به‌روزرسانی بزرگ بعدی مایکروسافت برای برنامه‌های آفیس: یک فونت جدید

این فونت قبلاً به‌عنوان بخشی از تلاش جمع‌آوری بازخورد به‌عنوان Bierstadt در دسترس بوده است، اما از امروز به عنوان فونت پیش‌فرض در Excel، Outlook، PowerPoint و Word برای صدها میلیون نفر در دسترس است. همه آن را در چند ماه آینده خواهند دید. این فونت همچنان با نام قدیمی خود در دسترس خواهد بود، همانطور که چهار فونتی که برش را ایجاد نکردند (Grandview، Seaford، Skeena و Tenorite) در دسترس خواهد بود. مانند Calibri، Aptos به بالای انتخابگر فونت پین می‌شود اما اجباری نخواهد بود.

Aptos با بسیاری از زبان ها کار می کند. اگر به چیزی کمتر فوق مدرن نیاز دارید، چهار وزن مختلف فونت و انواع سریف وجود دارد. خالق استیو متسون (که اولین فونت‌های TrueType ویندوز را ساخت) درباره Aptos از جمله “کمی انسانیت” و تداعی شخصیت کارل کاسل و حتی استفان کولبر شعر شاعرانه می‌کند، اما نتیجه نهایی فونتی است که از نظر تئوری خواندن آن آسان خواهد بود. و چشم نواز چه در حال نوشتن یک مقاله مدرسه باشید و چه آماده ارائه یک شرکت.

فونت سریف Microsoft Aptos

اگر از مجموعه‌های بهره‌وری مایکروسافت در این هزاره استفاده کرده‌اید، دست‌کم از نظر بصری با یک تغییر بزرگ روبرو هستید. پس از 15 سال، مایکروسافت فونت پیش فرض را در 365 و برنامه های آفیس، Calibri، با چیزی جدید جایگزین می کند: Aptos. ممکن است مانند یک فونت sans-serif ساده به نظر برسد (و به شکل پیش فرض است)، اما مایکروسافت شرط می‌بندد که به لطف انعطاف‌پذیری کامل آن، آن را دوست داشته باشید.

مایکروسافت

بله، این فقط یک فونت است – مانند آیکون‌های آفیس بازطراحی شده در سال 2018، Aptos هیچ تاثیری بر توانایی شما برای انجام کارها نخواهد داشت. با این حال، به عنوان یکی از قابل توجه ترین عناصر هر برنامه، فونت پیش فرض جدید ظاهر و احساس ابزارهایی را که ممکن است هر روز استفاده کنید تغییر می دهد. و مانند فونت سان فرانسیسکوی اپل، منعکس کننده یک چشم انداز تکنولوژیک در حال تکامل است که در آن حروف چاپی باید در طیف وسیعی از دستگاه ها و اندازه های صفحه نمایش باشد.



منبع