بررسی DJI Air 3: زوم با کیفیت بالا گزینه های خلاقانه جدیدی را اضافه می کند

از نظر مانورپذیری و سرعت، Air 3 مصالحه خوبی بین پایداری Mavic 3 Pro و چابکی Mini 3 Pro ارائه می دهد. دومی آن را برای دنبال کردن سوژه‌های متحرک سریع مانند دوچرخه‌سواران کوهستان و وسایل نقلیه عالی می‌کند، اما در نسیم‌های تند نیز ثابت است. در عین حال، اگر سوژه ای در میان درختان حرکت می کند، اجتناب از موانع با APAS 5.0 فوق العاده است و به لطف سنسورهای اضافی – به ویژه از جانبی و عقب، خطر تصادف کمتری نسبت به Mini 3 Pro دارد.

DJI یکی از نوآورترین شرکت‌های تولیدکننده ابزارهای موجود است که دائماً چیزهای جدیدی را با پهپادهای خود امتحان می‌کند، مانند راه‌اندازی دوربین سه‌گانه در Mavic 3 Pro. با عرضه پهپاد دوربین دار سایز متوسط ​​Air 3، این شرکت ترفند جدیدی به نام دوربین اصلی دوگانه معرفی کرده است. این بدان معناست که دوربین تله‌فوتو همان مشخصات دوربین اصلی را دارد، نه اینکه مانند Mavic 3 کیفیت کمتری داشته باشد. این امر امکانات جدیدی را برای خلبانان ایجاد می‌کند و دو راه برای ایجاد عکس‌های سینمایی در اختیار آنها قرار می‌دهد.

این سنسورها دارای پشتیبانی دوگانه ISO بومی برای بهبود حساسیت به نور هستند و کیفیت 4K 60p را در HDR یا 4K تا 100 فریم در ثانیه با پخش تنها در حالت slo-mo ارائه می‌کنند. رزولوشن 1080p را می توان با سرعت 200 فریم بر ثانیه با پخش اسلو-مو نیز ضبط کرد. ماژول دوربین را می توان 90 درجه به پایین و 60 درجه به سمت پایین کج کرد و این اولین پهپاد سری Air است که از ویدئوهای 2.7K عمودی 9:16 پشتیبانی می کند.



منبع

یکی دیگر از ویژگی های کلیدی، سیستم انتقال ویدیوی O4 نسل بعدی است که برد بین 15 تا 20 کیلومتر (9.3 تا 12.4 مایل) را افزایش می دهد. برد پهپادها می تواند یک مشکل بزرگ در اروپا باشد، زیرا قوانین به طور قابل توجهی قدرت انتقال را در مقایسه با ایالات متحده کاهش می دهد. برای کمک به جبران آن، DJI یک فرکانس جدید 5.1 گیگاهرتز را در اروپا اضافه کرد که به نظر می رسد تأثیر زیادی بر کاهش برد و انتقال در زمین های دشوار داشته باشد، همانطور که در آزمایش های خود در فرانسه دیدیم.

تمام ویژگی‌های tentpole DJI مانند Active Track، Master Shots، Quickshots و Timelapse در Air 3 موجود هستند و روی هر دو دوربین کار می‌کنند. آهنگ فعال، که برای قفل کردن و دنبال کردن سوژه ها استفاده می شود، در هر دو دوربین تقریباً یکسان عمل می کند. مانند سایر پهپادهای DJI، به طور کلی قابل اعتماد است، اما اگر یک دوچرخه‌سوار کوهستانی را از میان درختان تعقیب می‌کنید، ممکن است کمی عقب بماند و ردیابی بدون هشدار خاموش شود.

بررسی DJI Air 3: زوم با کیفیت بالا گزینه های خلاقانه جدیدی را اضافه می کند

بیشتر وزن اضافی ناشی از باتری های جدید 4241 میلی آمپر ساعتی است که 267 گرم بیشتر از کل Mini 3 Pro وزن دارند. آنها تقریباً ظرفیت باتری های Mavic 3 Pro را دارند و برد Air 3 را تا 46 دقیقه از 34 دقیقه در Air 2S بسیار افزایش می دهند.

همراه با Air 3، DJI RC-2 جدید، سومین کنترلر صفحه نمایش DJI پس از RC و RC Pro را معرفی کرده است. این یک سازش خوب بین این دو است، زیرا به طور قابل توجهی ارزان تر از RC Pro 1200 دلاری است. در عین حال، صفحه نمایش روشن تر، احساس قابل توجه تر و کنترل های دقیق تری نسبت به RC دارد. به صورت جداگانه یا به صورت بسته با کیت Air 3 Fly More موجود است. DJI همچنین یک کنترلر جدید دیگر به نام RC-N2 را معرفی کرد که در واقع نوعی تازه سازی RC-N1 است و مزیت اصلی آن سیستم انتقال O4 جدید است.

دوربین ها

گالری: بررسی DJI Air 3: زوم با کیفیت بالا گزینه های خلاقانه جدیدی را اضافه می کند | 30 عکس


با این حال، برخی از خریداران ممکن است سنسورهای 1/1.3 اینچی را در مقایسه با سنسور 1 اینچی Air 2S به‌عنوان کاهش‌دهنده ببینند. چگونه در برابر آن مدل قرار می گیرد و چگونه با مدل های Mavic 3 Pro و Mini 3 Pro مطابقت دارد؟ من آن را به همراه دوست خلبان هواپیمای بدون سرنشینم در دره لوار فرانسه پرواز کردم تا بفهمم.

طراحی و عملکرد

علاوه بر این حالت‌های پرواز، DJI برای اولین بار حالت پرواز Mavic 3 را به سری Air آورده است. این به شما امکان می دهد پرواز و حرکت دوربین را از قبل برنامه ریزی کنید و به شما امکان می دهد یک پرواز را دقیقاً برای چندین عکس، ویدیوهای Timelapse و موارد دیگر تکرار کنید. برای یادگیری و تنظیم نیاز به زمان دارد، اما نتایج ثابتی را ارائه می دهد. همچنین فرصت‌های خلاقانه‌ای را باز می‌کند، مانند انجام Timelapse در طول روز و شب، و سپس ترکیب یکپارچه آنها با یکدیگر.

ویژگی‌های Quickshots مانند Dronie و Rocket با اضافه شدن دوربین تله‌ای که می‌تواند صمیمیت و درام بیشتری را اضافه کند، جالب‌تر هستند. تشخیص موانع در آنجا نیز مفید است. از آنجایی که پهپاد به محض ضربه زدن به “برو” به طور خودکار پرواز می کند، قضاوت نادرست مرزها آسان است، بنابراین خوب است بدانید اگر خیلی به چیزی نزدیک شود، سقط می شود.

ایده بزرگ Air 3 این است که کیفیت دو دوربین یکسان است. به این ترتیب، دوربین اصلی 1/1.3 اینچی 24 میلی‌متری (معادل 35 میلی‌متری) f/1.7 و تله‌فوتوی 70 میلی‌متری f/2.8 ارائه می‌شود. این فواصل کانونی با دو دوربین اصلی Mavic 3 Pro مطابقت دارد و اندازه سنسور مشابه Mini 3 Pro و دوربین تله در Mavic 3 Pro است.

در همان زمان، برخی از ترفندهای آیرودینامیکی را از Mini 3 Pro به عاریت گرفته است، به‌ویژه ملخ‌های بزرگ‌تر که نویز را تا 81 دسی‌بل کاهش می‌دهند که باعث می‌شود هنگام پرواز با ارتفاع بیش از 100 فوت یا بیشتر، تقریباً نامشخص باشد. بدنه همچنین آیرودینامیک‌تر است و به آن برد بهتری در پرواز رو به جلو و توانایی مقابله با بادهای قوی‌تر نسبت به مدل‌های گذشته می‌دهد.

استیو دنت برای Engadget

لنز 70 میلی‌متری به‌ویژه برای عکس‌های اکشن یا قهرمانی مناسب است و هیجان و چشم‌انداز طبیعی‌تری را به آن اضافه می‌کند. برای مثال، با فاصله کانونی پرتره عالی، برای عکس گرفتن از افراد در مراسم عروسی عالی است. همچنین به شما امکان می دهد به دلایل ایمنی یا دلایل دیگر فاصله بیشتری از سوژه ها داشته باشید و در عین حال فضای بین آنها را فشرده کنید. طبق معمول، دوربین عریض اصلی را می توان برای استقرار، بالای سر، دنبال کردن و سایر عکس ها استفاده کرد. و با سنسورهای یکسان، تطبیق فیلم از دو دوربین در حین ویرایش آسان است.

استیو دنت برای Engadget

در استفاده در دنیای واقعی، بسته به سبک پرواز و باد، زمان پرواز را حدود 35 دقیقه قبل از خاموش شدن هشدار بازگشت به خانه مشاهده کردیم. این به طور کلی به ما اجازه داد تا یک روز کامل با سه باتری شارژ شده پرواز کنیم. DJI همچنین یک ویژگی شارژ جدید با هاب باتری به روز شده را معرفی کرده است که به شما امکان می دهد با لمس یک دکمه، انرژی را از دو باتری ضعیف تر به شارژرترین باتری منتقل کنید. اگر در مکانی هستید که هیچ هزینه‌ای ندارید، انجام این کار به شما امکان می‌دهد پروازهای طولانی‌تری داشته باشید. یکی از اشکالات باتری های با ظرفیت بالاتر این است که سرعت شارژ نسبتاً پایین است.

بررسی DJI Air 3: زوم با کیفیت بالا گزینه های خلاقانه جدیدی را اضافه می کند

همچنین نسبت به Air 2 و Air 2S پیشرفت های زیادی دارد. این دستگاه از سیستم انتقال O4 جدید DJI استفاده می کند که برد را بسیار افزایش می دهد، در حالی که ویژگی Waypoint را برای اولین بار به هواپیماهای بدون سرنشین Air می آورد. همچنین عمر باتری بسیار بهبود یافته است و به طور قابل توجهی بی صداتر است. در غیر این صورت، با ویژگی Mavic 3 Pro مطابقت دارد، با تشخیص موانع در اطراف، ردیابی فوکوس، Hyperlapse و موارد دیگر.

طرفداران

  • دوربین دوتایی
  • کیفیت تصویر عالی
  • عمر باتری طولانی
  • حفاظت از موانع قابل اعتماد
  • مجموعه ویژگی های گسترده

منفی

  • شارژ آهسته
  • تأخیر گاه به گاه ردیابی موضوع

پهپاد DJI Air 3

با یک ماژول دوربین دوگانه در جلو و طراحی مشابه، Air 3 (در نام دیگر Mavic وجود ندارد) بیشتر شبیه Mavic 3 است تا Air 2 و Air 2S. این همان طراحی قورباغه مانند است و دقیقاً مانند Mavic 3 جمع می شود و به اندازه ای جمع و جور برای سفر جمع می شود. بدنه دارای حسگرهای همه جهته در اطراف برای تشخیص موانع است. برای ذخیره سازی، با اسلات معمولی حافظه microSD عرضه می شود و دارای 8 گیگابایت داخلی است که واقعاً فقط برای استفاده اضطراری است. همچنین به طور قابل توجهی سنگین تر از Air 2S است و وزن آن در مقایسه با 595 به 720 گرم می رسد.