جان استوارت می‌گوید اپل از او خواسته است که لینا خان، رئیس FTC را میزبانی نکند

جان استوارت می‌گوید اپل از او خواسته است که لینا خان، رئیس FTC را میزبانی نکند

جان استوارت دیروز میزبان لینا خان رئیس FTC (کمیسیون تجارت فدرال) در بخش هفتگی نمایش روزانه خود بود، اما افشاگری های خود استوارت به اندازه افشاگری های خان جالب بود. در طول نشست، استوارت اعتراف کرد که اپل از او خواسته است که از خان در یک پادکست میزبانی نکند، که این برنامه تمدید شده او بود. مشکل جان استوارت نمایش Apple TV+ در آن زمان.

استوارت به خان گفت: «می‌خواستم تو را در یک پادکست داشته باشم و اپل از ما خواست که این کار را نکنیم». آنها به معنای واقعی کلمه گفتند، لطفا با او صحبت نکنید.

در واقع، به نظر می‌رسد که کل قسمت دارای مضمون «کارهایی است که اپل به ما اجازه می‌دهد انجام دهیم». پیش از مصاحبه با خان، استوارت بخشی را در مورد هوش مصنوعی انجام داد که او آن را “وعده دروغین هوش مصنوعی” نامید، و به طور موثر ادعاهای نوع دوستانه رهبران هوش مصنوعی را رد کرد و اظهار داشت که این هوش مصنوعی به شدت برای جایگزینی کارکنان انسانی طراحی شده است.

او به خان گفت: «آنها به ما اجازه نمی‌دهند حتی آن کار احمقانه‌ای را که در اولین اقدام روی هوش مصنوعی انجام دادیم انجام دهیم. “مثلاً، این حساسیت چیست؟ چرا آنها اینقدر می‌ترسند که حتی در فضای عمومی این گفتگوها را انجام دهند؟”

خان پاسخ داد: «من فکر می‌کنم این خطری را نشان می‌دهد که وقتی شما این همه قدرت و تصمیم‌گیری را در تعداد کمی از شرکت‌ها متمرکز می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد.

مشکل جان استوارت به طور ناگهانی قبل از فصل سوم آن، بنا بر گزارش ها به دنبال درگیری بر سر بخش های احتمالی هوش مصنوعی و چین، لغو شد. این امر قانونگذاران آمریکایی را بر آن داشت تا اپل را در مورد این تصمیم زیر سوال ببرند تا بدانند آیا ارتباطی با انتقاد از چین دارد یا خیر.

کمیته دو حزبی در حالی که بیان می کند که اپل حق دارد هر محتوایی را که می خواهد پخش کند، “تاکتیک های قهری یک قدرت خارجی نباید به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر این تصمیمات تأثیر بگذارد.” (پاسخ اپل به این موضوع، در صورت وجود، هنوز منتشر نشده است.)

استوارت نگفته است که مسائل مربوط به هوش مصنوعی و مصاحبه خان دلیل لغو برنامه او بوده است، اما آنها نشان می‌دهند که اپل بر روی موضوعاتی که مستقیماً با آن مرتبط است، نفوذ تحریریه داشته است.

در جای دیگر این بخش، خان در مورد شکایت FTC علیه آمازون بحث کرد و اظهار داشت که FTC ادعا می کند که این شرکت یک انحصار است که از طریق اقدامات غیرقانونی (هزینه های گزاف فروشنده، تبلیغات مشکوک) حفظ می شود. آنها همچنین به شکایت FTC علیه فیس بوک، تبانی شرکت های فناوری از طریق هوش مصنوعی، ادغام شرکت ها، قیمت های گزاف دارو و موارد دیگر اشاره کردند.

منبع