بهترین گوشی های اندرویدی سال 2023

عکس سام رادرفورد / Engadget

گوگل پیکسل 7 پرو

عکس سام رادرفورد / Engadget

گوگل پیکسل 7a

عکس مت اسمیت / Engadget

وان پلاس 11

بررسی کامل ما در مورد OnePlus11 را بخوانید

بهترین گوشی اندرویدی ارزان قیمت: Google Pixel 7a

بهترین گوشی اندرویدی ارزان قیمت
گوگل پیکسل 7a

در حالی که گلکسی زد فلیپ 4 بدون شک شیک‌ترین و جمع‌وجورترین گوشی موجود در بازار است، Z Fold 4 بزرگ‌تر و گران‌تر مانند سه دستگاه در یک است که آن را به یک تک‌شاخ در میان دستگاه‌های تلفن همراه تبدیل می‌کند. هنگامی که شما فقط نیاز دارید به یک متن پاسخ دهید یا به سرعت آدرسی را جستجو کنید، صفحه نمایش بیرونی 6.2 اینچی آن باعث می‌شود که این موضوع بسیار جذاب باشد. اما زمانی که می خواهید برای تماشای یک فیلم یا بازی بنشینید، می توانید Fold را باز کنید تا صفحه نمایش انعطاف پذیر 7.8 اینچی خیره کننده ای را نشان دهید. به عنوان یک تلفن تاشو، در صورت نیاز جمع و جور است، در حالی که تجربه تماشای همه جانبه‌ای را در یک صفحه نمایش بزرگ ارائه می‌کند، در حالی که نیاز ندارید. و به لطف پشتیبانی از ورودی قلم، حتی می‌توانید از یکی از قلم‌های S سامسونگ که به‌طور خاص برای Fold طراحی شده است، استفاده کنید تا به سرعت یک یادداشت را بکشید یا یادداشت کنید. علاوه بر همه اینها، صفحه نمایش OLED آن، Z Fold 4 را برای خواندن کتاب و کمیک عالی می کند. و بر خلاف دیگر تاشوهای غیرسامسونگ، Fold همچنین دارای رتبه IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است. از بسیاری جهات، این چیز چاقوی ارتش سوئیس از تلفن ها است. مطمئناً، کمی حجیم است و با قیمت 1800 دلار آن چیزی نیست که کسی آن را مقرون به صرفه بداند. اما توانایی این گوشی سامسونگ برای خدمت به عنوان تلفن، تبلت، کتابخوان الکترونیکی و موارد دیگر بسته به موقعیت، Z Fold 4 را در یک دسته بندی خاص خود قرار می دهد.

برخلاف اکوسیستم iOS، که اپل تنها بازی در شهر است، یکی از بهترین چیزها در مورد بازار گوشی های اندرویدی، گستره وسیعی از دستگاه ها و سازندگان مختلف است. گفته می‌شود، وقتی واقعاً زمان ارتقا فرا می‌رسد، این انبوه گزینه‌ها می‌تواند انتخاب گوشی مناسب برای شما را کمی دشوارتر کند. اگر به دنبال یک گوشی جدید هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، ما مجموعه‌ای از بهترین گوشی‌های اندرویدی را با هر بودجه‌ای به شما معرفی کرده‌ایم.

در یک گوشی اندرویدی جدید به دنبال چه چیزی باشید

کارایی

اکنون ما اذعان خواهیم کرد که هنگام تصمیم گیری اینکه کدام گوشی بهترین به نظر می رسد کمی ذهنیت وجود دارد، اما جنبه های طراحی دیگری مانند مقاومت در برابر گرد و غبار و آب یا دوام صفحه نمایش وجود دارد که می تواند تفاوت زیادی در بقای طولانی مدت ایجاد کند. همچنین مهم است که مواردی مانند پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، اشتراک‌گذاری برق (معروف به شارژ بی‌سیم معکوس) و اتصال UWB را در نظر بگیرید، که می‌تواند بر نحوه تعامل تلفن شما با دستگاه‌های دیگر شما تأثیر بگذارد.

دوربین ها

Pixel 7 Pro و Pixel 7 استاندارد ممکن است سریع‌ترین تلفن‌های موجود در بازار نباشند، اما آنچه را که در عملکرد خالص کم دارند، با نرم‌افزار متفکر جبران می‌کنند.

عکس سام رادرفورد / Engadget

Samsung Galaxy S23 Ultra

وقتی صحبت از نمایشگرها می‌شود، ما معمولاً پنل‌های OLED را ترجیح می‌دهیم که می‌توانند رنگ‌های غنی و اشباع شده با حداقل 600 نیت روشنایی تولید کنند، اگرچه بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و رده بالا ما می‌توانند به 1000 نیت یا بیشتر برسند. و اخیراً، بیشتر دستگاه‌های مورد علاقه ما از صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی سریع 90 هرتز یا 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند که سطح بیشتری از صافی و روان بودن را اضافه می‌کند.

طرح

بررسی کامل ما درباره Samsung Galaxy Z Fold 4 را بخوانید



منبع

بررسی کامل Google Pixel 7 Pro را بخوانید

بهترین گوشی میان رده اندروید: OnePlus 11

بهترین گوشی اندرویدی میان رده
وان پلاس 11

بررسی کامل ما درباره Google Pixel 7a را بخوانید

بهترین گوشی اندرویدی پریمیوم: Samsung Galaxy S23 Ultra

بهترین گوشی اندرویدی پریمیوم
Samsung Galaxy S23 Ultra

Pixel 7a 500 دلاری هر آنچه را که در یک گوشی اندرویدی عالی و مقرون به صرفه به دنبال آن هستیم ارائه می دهد. ویژگی‌های جدید عبارتند از تراشه Tensor G2 سریع‌تر، صفحه نمایش نرم‌تر ۹۰ هرتزی و برای اولین بار در یکی از گوشی‌های سری A گوگل: پشتیبانی از شارژ بی‌سیم. و با طراحی به روز شده با مقاومت در برابر آب IP67، ظاهر و احساسی شبیه پیکسل 7 استاندارد دارد اما 100 دلار کمتر. همچنین به لطف پنج سال به‌روزرسانی امنیتی و حداقل سه سال به‌روزرسانی نرم‌افزار، پشتیبانی عالی دریافت می‌کنید. تنها کاستی‌های Pixel 7a نسبتاً کوچک است و شامل فقدان لنز زوم اختصاصی و عدم پشتیبانی از mmWave 5G می‌شود (مگر اینکه مدل 550 دلاری کمی گران‌تر از Verizon خریداری کنید).

بررسی کامل ما درباره Samsung Galaxy S23 Ultra را بخوانید

بهترین گوشی اندرویدی تاشو: Samsung Galaxy Z Fold 4

بهترین گوشی اندرویدی تاشو
سامسونگ گلکسی زد فولد 4

سام رادرفورد/Engadget

کاستی های اصلی OP11 این است که رتبه IP64 آن برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب کمتر از آنچه از دستگاه های رقیب دریافت می کنید، کمتر است و لنز زوم اپتیکال 2 برابری دوربین کمی در سمت کوتاه احساس می شود. اما با اضافه شدن وان پلاس به سازگاری اپراتورهای گسترده تر و انجام چهار سال ارتقای سیستم عامل و پنج سال وصله های امنیتی، OP11 یک گزینه مجهز است که هزینه آن به طور قابل توجهی کمتر از رقبای خود است.

با قیمت اولیه 1200 دلار، گلکسی اس 23 اولترا بسیار گران است، اما عملکرد عالی و عملاً هر چیزی که می‌توانید در یک گوشی هوشمند بخواهید یا نیاز داشته باشید، دارد. دارای صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی OLED با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز، مجموعا پنج دوربین (اصلی، فوق عریض، زوم 3 برابر، زوم 10 برابر و دوربین سلفی) و یک قلم S داخلی برای طراحی و یادداشت گرفتن همچنین دارای یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی است که برخی از طولانی ترین زمان اجرا را که در هر گوشی دیده ایم ارائه می کند. و با تعهد مجدد سامسونگ به پشتیبانی نرم افزاری، می توانید انتظار حداقل چهار ارتقای اصلی سیستم عامل و پنج سال وصله های امنیتی منظم را داشته باشید.

عکس سام رادرفورد / Engadget

سامسونگ گلکسی زد فولد 4

بدیهی است که برای عکس‌ها به دنبال عکس‌های واضح و رنگارنگ در شرایط روشن و کم نور هستیم. و ما کلیپ های ویدیویی با دامنه دینامیکی بالا، صدای غنی و تثبیت کننده تصویر صاف می خواهیم. دوربین های اضافی برای لنزهای فوق عریض و تله فوتو یک امتیاز مثبت هستند. همچنین مهم است که ویژگی‌هایی مانند حالت‌های شب اختصاصی، پشتیبانی از وضوح‌های مختلف ضبط ویدیو، و حالت‌های عکس اضافی مانند تایم لپس، حرکت آهسته و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

باتری و نرم افزار

وقتی نوبت به انتخاب گوشی‌های اندرویدی مورد علاقه‌مان می‌رسد، موارد اصلی که به دنبال آن هستیم بسیار ساده هستند: عملکرد خوب (هم محاسباتی و هم هوش مصنوعی)، صفحه نمایش خوب، طراحی جامد، دوربین‌های واضح، عمر باتری طولانی و تعهد قابل توجه به پشتیبانی مداوم نرم‌افزاری. . برای عملکرد، نه تنها به معیارها و سایر معیارها نگاه می کنیم، بلکه تلفن ها را بر اساس پاسخگویی نیز ارزیابی می کنیم. صرف نظر از اینکه در حال مطالعه، پیمایش در رسانه های اجتماعی یا انجام یک بازی هستید، هیچ کس دستگاهی را نمی خواهد که احساس کندی داشته باشد.

نمایش دادن

در حالی که مشخصات نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نکرده است، صفحه نمایش 6.8 اینچی 120 هرتزی AMOLED سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا همچنان یکی از بهترین صفحه نمایش های گوشی های هوشمند موجود در بازار است.

گلکسی اس 23 اولترا ممکن است بسیار گران باشد، اما عملاً هر چیزی را که می‌توانید در یک گوشی هوشمند بخواهید یا نیاز داشته باشید، دارد.

برای کسانی که خواهان گوشی با صفحه نمایش بزرگ، دوربین ثابت و عملکرد عالی هستند، اما با قیمتی کمتر از یک پرچمدار سنتی، OnePlus 11 تعادل خوبی بین گوشی های مقرون به صرفه و دستگاه های برتر برقرار می کند.

Pixel 7 Pro و Pixel 7 استاندارد ممکن است سریع‌ترین تلفن‌های موجود در بازار نباشند، اما آنچه را که در عملکرد خالص کم دارند، با نرم‌افزار متفکر جبران می‌کنند. به لطف تراشه Tensor G2 گوگل، سری Pixel 7 دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قدرتمندی است که از مواردی مانند تشخیص زبان در دستگاه و ترجمه بلادرنگ پشتیبانی می‌کند. شما همچنین دارای نمایشگرهای OLED باشکوه و بهترین کیفیت دوربین کلی در بین هر گوشی هوشمندی هستید که امروزه موجود است. و با توجه به اینکه قیمت پیکسل 7 استاندارد از 600 دلار شروع می شود، آخرین پرچمدار گوگل نیز ارزشی باورنکردنی دارد. تفاوت اصلی بین این دو این است که پیکسل 7 پرو دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی بزرگتر و دوربین سوم پشت با زوم اپتیکال 5 برابر است. اما صرف نظر از اینکه دستگاه کوچک‌تر یا بزرگ‌تری را ترجیح می‌دهید، واقعاً نمی‌توانید با پیکسل 7 یا پیکسل 7 پرو اشتباه کنید.

Z fold 4 سامسونگ مانند داشتن سه دستگاه در یک است که آن را به یک تک شاخ در میان دستگاه های تلفن همراه تبدیل می کند.

اگر فقط یک گوشی ساده با قیمت خوب می خواهید، پیکسل 7a گوگل قابل شکست نیست.

برای کسانی که خواهان گوشی با صفحه نمایش بزرگ، دوربین های عالی و عملکرد عالی هستند، اما با قیمتی کمتر از یک پرچمدار سنتی، OnePlus 11 تعادل خوبی بین گوشی های ارزان قیمت و دستگاه های برتر برقرار می کند. از بسیاری جهات، OnePlus 11 مانند Galaxy S23+ مقرون به صرفه‌تر است. نه تنها یک صفحه نمایش 6.7 اینچی مشابه 120 هرتزی دریافت می کنید، بلکه دارای تراشه سریع اسنپدراگون 8 نسل 2 و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است. در همین حال، به لطف شارژ بی سیم 100 واتی وان پلاس، سریعتر از هر گوشی گوگل یا سامسونگ شارژ می شود. و در بخش دوربین، همکاری مداوم این شرکت با Hasselblad منجر به بهبود قابل توجهی در کیفیت تصویر شده است.

در نهایت، از نظر عمر باتری، ما به دنبال ماندگاری تمام روز در دستگاه‌هایی هستیم که نتایج عالی را در تست خلاصه ویدیوی محلی ما نیز ارائه می‌دهند (حداقل 16 ساعت با شارژ، اما بیشتر به وضوح بهتر است). قابلیت‌های شارژ بی‌سیم در چند سال گذشته تقریباً در همه جا حاضر شده‌اند، و اکثر انتخاب‌های برتر ما از این مزیت اضافی برخوردارند. در نهایت، با توجه به اینکه مردم بیشتر از همیشه گوشی‌های خود را نگه می‌دارند، ما دوست داریم شرکت‌ها را متعهد به حداقل سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری، ارتقاء و به‌روزرسانی منظم امنیتی ببینیم.

بهترین گوشی های اندروید

بهترین تلفن اندرویدی به طور کلی: Google Pixel 7 Pro

بهترین گوشی اندروید در کل