اینتل x86S را پیشنهاد می کند که یک معماری فقط 64 بیتی است

منبع: اینتل





منبع

مزایای معماری فقط x64 بیت بر اساس اینتل:

  • استفاده از مدل تقسیم بندی ساده شده 64 بیتی برای پشتیبانی از تقسیم بندی برای برنامه های کاربردی 32 بیتی، مطابق با آنچه سیستم عامل های مدرن از قبل استفاده می کنند.
  • حذف حلقه 1 و 2 (که توسط نرم افزارهای مدرن استفاده نمی شود) و ویژگی های تقسیم بندی منسوخ مانند دروازه ها.
  • حذف پشتیبانی آدرس دهی 16 بیتی
  • حذف پشتیبانی از دسترسی به پورت ورودی/خروجی حلقه 3.
  • حذف ورودی/خروجی پورت رشته، که از یک مدل ورودی/خروجی مبتنی بر CPU منسوخ پشتیبانی می‌کرد.
  • محدود کردن استفاده از کنترل کننده وقفه محلی (APIC) به X2APIC و حذف پشتیبانی قدیمی 8259.
  • حذف برخی از بیت های حالت سیستم عامل استفاده نشده

اینتل راه را برای انتقالی هموار می کند که پشتیبانی 32 بیتی و 16 بیتی قدیمی را حذف می کند.

بیشتر گیمرها احتمالاً سال ها پیش به معماری 64 بیتی روی آورده اند زیرا سیستم عامل 32 بیتی بیش از 4 گیگابایت حافظه را پشتیبانی نمی کند. نرم افزارهای مدرن، مانند سیستم عامل ویندوز 11، دیگر از معماری CPU 32 بیتی نیز پشتیبانی نمی کنند. با این حال، سخت‌افزار ممکن است همچنان از سیستم‌های قدیمی‌تر پشتیبانی کند.

اینتل فرصتی را برای حذف پشتیبانی از حالت 32 بیتی و 16 بیتی قدیمی می بیند و آنها یک معماری فقط 64 بیتی را پیشنهاد می کنند. این شرکت چیزی به نام “x86S” را پیشنهاد کرده است که یک طراحی معماری است که حالت‌های غیر ضروری قدیمی را حذف می‌کند و باید به سیستم‌های سریع‌تر در آینده منجر شود.

یکی از مزایای کلیدی معماری x86S بوت شدن سریعتر CPU است، زیرا نیازی به استفاده از حالت قدیمی بدون صفحه در هنگام بوت نیست. انتقال به معماری x64 فقط “چند مرحله از کد ترامپلاین برای ورود به عملیات 64 بیتی” را حذف می کند.

چنین انتقالی به طور کامل پشتیبانی سیستم عامل قدیمی را حذف نمی کند. همانطور که این شرکت در یک پست اعلام کرد، اینتل تکنیک های مجازی سازی را توسعه داده است که همچنان می تواند اجازه راه اندازی نرم افزار قدیمی را بدهد. چگونه این کار به تفصیل در a کاغذ سفید (PDF).

اینتل یک مقاله سفید در x86S منتشر می کند، یک معماری فقط 64 بیتی

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر