اینتل “Raptor Lake-S Refresh” برای سه ماهه سوم 2023 تایید شد، مشخصات Sapphire Rapids HEDT فاش شد

Intel Workstation Sapphire Rapids-SP Series، منبع: @9550pro

به طور کلی، این فاش یک ترکیب قابل توجه برای سری پردازنده های اینتل در سال آینده را نشان می دهد. همانطور که گفته می شود AMD پردازنده های Ryzen 7000X3D خود را ارائه می دهد، این شرکت سری پردازنده های دسکتاپ خود را به روز خواهد کرد. در عین حال، باید منتظر بروزرسانی Zen4 برای سری Ryzen Threadripper PRO نیز باشیم. در پایان، هر دو شرکت در چندین بازار به رقابت خواهند پرداخت که این یک پیروزی بزرگ برای مصرف کنندگان و در نهایت علاقه مندان است.

مهمتر از آن، هیچ بروزرسانی چیپست سری 800 برای سری به روز شده برنامه ریزی نشده است. این بدان معنی است که تمام بردهای سری 700 موجود و به زودی با سری CPU به روز شده سازگار خواهند بود. مادربرد Z790 بالاترین سطح برای سیستم‌های بازی باقی خواهد ماند که با پلتفرم W790 برای CPUهای ایستگاه کاری Sapphire Rapids-WS همراه خواهد بود.

Intel Sapphire Rapids-WS و توقف سری Core-X

مشخصات Intel Sapphire Rapids، منبع: @9550pro

مشخصات بسیار مشابهی قرار است توسط سری سرورهای Sapphire Rapids-SP استفاده شود. برای سری Xeon Platinum 8400، کاربران می توانند تا 3.8 گیگاهرتز و بدون پشتیبانی از Intel Boost Max 3.0 (با سری HEDT) انتظار داشته باشند. این پلتفرم همچنین تنها از 80 خط برای دستگاه های PCIe پشتیبانی می کند، اما حافظه 8 کاناله آن حفظ می شود.

طول عمر سوکت برای یک سری دیگر افزایش خواهد یافت. این همان چیزی است که نقشه راه جدید فاش شده اینتل تایید می کند. اسلایدهای ارسال شده امروز توسط @9550pro محصولات دسکتاپ و ایستگاه های کاری را در 5 فصل آینده نشان دهید. این شامل Sapphire Rapids-WS هنوز منتشر نشده و پردازنده های Raptor Lake-S به روز شده است.

اینتل ورک استیشن سری W-3400، منبع: @9550pro

طبق این نقشه راه، اینتل کل پلتفرم دسکتاپ خود را با SKUهای 125 وات، 65 وات و 35 وات به روز خواهد کرد. نکته مهم این است که پردازنده‌های Core نسل سیزدهم فعلی با توان پایه کمتر از 125 وات هنوز منتشر نشده‌اند، اما قرار است ماه آینده عرضه شوند. این بدان معنی است که ما اکنون می آموزیم که ظرف 10 ماه یا بیشتر، به روز رسانی برای آن SKUها نیز وجود خواهد داشت.

مشخصات Intel Sapphire Rapids، منبع: @9550pro

منبع: @9550pro (Raptor Lake-S)، W-2400، W-3400، SRP-WS







منبع

اینتل ورک استیشن سری W-2400، منبع: @9550pro

اسلاید بالا تایید می‌کند که سری‌های Xeon Workstation به طور کامل جانشین مجموعه Core-X خواهند شد. به نظر می‌رسد اینتل تأیید می‌کند که SKUهای Xeon برای پلتفرم‌های ایستگاه کاری/HEDT در حال حرکت به سمت جلو استفاده خواهند شد که اساساً به این معنی است که پردازنده‌های Core-X متوقف شده‌اند. همچنین تایید شده است که CPUهای جدید در سه ماهه اول سال 2023 عرضه می شوند، که بخشی از آن توسط برخی از افشاگران نیز ذکر شده است.

Intel Raptor Lake-S Refresh، منبع: @9550pro

سری W-2400 دارای TDP پیش فرض تا 225 وات تایید شده است. علاقه مندان باید تا 24 هسته و سرعت ساعت تا 4.8 گیگاهرتز را انتظار داشته باشند. این پردازنده ها از حافظه چهار کاناله تا مشخصات DDR5-4800 پشتیبانی می کنند.

نقشه راه چیپست اینتل، منبع: @9550pro

این اولین باری است که ما شاهد اشاره مستقیم به Raptor Lake-S Refresh هستیم. به نظر می رسد که برنامه راه اندازی آنها در اوایل سه ماهه سوم سال آینده است، بنابراین احتمالاً حتی زودتر از یک سال پس از معرفی اولین پردازنده های هسته ای نسل سیزدهم.

نقشه راه محصولات مصرف کننده، ایستگاه کاری و مرکز داده اینتل فاش شده است

شایعات درست بودند، اینتل در واقع یک پردازنده جدید Raptor Lake-S را در سال آینده عرضه می کند.

لیکر همچنین اسلایدهای اینتل را برای کل سری Sapphire Rapids-WS و Sapphire Rapids-SP ارسال کرد. اینها محصولات جدید HEDT/ایستگاه کاری و مرکز داده هستند. این نشت همچنین دارای هر SKU است که پیکربندی هسته/رشته و ساعت آنها را تأیید می کند. علاوه بر این، این همچنین تأیید می کند که انواع آنلاک وجود خواهد داشت، که اورکلاک را برای CPU های پرقدرت اینتل دوباره روی میز می آورد.

سری W-3400 رده بالاتر دارای حداکثر 56 هسته و کلاک تا 4.8 گیگاهرتز است. این پلتفرم با توانایی بیشتری با خطوط PCIe Gen5 از 64 به 112 افزایش یافته است. این سیستم ها همچنین از حافظه هشت کانالی DDR5 پشتیبانی خواهند کرد.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر