ایکس باکس گزارش گپ صوتی توهین آمیز را به یک ویژگی در سراسر سیستم تبدیل می کند

ظهور بازی های کراس پلتفرم، آب های اینجا را نیز گل آلود می کند. تیم ایمنی در صورت چت صوتی نامناسب از سوی افرادی که در پلتفرم های دیگر هستند، هیچ اقدامی انجام نمی دهد. سخنگو خاطرنشان کرد: «ویژگی تعدیل صدای واکنشی اعلام شده به طور خاص برای گزارش بازیکنان ایکس باکس به تیم ایمنی ایکس باکس است.

برای شروع، ویژگی گزارش صوتی Xbox برای Alpha و Alpha-skip Xbox Insiders در بازارهای انگلیسی زبان ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، ایرلند، استرالیا و نیوزلند در دسترس خواهد بود. مایکروسافت امیدوار است که خودی ها برای کمک به بهبود این ویژگی، بازخورد ارائه کنند. این شرکت قصد دارد به سرمایه گذاری در تعدیل صدا و پشتیبانی از زبان های بیشتری ادامه دهد. ایکس باکس داده ها و به روز رسانی های مربوط به نظارت چت صوتی را در گزارش شفافیت دوسالانه خود به اشتراک می گذارد.



منبع

مایکروسافت این ابزار را هم برای سهولت استفاده و هم برای به حداقل رساندن تأثیر بر گیم پلی طراحی کرده است. هنگامی که یک کلیپ را برای گزارش گرفتن می گیرید، برای “24 ساعت آنلاین” در ایکس باکس شما باقی می ماند. شما این گزینه را خواهید داشت که فوراً آن را ارسال کنید یا صبر کنید تا جلسه بازی خود را به پایان برسانید. قبل از پایان 24 ساعت یادآوری دریافت خواهید کرد. اگر تصمیم بگیرید که کلیپ را گزارش نکنید، Xbox شما به طور خودکار آن را حذف می کند.

معاون شرکت Xbox Player Services: «این ویژگی به‌منظور پشتیبانی از گسترده‌ترین عرصه تعاملات درون‌بازی بین بازیکنان ساخته شده است و در هزاران بازی که چت صوتی چندنفره درون‌بازی را ارائه می‌دهند، از جمله عناوین سازگار با Xbox 360 ساخته شده است». دیو مک کارتی در یک پست وبلاگ نوشت.

در ابتدا، سیستم گزارش صدای واکنشی به بازیکن اجازه می دهد تا حداکثر سه نفر را به طور همزمان گزارش دهد. “اگر ناظر نتواند تعیین کند چه کسی در یک زمان معین صحبت می کند و آن را با پخش کننده گزارش شده Xbox Live مرتبط کند، گزارش به عنوان غیرقابل اقدام بسته می شود، هیچ اقدام اجرایی انجام نخواهد شد و ویدیوی ضبط شده ظرف 90 روز حذف خواهد شد.” سخنگوی گفت.

مایکروسافت در حال انجام کارهای بیشتری برای مقابله با سمیت بازی های چند نفره ایکس باکس است. این شرکت در حال معرفی ویژگی‌ای است که به بازیکنان Xbox Series X/S و Xbox One اجازه می‌دهد تا یک کلیپ ویدیویی 60 ثانیه‌ای از چت صوتی توهین‌آمیز یا نامناسب را ضبط کرده و آن را برای نظارت‌کنندگان ارسال کنند.

یکی از سخنگویان ایکس باکس به Engadget گفت که تیم ایمنی از “تعدادی از ابزارهای تعدیل که از هوش مصنوعی و ناظران انسانی استفاده می کند” برای تجزیه و تحلیل کلیپ ها استفاده خواهد کرد. ناظران صدا و تصویر را بررسی می‌کنند تا مشخص کنند آیا فردی استانداردهای انجمن را نقض کرده است یا خیر.

جلوتر از Overwatch 2 بلیزارد که اکتبر گذشته به صورت زنده پخش شد، گفت که به طور خودکار ضبط شده از چت صوتی مسابقه را پس از گزارش یک بازیکن، رونویسی می کند. ابزارهای بررسی چت شرکت، رونویسی را برای نشانه‌های رفتار توهین‌آمیز تجزیه و تحلیل می‌کنند و فایل ضبط و متن حذف می‌شوند. (قابل توجه، بلیزارد و Overwatch 2 ممکن است به زودی ویژگی های مایکروسافت شود.)

این دلگرم کننده است که ببینیم ایکس باکس با مشکل چت صوتی سمی در سطح گسترده ای از پلتفرم مقابله می کند. پلی استیشن 5 از زمان عرضه در سال 2020 دارای ویژگی مشابهی بوده است.

هیچ کس دیگری به کلیپ دسترسی نخواهد داشت مگر اینکه شما آن را ارسال کنید. مک کارتی گفت: «ایکس‌باکس هیچ کلیپ صوتی را بدون اینکه شما، بازیکنی که فرآیند گزارش‌دهی را انتخاب کرده باشید، ذخیره یا آپلود نمی‌کند». کلیپ هایی که از طریق این ابزار ضبط می کنید در عکس های اخیر شما ظاهر نمی شوند و امکان دانلود، اشتراک گذاری یا تغییر آنها وجود نخواهد داشت. این کلیپ ها فقط برای اهداف اعتدال استفاده خواهند شد. پس از اینکه تیم ایمنی گزارش شما را بررسی کرد، اعلانی دریافت خواهید کرد تا به شما بگوید آیا اقدامی علیه یک بازیکن متجاوز انجام داده است یا خیر.

چندین استودیو رویکردهای مشابهی را در بازی های خود اتخاذ کرده اند. در سال 2021، Riot گفت که ضبط خواهد کرد شجاع ارتباطات صوتی اما فقط زمانی که گزارشی ثبت شد به آنها گوش دهید. از جولای گذشته آزمایش سیستم را آغاز کرد.