اینتل پردازنده 16 هسته‌ای/22 رشته‌ای Meteor Lake را در نسخه نمایشی محتوای هوش مصنوعی مولد به نمایش می‌گذارد.

CPU در 0.37 گیگاهرتز بیکار بود و دارای کلاک پایه 3.1 گیگاهرتز است. این پردازنده دارای 1.6 مگابایت کش L1، 18 مگابایت کش L2 و 24 مگابایت حافظه L3 است.

یکی از اساسی ترین ویژگی های Meteor Lake VPU ویرایش و فیلتر کردن ویدیو در زمان واقعی است. این شامل جلوه‌های تاری، جایگزینی پس‌زمینه، ویژگی تماس چشمی (احتمالاً مشابه NVIDIA Broadcast Eye Contact) یا تشخیص حرکت است. هسته هوش مصنوعی حتی برای ضبط حرکت برای Unreal Engine قدرت کافی دارد.

انتظار می‌رود اینتل Meteor Lake تا پایان سال جاری برای لپ‌تاپ‌ها عرضه شود. این شرکت در مورد گزارش هایی مبنی بر لغو Meteor Lake-S اظهار نظری نکرده است، اما احتمال عرضه چنین پردازنده هایی وجود دارد. نکته ای که ممکن است توجه به آن مهم باشد این است که VPU در تمام CPU های Meteor Lake، از جمله انواع دسکتاپ فرضی “F” که معمولاً فاقد پشتیبانی گرافیکی یکپارچه هستند، در دسترس خواهد بود.

منبع: HardwareLuxx، پایگاه کامپیوتری





منبع

و در مورد دموها، اینتل CPU Meteor Lake خود را با 16 هسته و 22 رشته به نمایش گذاشته است. مطابق با Wccftech، که در طول نمایش حضور داشتند، این پیکربندی CPU 6+8+2 یک CPU موبایل Meteor Lake-P خواهد بود. این پیکربندی غیرمعمول به هسته های عملکرد و کارآمد در قالب CPU و SoC اشاره دارد (این دای دارای 2 هسته اختصاصی خواهد بود).

ویژگی های Meteor Lake VPU (هسته AI)، منبع: اینتل

Intel Meteor Lake یک CPU مشتری نسل بعدی است که دارای طراحی چیپلت از هم پاشیده است. یکی از این دستگاه‌ها یک VPU (واحد پردازش چند منظوره) است که یک پردازنده هوش مصنوعی مبتنی بر فناوری نسل سوم Movidius است، شرکتی که اینتل در سال 2016 خریداری کرد.

نسخه ی نمایشی واقعی Stable Diffusion برای GIMP و بعداً یک پلاگین با وضوح فوق العاده را نشان می دهد که هر دو بر اساس جعبه ابزار یادگیری عمیق OpenVINO اینتل هستند.

[Hardwareluxx] اینتل Meteor Lake VPU-Demo (32 نمایش)

ویژگی های Meteor Lake VPU (هسته AI)، منبع: اینتل

اینتل در طول Computex پلتفرم تلفن همراه Meteor Lake را به نمایش می گذارد.

Meteor Lake-P با 16 هسته در طول نمایش اینتل، منبع: اینتل

با این حال، هسته VPU به اندازه کافی قدرتمند خواهد بود که تجربیات هوش مصنوعی مولد مانند پشتیبانی Stable Diffusion را فعال کند. البته، آن مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند روی هر چیزی با حافظه کافی اجرا شوند، اما شتاب CPU/GPU/APU است که این فرآیند را به طور قابل توجهی سریع‌تر می‌کند. اینتل با شرکت‌هایی مانند GIMP و Adobe کار می‌کند تا این تجربیات را بر روی یک مشتری Meteor Lake VPU ارائه دهد، و قضاوت از روی نسخه نمایشی روی یک پلت فرم تلفن همراه بود.

این شرکت فرصتی برای افزایش شتاب هوش مصنوعی در پلتفرم مشتری می بیند. افشای امروز اولین نمایشی از قابلیت‌های هسته هوش مصنوعی Meteor Lake است و اعلام می‌کند که شرکت‌ها اکنون با اینتل همکاری می‌کنند تا از این هسته هوش مصنوعی کم مصرف استفاده کنند.

CPU Meteor Lake در اولین نمایش عمومی

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر