اینتل فناوری ارتقاء مقیاس XeSS را که اکنون در Shadow of the Tomb Raider موجود است، راه اندازی کرد

Intel XeSS نه تنها از پردازنده‌های گرافیکی Arc، بلکه از پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon و NVIDIA GeForce نیز پشتیبانی می‌کند. این فناوری قبلاً بوده است تایید شده که کار می کند و توسط CapFrameX تست شده است با پردازنده گرافیکی Radeon RX 6800XT در SoTR:

اینتل بی سر و صدا فناوری ارتقاء مقیاس مورد انتظار خود را معرفی می کند.

منبع: بخار، GitHub







منبع

همانطور که قول داده بود، اینتل XeSS 1.0 را در GitHub منتشر کرد و آن را به دومین فناوری ارتقاء مقیاس زمانی تبدیل کرد که بر روی این پلتفرم منتشر می شود (در کنار AMD FSR 2.0). از نظر ظاهری، کد کامل XeSS هنوز منبع باز ساخته نشده است، این تنها نسخه اولیه SDK است.

امیدواریم با انتشار کتابخانه‌های SDK و DLL، موددرها اکنون می‌توانند ببینند که آیا این فناوری می‌تواند بین بازی‌هایی مانند DLSS2.0/FSR2.0 منتقل شود یا خیر.

XeSS اکنون در Shadow of the Tomb Raider در دسترس است و قبلاً در Github منتشر شده است. این خبر غافلگیر کننده در همان روزی منتشر می شود که اینتل تاریخ عرضه پردازنده گرافیکی Arc A770 خود را اعلام کرد. با این حال، XeSS در واقع قبل از اینکه اینتل پردازنده‌های گرافیکی Arc دسکتاپ پیشرفته خود را عرضه کند، در دسترس قرار گرفت.

کد منبع Intel XeSS 1.0، منبع: Github

Shadow of the Tomb Raider اولین بازی شناخته شده ای است که از XeSS پشتیبانی می کند. این پچ امروز منتشر شد و از طریق یادداشت های انتشار Steam تایید شده است:

Intel XeSS منتشر شد

Intel XeSS به Shadow of the Tomb Raider اضافه شد، منبع: Steam

Intel XeSS با Radeon RX 6800XT در SoTR، منبع: CapFrameX

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر