بهترین لپتاپهای گیمینگ ۲۰۲۲ در بازار ایران؛ اقتصادی، میان رده و پرچمدار

VivoBook S15 به لطف پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5 آماده انجام یک روز کاری طولانی است. نماد ایکس در این مدلها نسل چیپ گرافیکی را نشان میدهد که در حال حاضر به عدد 3 رسیده است. یک عدد پورت شبکه، پورت کارت حافظه، یک عدد پورت HDMI، یک عدد پورت USB 2، دو عدد پورت USB 3 و یک عدد پورت USB-C اشاره کنیم. ایسر پریدتور تریتون 500 پردازنده Core i7، پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 2060 قابل ارتقاء به 2080، رم 16 گیگابایتی قابل ارتقاء به 32، حافظه SSD 512 گیگابایت قابل ارتقاء به دو عدد SSD 512 گیگابایتی و صفحه نمایش 15.6 اینچی 1080 دارد. مناسب است. شما با خرید این سیستم دیگر دغدغه کم بودن حافظه دستگاه و رم آن را ندارید و با یک ارتقاء ساده میتواند در صورت پاسخگو نبودن ظرفیت رم و حافظه آن، مشکل خود را برطرف کنید. در این سری نسبت به سری قبلی (سری VivoBook) شما سختافزار بهتری دریافت می کنید، که آن را تبدیل به یک سری لپتاپ های میان رده برای کسانی می کند که به دنبال عملکرد کمی بیشتر از دستگاه روزمره خود هستند. سری VivoBook سری اصلی لپ تاپ های شرکت ایسوس است که هدف آن خدمات رسانی به عموم مردم است و برای استفاده خانگی، اداری و دانشجویی ارائه میشود.

پردازنده نسل 12 اینتل مدل Core i7 12700H قلب تپنده لپ تاپ Asus TUF FX507zr را تشکیل بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 میدهد. در قلب این لپ تاپ پردازنده مرکزی اینتل Core i5-11400H به کار برده شده و از پردازنده گرافیکی یک پارچه اینتل UHD Graphics Xe و پردازنده گرافیکی مجزا انویدیا GeForce GTX 1650 که میتوان آن را در دسته پردازندههای گرافیکی میانرده قوی قرار داد بهره میبرد که میتواند نیازهای گرافیکی شما را به عنوان یک تولید کننده محتوای تصویری و ویدیدویی برآورده کند. گزینه های GPU عبارتند از: Nvidia GeForce GTX 1650 Ti برای Pro و Nvidia GeForce RTX 3070 برای Pro Duo. خوشبختانه امروزه گزینه های بیشتری برای انتخاب سیستم بازی وجود دارد، از لپ تاپ های گران قیمت گرفته تا لپ تاپ های بازی استوک. در این قسمت از پست “بهترین لپ تاپ تا 40 میلیون” 15 از برترین های این رنج قیمت را برای شما آماده کرده ایم که میتوانید آنها را مورد بررسی قرار دهید.

این لپ تاپ ها که برای مصارف خانگی طراحی شدهاند، در حال حاضر با نسخه خانگی ویندوز 10 عرضه می شوند. این یک نسخه پایین تر از ZenBook Pro Duo است. ZenBook Duo نمایشگر ثانویه بسیار دوست داشتنی را بالای صفحه کلید به نام ScreenPad Plus در اختیار می گذارد. تمامی این امکانات در کنار یکدیگر، یعنی CPU قوی، رم 8 گیگابایتی DDR4، کارت گرافیک 2 گیگابایتی و هارد SSD میتواند تمام کارهای پردازشیتان را به نحو احسن انجام بدهد. اما اگر فکر میکنید که به دنبال لپ تاپی هستید که کارهای عمومی و روزمرتان را مانند وبگردی، تماشای فیلم و کار با نرم افزار ها مانند Word، اکسل و پاورپوینت را انجام دهد باید به شما بگوییم که بهتر است به سراغ مطلب « بهترین لپ تاپ های زیر 15 میلیون » بروید و در آنجا بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید. این لپ تاپ به جک هدفون ۳.۵ میلیمتری مجهز شده است و برای اتصال هدفون کاربرد دارد. ردیف پایه لپ تاپ زنبوک دارای آپشن های نازک و سبک لپ تاپ برای بهره وری و مصرف رسانه است.

ممکن است از لحاظ سخت افزارهای مشابه در دسکتاپ و لپ تاپ گیمینگ قیمت لپ تاپ بیشتر از دسکتاپ تمام شود. زمانی که کاربران قصد خرید تلویزیون دارند ممکن است برای خرید تلویزیون قیمتهای مختلفی را در نظر بگیرند. با این دستگاه قدرتمند هر جا بروید، می توانید دست به کار شده و بیزینس خودتان را شروع کنید. لپ تاپ از پورت HDMI استفاده میکند و در کنار آن میتوانیم از وای فای با آخرین فناوری در کنار بلوتوث هم استفاده کرده و سایر ابزارهای جانبی را به دستگاه وصل کنید. ایسوس بهترین لپتاپهای گیمینگ 2021 را هم تولید کرده است. این برند بزرگترین تولید کننده ی لپ تاپ در سراسر جهان است. این لپ تاپ های تبدیل شدنی ایسوس از برند Flip استفاده می کنند و این دقیقاً همان چیزی است که سری VivoBook Flip ارائه می دهد. ایسوس لپ تاپ های پرو را در خط تولید خود دارد، اما سری VivoBook Pro فقط آپش رده بالاتر VivoBook است. سری VivoBook S کمی بالاتر از سری VivoBook قرار دارد. آپشن های پردازنده مرکزی در دسترس عبارتند از: حداکثر نسل یازدهم اینتل Core و سری Ryzen 5000 AMD.

رسانه بیلبیلک در کنار شماست تا بررسی مشخصات فنی و خرید لپ تاپ گیمینگ برایتان راحتتر از همیشه باشد. گفتنی است که در کنار این پردازنده یک پردازنده دیگر هم همراه شده است تا اجرای بازیها قابل قبولتر شود. اگر به دنبال یک VivoBook همه کاره هستید که بتوانید آن را به عنوان یک تبلت هم استفاده کنید، این مجموعه برای شما مناسب است. این تلویزیون به سیستم عامل webOS مجهز شده است و امکانات و قابلیتهای مختلفی دارد. سیستم عامل Asus VivoBook Flip، ترکیبی از Windows 10 Home و Pro است. همچنین شما حق انتخاب بین سیستم عامل Windows 10 Home و Pro را دارید. این لپتاپ حتی با Windows 10 Home ارائه میشود نه با ویندوز پرو. خرید یک لپتاپ گیمینگ، با توجه به قیمت و کارایی آن، تصمیمی مهم است. اگر از هر متخصص کامپیوتر و لپ تاپ بپرسید به شما خواهد گفت که پردازنده مهمترین قطعه در هر لپ تاپ است. گزینه های GPU یا پردازنده گرافیکی برای ZenBook 13 و 14 شامل تراشه های رده پایین Nvidia و AMD می شود. این لپتاپها گزینه ایده آلی برای گیمرها و همه افرادی است که نیاز به تجربه سرعت لودینگ بالا دارند. برای مثال لپتاپهای هیبریدی (یا تبدیلپذیر) طراحی متفاوتی نسبت به لپتاپهای عادی دارند.

دومین لپتاپی که قیمت کمتری نسبت به نسخه قبلی دارد، Surface Laptop Go Core i5 است. لپ تاپهای سری VivoBook S ایسوس هم با نسخه خانگی ویندوز 10 عرضه می شوند. قیمت این مدل از لپ تاپ ایسوس سری VivoBook Pro حدود 1.999.99 دلار است. قیمت این مدل از لپ تاپ ایسوس سری VivoBook حدود 419.99 دلار است. البته Omen تنها لپ تاپ گیمینگ این برند محبوب نیست، بلکه این برند برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه زیاد برای خرید لپ تاپ گیمینگ را ندارند، لپ تاپ های سری پاویلیون گیمینگ را طراحی و تولید کرده است. Razer Blade 16 در مقایسه با نسخه قبلی خود تغییرات جزئی در طراحی بدست آوردن است، اما کیفیت کلی آن بهبود پیدا کرده است.

برندی که طرفداران بسیار زیادی داشت و افراد اقدام به خرید لپتاپهای اچ پی میکردند. باید متذکر شویم که کروم بوک ها از بیرون شبیه لپ تاپ هستند اما با ورود به سیستم شاهد چیز متفاوتی خواهید بود! کروم بوک 12، 14 و 15 اینچی همچنین دارای گزینه هایی با برند Flip قابل تبدیل لپ تاپ/تبلت است. ایسوس هم آپشن های بسیار کمی در مجموعه کروم بوک های خود دارد. حافظه جانبی، برای ذخیرهسازی فایلهای بیشتر کاربرد دارد و در کنار عکس و فیلمهایی که ممکن است دوست داشته باشید در آن حفظ کنید، فایلهای کاری و پروژه دانشگاهی شما هم نیاز به حافظه داخلی دارند.

ما قصد داریم دو مورد از بهترین لپ تاپ های مخصوص بازی برند ایسوس را به شما معرفی کنیم. با این حال، ZenBook 15 دارای گزینههای اختصاصی گرافیکی Nvidia است که GTX 1650 Max-Q را نیز پوشش می دهند. Max-Q یک مفهوم طراحی جدید است که توسط انویدیا ایجاد شده است و با استفاده از این فناوری میتوان لپتاپهای نازک، سبک و قدرتمندی که مجهز به کارتهای گرافیک GTX 1080 و GTX 1070 و غیره است ساخت. از ویژگی های مثبت و کلی آن ها میتوان به رم بالا و گرافیک خوب در کنار پردازند مناسب اشاره کرد.ایسر و MSI از مطرح تریین برندهای موجود در این رنج قیمتی هستند.

این لپتاپ دارای پردازنده INTEL از نوع Core i7 است. البته انتخاب بین کنسولهای مختلف و لپتاپ گیمینگ، به میزان بودجه و علاقه شما بستگی دارد. این شرکت لپتاپهای ZenBook series را به صورت پرمیوم یا ممتاز (premium)، نازک (thin) و سبک (light) به بازار عرضه می کند. طراحی نازک و سبک آن به خوبی با فرم فاکتور یا Form Factor مطابقت دارد و این سری را به یک لپ تاپ فوق العاده قابل حمل میان رده تبدیل می کند. قیمت این مدل از لپ تاپ ایسوس سری ZenBook حدود 1.402.99 دلار است. قیمت این مدل از لپ تاپ ایسوس سری ZenBook حدود 1.449.99 دلار است. قیمت این مدل از لپ تاپ ایسوس سری ZenBook حدود 2.298.00 دلار است. گزینههای CPU شامل پردازندههای نسل یازدهم اینتل Core و پردازندههای سری Ryzen 5000 است. آپشن های CPU تا نسل یازدهم اینتل Core i7 و تراشه ها یا همان پردازنده های سری Ryzen 5000 AMD و پردازنده های گرافیکی یکپارچه است. چیزی که این سری را متمایز می کند صفحه نمایش 13.9 اینچی لمسی 3.3Kبا نسبت تصویر 3:2 است.

در این سطح فقط گزینه های CPU اینتل را با پردازنده Core i7 نسل یازدهم دریافت می کنید. گزینه های اندازه شامل صفحه نمایش 13.3 اینچی، 14 اینچی و 15.6 اینچی است. ایسوس استحکام درجه نظامی و باتری 24 ساعته را در این بدنه 15.6 اینچی قرار داده و سپس با سخت افزار نسل دهم آن را کامل تر کرده است. آنها همچنین دارای چیزی هستند که ایسوس آن را قابلیت دوام درجه نظامی (military-grade durability) می نامد. پارامتر دوم تاخیر زمانی است یعنی از زمانی که شما در بازی اکشنی دارید تا زمانی که آن را در صفحه نمایش میبینید مدت زمان بسیار کمی باید طول بکشد. این مدل از بهترین لپ تاپ گیمینگ به چندین خروجی هوا و خنککنندههای مختلف مجهز است تا خیال مخاطب را از لحاظ دفع حرارت سیستم راحت کند. گزینه های GPU برای ZenBook Flip 13 و 14 به دلیل محدودیت فضا و حرارتی به Iris Xe یکپارچه اینتل محدود شده است. با توجه به آن چیزی که از Chromebookها می دانیم، اینها نازک و سبک هستند و همچنین نوید عمر باتری طولانی تری نسبت به لپ تاپ های ویندوزی معمولی شما می دهند و آنها را به گزینه های عالی برای دانش آموزان تبدیل می کند.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر