراد → 55 درجه سانتیگراد
  • سرعت فن: 2110 دور در دقیقه → 2148 دور در دقیقه

خنک کننده دوم، که یک هیت سینک بزرگ است که یا از طریق چسب حرارتی یا دوباره یک پد حرارتی بزرگ و زیپ‌بندی با لوله‌های حرارتی خم شده متصل می‌شود. با این حال، حتی در این حالت، کولر بازده بهتری نسبت به اولی داشت. در واقع دمای GPU تا 4 درجه سانتی گراد بهبود یافته و دمای صفحه پشتی 9 درجه سانتی گراد کاهش یافته است.

Der8auer دو محصول خنک کننده را برای صفحه پشتی GPU آزمایش کرد. با این حال، آنچه باید به آن توجه شود این است که صفحات پشتی GPU به صورت داغ طراحی شده اند. جدا از پوششی برای پشت PCB، پشتیبانی ساختاری برای پردازنده‌های گرافیکی سنگین، آنها همچنین برای دفع فعال گرما از اجزای GPU و VRM طراحی شده‌اند. در واقع، بسیاری از برندها حتی اطلاعات حکاکی شده لیزری دارند که هنگام استفاده از کارت نباید به صفحات پشتی دست زد.

کولر پشتی گرافیکی AliExpress، منبع: der8auer

بازبینی کننده فناوری و اورکلاکر که همیشه در خط مقدم آخرین محصولات رایانه شخصی است، ویدیوی جدیدی دارد که راه حل های خنک کننده کاملاً جدید AliExpress را نشان می دهد. مکانی که به همه امکان دسترسی به دستگاه های الکترونیکی ارزان و مارک های GPU مشکوک را می دهد، ظاهراً اکنون خنک کننده جدیدی برای کارت های گرافیک ارائه می دهد.

دو محصول توسط رومن تست شده است، یکی طرح مس خالص با دو فن (که چسبانده شده اند)، لبه های بسیار تیز و کیت نصب مشکوک (زیپ و نوار چسب). همچنین یک کابل فن بدون بافته وجود دارد که به همان اندازه بد به نظر می رسد. Der8auer این محصول را شنیع تشخیص داد و همانطور که مشخص شد، تقریباً هیچ کاری برای بهبود راندمان خنک کننده صفحه پشتی انجام نمی دهد.

کولر پشتی گرافیکی AliExpress، منبع: der8auer

استوک در مقابل AliExpress #2 خنک کننده صفحه پشتی

  • دمای پردازنده گرافیکی: 74 درجه سانتی گراد → 70 درجه سانتی گراد
  • دمای GPU (نقطه داغ): 87 درجه سانتیگراد → 85 درجه سانتیگراد
  • دمای صفحه پشتی: 60 درجه سانتی گراد → 51 درجه سانتی گراد
  • سرعت فن: 2110 دور در دقیقه → 2133 دور در دقیقه

کولر پشتی گرافیکی AliExpress، منبع: der8auer

Der8auer در پایان این ویدیو گفت که خنک کننده صفحه پشتی وحشتناک به نظر می رسد و تنها کاری که انجام می دهد کاهش موجودی حساب بانکی است. راه حل های ارائه شده توسط رومن 40 دلار یا 50 یورو برای دمای کمی بهتر است، اما همچنین خطر آسیب رساندن به کارت (به دلیل کیت های نصب مشکوک) و فقط زیبایی شناسی ضعیف است. گیمرهایی که شاهد افزایش دما هستند، ابتدا باید با اضافه کردن یا افزایش سرعت فن ها یا تنظیم منحنی فن در GPU خود، جریان هوا را در شاسی خود بهبود بخشند. که معمولا هیچ هزینه ای ندارد.

منبع:

خنک کننده صفحه پشتی GPU نتایج مشکوکی به دست می دهد

[der8auer EN] لطفا این کار را نکنید – AliExpress GPU Backplate Cooling (69,096 بازدید)





منبع

Der8auer آخرین نوآوری AliExpress را آزمایش می کند: خنک کننده فعال برای صفحات پشتی GPU.

بنابراین، فقط به دلیل داغ بودن صفحه پشتی، به این معنی نیست که ایراد دارد یا کارت بیش از حد گرم شده است. با این حال، با توجه به نزدیکی اجزای دیگر، مانند ذخیره سازی با عملکرد بالا با خنک کننده غیرفعال، برخی از کاربران ممکن است به دنبال گزینه هایی برای کاهش دمای صفحات پشتی GPU خود باشند. اینجاست که چنین محصولات خنک کننده نوآورانه ای وارد می شوند.

رومن بر اساس آزمایش با کارت Gigabyte RX 6800 XT با اولین کولر Ali متصل شده، به این نتیجه رسید که دمای پردازنده گرافیکی به وضوح بهبود نیافته است. این بر اساس مقایسه 30 دقیقه ای بین سیستم بسته یکسانی است که همه فن های شاسی را در همان 1000 RPM کار می کند. خنک کننده صفحه پشتی تأثیری بر راندمان خنک کننده کارت گرافیک نداشته است. با این حال، در اینجا یک تفاوت 5 درجه سانتی گراد در دمای صفحه پشتی وجود دارد و به نظر می رسد ساعت GPU بالاتر است.

صفحه پشتی GeForce RTX 4080، منبع: Galax

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر