اینتل کارت گرافیک Arc ساخته شده از لگو را به نمایش گذاشت

پروژه Intel ARC دسکتاپ GPU LEGO به صورت سه بعدی، منبع: Intel/Zach Hill

پس از اتمام، پروژه Zach می‌تواند به سایت عمومی BrickLink ختم شود که به دیگران امکان می‌دهد پروژه را به تنهایی سفارش داده و بسازند. از طرف دیگر، اگر اینتل چراغ سبز نشان دهد و پروژه را در صفحه ایده‌های LEGO تبلیغ کند، می‌تواند به پروژه رسمی LEGO تبدیل شود، اما این امر مستلزم 10000 رأی در عرض 6 ماه از جامعه است.

نزدیک‌ترین چیزی که به کارت گرافیک لگو رسیدیم، پروژه Colorful بود. آنها این کارت گرافیک RTX 4090 Vulcan را به عنوان بخشی از رایانه بازی خود ساخته شده از تجربه LEGO توسعه دادند. ناگفته نماند، اما این پروژه با جزئیات بسیار کمتر از Arc است.

این پروژه در خلال ساعات اداری اینتل Creators ارائه شد، جایی که معمولاً Blender، گرافیک سه بعدی یا هنر هوش مصنوعی مورد بحث قرار می‌گیرد، اما این بار نوع متفاوتی از پروژه نشان داده شد. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که این پروژه هنوز تکمیل نشده و هنوز آماده انتشار نیست. این پروژه در وضعیت فعلی خود 6 ماه به طول انجامید و در این مدت تغییرات زیادی را شاهد بوده است.

RTX 4090 Vulcan، منبع: Colorful

زک سال هاست با طراحی های لگو درگیر بوده و حتی برای وبلاگی می نویسد که مجموعه ها و قطعات جدید را بررسی می کند. او دانش گسترده ای در مورد آجرهای موجود و نحوه چیدن آنها در کنار هم دارد، به این معنی که پس از اتمام پروژه، حتی با لگوها تا جایی که ممکن است به نظر می رسد.

منبع: زک هیل از طریق سخت افزار تام





منبع

پروژه Intel ARC دسکتاپ GPU LEGO به صورت سه بعدی، منبع: Intel/Zach Hill

الهام بخش Arc GPU ساخته شده از لگوها از مجموعه‌های مشابه و رسمی مانند کنسول‌های آتاری و نینتندو گرفته شده است که «تقریباً» نمایشی واقعی از کنسول‌های بازی محبوب از گذشته هستند.

طرفداران Intel Arc اخیراً فرصتی برای دیدن یک پروژه منحصر به فرد توسط یکی از کارمندان داشتند.

این کارت گرافیک Arc جزیی ترین کارت گرافیک لگو است

یک مدل LEGO در اندازه واقعی از پردازنده گرافیکی رومیزی ARC در حال حاضر توسط یکی از مدیران بازاریابی فناوری، Zach Hill در حال توسعه است. هدف از این پروژه ایجاد یک ماکت از کارت گرافیک دسکتاپ Arc A750 واقعی با استفاده از آجرهای لگو است. Zach این پروژه را با استفاده از ابزارهای ساختمانی سه بعدی موجود توسعه داده شده توسط LEGO توسعه داده است.

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر