برنامه دسترس‌پذیری Google Lookout می‌تواند از دوربین تلفن شما برای یافتن و تشخیص اشیا استفاده کند

برنامه دسترس‌پذیری Google Lookout می‌تواند از دوربین تلفن شما برای یافتن و تشخیص اشیا استفاده کند

گوگل برخی از برنامه‌های دسترسی خود را به‌روزرسانی کرده است تا قابلیت‌هایی را اضافه کند که استفاده از آن‌ها را برای افرادی که به آن‌ها نیاز دارند آسان‌تر کند. این برنامه نسخه جدیدی از اپلیکیشن Lookout را ارائه کرده است که می تواند متن و حتی اسناد طولانی را برای افراد کم بینا یا نابینا با صدای بلند بخواند. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند برچسب‌های مواد غذایی را بخواند، ارز را تشخیص دهد و به کاربران بگوید که از طریق دوربین و تصویر چه می‌بیند. آخرین نسخه آن با حالت جدید «یافتن» ارائه می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد از بین هفت دسته کالا، از جمله صندلی، میز، وسایل نقلیه، ظروف و حمام انتخاب کنند.

هنگامی که کاربران یک دسته را انتخاب می کنند، برنامه می تواند اشیاء مرتبط با آنها را در حالی که کاربر دوربین خود را در یک اتاق حرکت می دهد، تشخیص دهد. سپس جهت یا فاصله تا شی را به آنها می گوید و تعامل کاربران با محیط اطراف را آسان تر می کند. گوگل همچنین یک دکمه ضبط درون برنامه ای راه اندازی کرده است تا بتوانند عکس بگیرند و به سرعت توضیحات تولید شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنند.

یک اسکرین شات که دسته بندی اشیاء را در Google Lookout نشان می دهد، مانند صندلی و میز، در و پنجره، فنجان و غیره.تصویری که دسته‌های اشیاء را در Google Lookout نشان می‌دهد، مانند صندلی و میز، در و پنجره، فنجان و غیره.

گوگل

این شرکت اپلیکیشن Look to Speak خود را نیز به روز کرده است. Look to Speak به کاربران امکان می‌دهد با انتخاب از لیست عباراتی که می‌خواهند برنامه با صدای بلند صحبت کند و با استفاده از حرکات چشمی با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. اکنون، گوگل یک حالت بدون متن اضافه کرده است که به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا با انتخاب از یک آلبوم عکس حاوی ایموجی‌ها، نمادها و عکس‌های مختلف، گفتار را آغاز کنند. حتی بهتر، آنها می توانند معنای هر نماد یا تصویر را برای آنها شخصی سازی کنند.

گوگل همچنین قابلیت‌های صفحه‌خوان خود را برای لنز در نقشه گسترش داده است، به طوری که می‌تواند نام و دسته‌بندی مکان‌هایی را که می‌بیند، مانند دستگاه‌های خودپرداز و رستوران‌ها، به کاربر بگوید. همچنین می تواند به آنها بگوید که یک مکان خاص چقدر دور است. علاوه بر این، بهبودهایی را برای راهنمایی صوتی دقیق ارائه می کند، که پیام های صوتی را ارائه می دهد که به کاربر می گوید قرار است به کجا برود.

سرانجام، گوگل چهار سال پس از راه اندازی آن بر روی اندروید و iOS، اطلاعات ویلچر Maps را روی دسکتاپ در دسترس قرار داد. ویژگی مکان‌های قابل دسترس به کاربران اجازه می‌دهد ببینند آیا مکانی که بازدید می‌کنند می‌تواند نیازهای آن‌ها را برآورده کند یا خیر – برای مثال، مشاغل و مکان‌های عمومی با ورودی در دسترس، نماد صندلی چرخدار را نشان می‌دهند. آنها همچنین می توانند از این ویژگی استفاده کنند تا ببینند آیا یک مکان دارای سرویس بهداشتی، صندلی و پارکینگ قابل دسترسی است یا خیر. این شرکت می‌گوید Maps اطلاعات دسترسی به بیش از 50 میلیون مکان را در حال حاضر دارد. کسانی که ترجیح می‌دهند اطلاعات ویلچر را در اندروید و iOS جستجو کنند، اکنون می‌توانند به راحتی نظرات با تمرکز بر دسترسی به صندلی چرخدار را فیلتر کنند.

گوگل تمام این اعلامیه ها را در کنفرانس توسعه دهندگان I/O امسال اعلام کرد، جایی که همچنین فاش کرد که کدهای منبع باز بیشتری را برای “موس” هندزفری Project Gameface تهیه کرده است و به توسعه دهندگان اندروید اجازه می دهد از آن برای برنامه های خود استفاده کنند. این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا مکان نما را با حرکات سر و حرکات صورت خود کنترل کنند تا بتوانند راحت تر از رایانه و تلفن خود استفاده کنند.

همه اخبار مربوط به Google I/O 2024 را به درستی دنبال کنید اینجا!

این مقاله حاوی پیوندهای وابسته است. اگر روی چنین پیوندی کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

منبع