اینستاگرام شکایت نقض کپی رایت مربوط به عکس های جاسازی شده را شکست داد

همچنین معنای اساسی این تصمیم دادگاه وجود دارد. این حکم به خودی خود نشان می‌دهد که اشخاص ثالث، مانند نشریات رسانه‌ای، می‌توانند عکس‌ها و فیلم‌ها را به دلخواه خود بدون درخواست اجازه از سازنده محتوای اصلی جاسازی کنند. با این حال، پرونده‌های مرتبط با نتایج متفاوتی ظاهر می‌شوند و در مقطعی زمینه را برای رویارویی با دادگاه بالاتر فراهم می‌کنند.

این شکایت در ابتدا در سال 2021 در کالیفرنیا آغاز شد، اما یک قاضی آن را به این دلیل رد کرد که رسانه های خبری مورد بحث تصویر اصلی را ذخیره نمی کردند یا حتی یک کپی از آن را نمایش نمی دادند. در عوض، فقط آنچه را که قبلاً از طریق اینستاگرام در دسترس بود به عنوان یک جاسازی نمایش می داد. این زوج به این تصمیم اعتراض کردند که اکنون در دادگاه فدرال شکست خورده است. این استدلال به دنبال این است که داوران موافق هستند که وقتی یک عکس یا ویدیو جاسازی می‌شود، هیچ کپی از محتوای اصلی ساخته نمی‌شود.

با این حال، شایان ذکر است که هیئت داوران فدرال گفت که هانلی و برائر در مورد توانایی صاحبان کپی رایت برای کنترل واقعی و در نهایت سود بردن از کار خود، نگرانی‌های سیاستی «جدی و مستدل» را مطرح کردند. اینستاگرام نیز در سال‌های تشکیل به این موضوع رسیدگی کرده و در سال 2021 گزینه‌ای را اضافه کرده است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر را غیرقابل جاسازی کنند. این تغییر پس از لابی شدن این پلتفرم توسط انجمن عکاسان رسانه ای آمریکا (ASMP) و انجمن ملی عکاسان مطبوعاتی (NPPA) انجام شد.

پس از اینکه یک جفت عکاس غول رسانه های اجتماعی را به نقض حق چاپ متهم کردند، هیئتی متشکل از سه قاضی با نهمین دادگاه تجدیدنظر ناحیه ایالات متحده به نفع اینستاگرام متعلق به متا رای داد. خلاصه اصلی پرونده این بود که اینستاگرام با اجازه دادن به وب‌سایت‌ها و نشریات خارجی بدون رضایت صریح تولیدکنندگان محتوا، حق چاپ را نقض کرد.

این پرونده به سال 2016 برمی گردد، زمانی که زمان یک تصویر اینستاگرامی از هیلاری کلینتون را که توسط عکاس متیو برائر بدون درخواست اجازه گرفته شده بود، جاسازی کرد. در سال 2020، Buzzfeed همین کار را با عکسی که الکسیس هانلی از یک اعتراض Black Lives Matter گرفته بود، انجام داد. این دو عکس از اینستاگرام شکایت کردند و ادعا کردند که این شرکت رسانه‌های اجتماعی هرگز از اشخاص ثالث نخواسته مجوزی برای جاسازی عکس‌ها یا ویدیوهای دارای حق چاپ دریافت کنند و آنها را در معرض اتهام نقض ثانویه قرار دهد.

به عنوان مثال، یک قاضی نیویورکی در سال 2018 زمانی که یک عکاس از نشریات مختلف پس از جاسازی توییت هایی با تصویر اصلی تام بردی، اسطوره NFL، شکایت کرد. قاضی در اینجا در کنار عکاس قرار گرفت و در تصمیم خود بیان کرد که “این واقعیت که تصویر بر روی سروری که متعلق به شخص ثالث غیر مرتبط است میزبانی شده است، آنها را در برابر این نتیجه محافظت نمی کند.” در واقع، هدف و زبان قانون، دیدگاه مخالف را تأیید می کند.»

همه محصولات توصیه شده توسط Engadget توسط تیم تحریریه ما، مستقل از شرکت مادر انتخاب می شوند. برخی از داستان های ما شامل پیوندهای وابسته است. اگر چیزی را از طریق یکی از این پیوندها خریداری کنید، ممکن است کمیسیون وابسته را دریافت کنیم. تمامی قیمت ها در زمان انتشار صحیح می باشد.



منبع

این ممکن است پایان پرونده نباشد، زیرا که عکاسان می‌توانند برای یک جلسه بازبینی با هیئتی متشکل از 11 داور که به‌طور تصادفی انتخاب شده‌اند، درخواست دهند، اگرچه برائر و هانلی به این روند عمل نکرده‌اند.