توئیتر از چهار نهاد ناشناس به دلیل «خراش غیرقانونی اطلاعات» شکایت کرد

توییتر – یا به طور دقیق تر، شرکت مادرش X Corp. – از چهار جان دز شکایت کرده است که گفته می شود “درگیر برداشت غیرقانونی گسترده داده ها” از وب سایت بوده اند. آنها در این دادخواست به عنوان “افراد یا نهادهای ناشناس” توصیف شده اند که فقط آدرس IP آنها را ذکر کرده است. این شکایت آنها را متهم کرد که توئیتر را با درخواست‌های خودکار بسیار فراتر از «آنچه که هر فرد می‌تواند در یک دوره معین به یک سرور ارسال کند» با هدف جمع‌آوری داده‌ها، پر کرده است. ایلان ماسک در پاسخ به توئیتی در مورد این شکایت گفت که این نهادها تلاش کردند در مدت زمان کوتاهی کل توییتر را از بین ببرند و آنها را به خاطر محدودیت‌های نرخی که وب‌سایت در اوایل ماه جاری اعمال کرد، مقصر دانستند.





منبع

این شرکت همچنین در دادخواست خود گفت: «شرکت‌های جمع‌آوری داده‌ها از نوآوری شرکت‌هایی مانند X Corp سود می‌برند، در حالی که به X Corp آسیب می‌رسانند و داده‌های کاربران را به خطر می‌اندازند». توییتر اکنون به دنبال غرامت یک میلیون دلاری برای جبران اقدامات متهمان است.

ماسک در اوایل ژوئیه اعلام کرد که این وب‌سایت محدودیت‌های شدیدی برای تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانند در روز بخوانند، تعیین می‌کند تا به سطوح شدید حذف داده‌ها رسیدگی کند. [and] دستکاری سیستم”. این شرکت در شکایت خود نوشت: سرورهای X Corp. و تجربه کاربری میلیون ها مشتری X Corp را مختل کرده است.

X Corp. همچنین فعالیت های متهمان در این دادخواست را به عنوان “خراش غیرقانونی داده های مرتبط با ساکنان تگزاس” توصیف کرد. اما همانطور که CNBC خاطرنشان می کند، حوزه نهم استیناف ایالات متحده در سال 2022 حکم داد که خراش دادن داده هایی که به صورت آنلاین در دسترس عموم است، قانون تقلب و سوء استفاده رایانه ای (CFAA) را نقض نمی کند. این یک حکم تاریخی بود که به شکایت طولانی مدت لینکدین پایان داد. این پلتفرم رسانه اجتماعی متمرکز بر کسب و کار شکایتی را در تلاش برای مسدود کردن شرکت های رقیب خود از خراش دادن اطلاعات قابل مشاهده در نمایه های عمومی کاربران ارائه کرد.

چندین نهاد سعی کردند در مدت زمان کوتاهی هر توییتی را که تا به حال ساخته شده است را پاک کنند. به همین دلیل مجبور شدیم محدودیت‌هایی برای نرخ‌ها وضع کنیم.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 13 جولای 2023