حذف اپل ویژن پرو پیکسل هایی به اندازه گلبول های قرمز را نشان می دهد

حذف اپل ویژن پرو پیکسل هایی به اندازه گلبول های قرمز را نشان می دهد

اگر از کسی بپرسید که واقعاً بهترین ویژگی چیست، احتمالاً از نمایشگرهای میکرو OLED دوگانه استفاده می کند. این صفحه نمایش ها تصاویر بصری واضحی تولید می کنند و iFixit بر عهده خود گذاشته اند تا دلیل آن را دریابند. نشریه با تاکید بر آن نمایش های باشکوه.

غذای بزرگ؟ صفحات نمایش فوق العاده تراکم پیکسلی دارند و 12,078,000 پیکسل در 0.98 اینچ مربع فشرده شده اند. این بدان معنی است که هر پیکسل تنها 7.5 میکرومتر است، که آنها را بله می کند. آنهایی که الان در بدن ما هستند.

این بسیار متراکم تر از هر چیز دیگری است. به عنوان مثال، می توانید 54 پیکسل Apple Vision Pro را در داخل یک پیکسل آیفون 15 پرو قرار دهید. جای تعجب نیست که این نشریه نشان می دهد که نمایشگرهای میکرو OLED بر اساس تصمیمات مختلف طراحی هستند.

یک اندازه گیری مهم با تراکم پیکسل، PPI (پیکسل در هر اینچ) است و Vision Pro با تراکم پیکسلی 3386 PPI ” خیره کننده” عرضه شد. iPhone 15 Pro دارای PPI 460 است. هر چقدر هم که این معیارها شگفت انگیز هستند، نمایشگرهای Apple Vision Pro هنوز 4K نیستند. رزولوشن 4K به وضوح صفحه نمایش افقی حدود 4000 پیکسل اشاره دارد و بنابراین Vision Pro استاندارد UHD مصرف کننده 3840 پیکسل عرض فقط یک مو را از دست می دهد. با این حال، زمانی که نمایشگرها به اندازه یک اینچ از شبکیه چشم شما فاصله دارند، واقعاً مهم نیست. به هر حال، یک تلویزیون استاندارد 4K دارای تراکم پیکسلی حدود 140 PPI است.

یکی دیگر از نکات مهم داده در اینجا PPD (پیکسل در درجه) است که فاصله شما از صفحه نمایش و زاویه کلی را در نظر می گیرد. iFixit تخمین می زند که Vision Pro به طور میانگین 34 PPD دارد. این عدد بسیار خوبی برای چیزی بسیار نزدیک به چشم است. به عنوان مقایسه، PlayStation VR2 دارای میانگین 19 PPD و Meta Quest 3 دارای میانگین 25 PPD است.

در مورد امتیاز بدنام قابلیت تعمیر، iFixit امتیاز موقت 4 را برای Apple Vision Pro اعطا کرد. به هر حال این فناوری کاملاً جدیدی است که تعمیرات DIY را حتی بدون مدیریت اپل دشوار می کند. این نشریه هنوز جنبه های مختلف هدست را از نظر قابلیت تعمیر آزمایش نکرده است، بنابراین امتیاز احتمالاً در آینده نزدیک به روز خواهد شد.

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع