اینتل NUC 13 Extreme Compute Element برای “Raptor Canyon” به تصویر کشیده شده است

در توییتر، یک عکس وجود دارد از نسل بعدی NUC Element برای سیستم های بازی مینیاتوری اینتل.

این عکس با وضوح بسیار پایین توسط @momomo_us ارسال شده است. این یک طراحی کاملاً جدید برای NUC Element آینده، قلب سیستم‌های NUC 13 Raptor Canyon را نشان می‌دهد. عنصر NUC 13 در واقع نام خود را “Shrike Bay” دارد و با مدل قبلی بسیار متفاوت است.

Intel NUC 13 Extreme Compute Element “Shrike Bay”، منبع: @momomo_us

جزئیات فاش شده چیزی به ما نگفتند جز این واقعیت که NUC 13 Extreme جدید دارای سری Core i9 K خواهد بود، به احتمال زیاد همان تراشه هایی که در سوکت LGA1700 دسکتاپ قرار می گیرند. علاوه بر این، NUC 13 Extreme در مقایسه با NUC 12 Extreme “Dragon Canyon” که 8 لیتر حجم داشت، بزرگتر خواهد بود. محصول جدید 13.9 لیتر خواهد بود. این ممکن است توضیح دهد که چرا NUC 13 Extreme Compute Element از یک راه حل خنک کننده بسیار بزرگتر استفاده می کند.

Intel NUC 12 Extreme Compute Element “Eden Bay”، منبع: Intel

منبع: @momomo_us







منبع

خلیج شریک اینتل

NUC 13 Element به طور کامل خنک کننده را دوباره طراحی کرده است، در واقع، کل دستگاه بسیار طولانی تر به نظر می رسد. ما تصویر اصلی را که تنها 134 پیکسل بزرگ بود به امید اینکه بیشتر ببینیم، ارتقاء دادیم، اما به هر حال از این زاویه چیز زیادی قابل مشاهده نیست. چیزی که می‌توانیم ببینیم، اسلات کامل PCIe x16 و دو اسلات DIMM است، اما مشخص نیست که آیا NUC 13 بالاخره در این مرحله به حافظه DDR5 منتقل می‌شود یا خیر.

طبق نقشه راه های فاش شده، اینتل اکنون قرار است Raptor Canyon NUC خود را در سه ماهه چهارم امسال راه اندازی کند. این محصول قرار است تا نسل سیزدهم سری Core i9 K مجهز شود، اما با i5، i5 و انواع KF آنها بدون گرافیک یکپارچه نیز عرضه خواهد شد. سیستم‌های Raptor Canyon از کارت‌های گرافیکی تمام قد رومیزی پشتیبانی می‌کنند. امیدواریم برخی از سیستم ها با سری Arc A7 اینتل نیز بسته بندی شوند.

نقشه راه اینتل NUC Extreme، منبع: اینتل

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر