بهترین گوشی های هوشمند میان رده برای سال 2023

با وجود تمام نقاط قوت، آیفون SE توسط یک نمایشگر قدیمی نگه داشته شده است. صفحه نمایش SE نه تنها کوچک و کند است، بلکه از پنل IPS به جای نمایشگر OLED استفاده می کند، به این معنی که نمی تواند سیاهی عمیق را ارائه دهد. علاوه بر این، این صفحه توسط برخی از بزرگترین حاشیه هایی که در یک تلفن مدرن پیدا می کنید احاطه شده است. این تعجب آور نیست. SE از طراحی آیفون 6 استفاده می کند که دو سال دیگر یک دهه از عمر آن می گذرد. و اگر SE در حال حاضر قدیمی به نظر برسد، تنها در چند سال آینده احساس خستگی بیشتری خواهد کرد.

Samsung Galaxy A53 5G: گوشی میان رده با بهترین نمایشگر برای پخش جریانی

گوشی میان رده با بهترین صفحه نمایش
سامسونگ گلکسی A53 5G

سامسونگ گلکسی A53 مانند سایر گوشی‌های اندرویدی موجود در این لیست، سریع‌ترین عملکرد را ندارد. در بهترین حالت، Exynos 1280 سامسونگ یک حرکت جانبی از Qualcomm Snapdragon 750G موجود در Galaxy A52 5G است. و اگرچه A53 50 دلار ارزان‌تر از مدل قبلی خود است، اما این گوشی سامسونگ دیگر با آداپتور برق و جک هدفون عرضه نمی‌شود، بنابراین تفاوت ممکن است زیاد نباشد.

OnePlus Nord N200 5G: بهترین گوشی هوشمند ارزان با بودجه کم

یک گزینه 5G با بودجه فوق العاده
OnePlus Nord N200 5G

اگر بتوانید طراحی قدیمی و نمایشگر کوچک 5.4 اینچی آن را پشت سر بگذارید، آیفون SE اپل سریعترین تلفنی است که می توانید با قیمت کمتر از 600 دلار خریداری کنید. هیچ دستگاه دیگری در این لیست پردازنده ای نزدیک به A15 Bionic SE ندارد. علاوه بر این، می توانید انتظار داشته باشید که اپل برای سال های آینده از مدل 2022 پشتیبانی کند. این شرکت تنها پس از شش سال به پشتیبانی از نسل اول SE پایان می دهد. این شرکت نگفته است که چه مدت قصد دارد جدیدترین SE را با نرم افزار جدید ارائه کند، اما احتمالاً برای مدت زمان مشابهی از دستگاه پشتیبانی می کند.

اگر بتوانید طراحی قدیمی و نمایشگر کوچک 5.4 اینچی آن را پشت سر بگذارید، آیفون SE اپل سریعترین تلفنی است که می توانید با قیمت کمتر از 600 دلار خریداری کنید.

اگر فقط حدود 200 دلار برای خرید گوشی بعدی خود دارید، می توانید کارهای بسیار بدتری نسبت به OnePlus Nord N200 انجام دهید. برای شروع، این گوشی مقرون به صرفه دارای یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است که به راحتی یک روز کامل شما را دوام می آورد. N200 همچنین دارای صفحه نمایش 90 هرتزی و اتصال 5G است که یافتن آنها با این قیمت دشوار است. بهترین از همه این است که به نظر نمی رسد یک گوشی ارزان قیمت باشد.

صفحه نمایش 6.5 اینچی این گوشی با فرکانس 120 هرتز Super AMOLED باعث می شود اگر ویدیوهای زیادی را روی گوشی خود تماشا می کنید، از آن لذت ببرید.

برای بهترین نمایشگر ممکن با این قیمت، به Galaxy A53 5G 450 دلاری سامسونگ نگاه نکنید. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED است که برای تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم ایده آل است. به علاوه پنل 120 هرتزی سریعترین پنل در این لیست است. از دیگر ویژگی های برجسته این گوشی سامسونگ می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و سیستم دوربین همه کاره اشاره کرد. سه دوربین عکاسی A53 ممکن است عکس هایی با جزئیات و رنگ های طبیعی مشابه پیکسل 7a ارائه نکنند، اما می تواند صحنه های بزرگتری را با دو دوربین عقب با زاویه باز ثبت کند.

گوشی مقرون به صرفه گوگل دارای آرایه دوربین عالی، عمر باتری خوب و چیپست Tensor است که به آن اجازه می دهد عملکردی مشابه با گوشی های پرچمدار پیکسل داشته باشد.

عکس سام رادرفورد / Engadget