به‌روزرسانی Geekbench 6.1 تا 5 درصد نتایج تک هسته‌ای و 10 درصد نتایج چند هسته‌ای بالاتر ارائه می‌کند.

به روز رسانی Geekbench نتایج 6.0 و 6.1 را غیرقابل مقایسه می کند

Geekbench یک نرم افزار تست کراس پلتفرم رایگان برای استفاده غیرتجاری است. این بنچمارک دارای بارهای کاری محاسباتی CPU و GPU است که دارای APIهای گرافیکی OpenCL، Metal و Vulkan است.

مهمتر از آن، تغییراتی در نحوه استفاده از تاری پس‌زمینه و تشخیص افق وجود دارد، این امر تأثیر مستقیمی بر سیستم‌های سطح بالای دارای 12 هسته یا بیشتر دارد، به‌ویژه آن‌هایی که مبتنی بر معماری‌های AMD Ryzen، Threadripper و Intel Xeon هستند.

منبع: Geekbench





منبع

نحوه نمایش امتیازات Geekbench در نسخه 6.1 و 6.0 متفاوت است، بنابراین کاربران باید بدانند که نتایج ممکن است یکسان نباشد و ممکن است قابل مقایسه نباشد. این به این معنی است که رتبه رسمی CPU نتایج اکنون باید 5 تا 10 درصد حاشیه خطا را در نظر بگیرند، زیرا چند هفته طول می کشد تا رتبه بندی با نتایج 6.1 بیشتری تکمیل شود.

تغییرات Geekbench 6.1:

  • به Clang 16 ارتقا دهید Geekbench 6.1 با Clang 16 در تمامی پلتفرم ها ساخته شده است. Geekbench 6.1 همچنین سوئیچ های بهینه سازی مورد استفاده در هنگام ساخت Geekbench را بهبود می بخشد.
  • شکاف حجم کار را افزایش دهید Geekbench 6.1 فاصله بار کاری (مکث بین بارهای کاری) را از دو ثانیه به پنج ثانیه افزایش می دهد. افزایش شکاف حجم کاری فشار حرارتی را به حداقل می‌رساند و تغییرپذیری اجرا تا اجرا را در تلفن‌های هوشمند جدیدتر مانند Samsung Galaxy S23 کاهش می‌دهد.
  • پشتیبانی از دستورالعمل های SVE را معرفی کنید Geekbench 6.1 شامل پیاده سازی SVE از چندین عملکرد پردازش تصویر و یادگیری ماشین است.
  • پشتیبانی از دستورالعمل های AVX512-FP16 را معرفی کنید Geekbench 6.1 شامل اجرای AVX512-FP16 از چندین عملکرد پردازش تصویر است.
  • ارائه پشتیبانی برای ریاضیات نقطه ثابت Geekbench 6.1 پیاده سازی های نقطه ثابت چندین عملکرد پردازش تصویر را معرفی می کند. Geekbench از ریاضی نقطه ثابت برای پیاده سازی برخی از توابع پردازش تصویر در سیستم ها بدون دستورالعمل FP16 استفاده می کند.
  • بهبود عملکرد چند هسته ای Geekbench 6.1 اجرای چند هسته‌ای بارهای کاری Background Blur و Horizon Detection را بهبود می‌بخشد، به ویژه در پردازنده‌های رومیزی پیشرفته مانند Ryzens 12 و 16 هسته‌ای AMD، AMD Threadrippers و Intel Xeons.

به روز رسانی 6.1 عملکرد CPU تک هسته ای را تا 5٪ بالاتر و عملکرد CPU چند هسته ای را تا 10٪ بهتر می کند، بسته به تنظیمات. این نتیجه ویژگی‌های جدید مختلفی است که در معیار پیاده‌سازی شده‌اند، مانند معرفی دستورالعمل AV512-FP16 برای پردازش تصویر یا استفاده از دستورالعمل SVE برای عملکردهای یادگیری ماشین.

Geekbench نسخه جدیدی از یک بنچمارک دارد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر