اینتل در حال آماده سازی گرافیک های Arc A750E و Arc A580E Embedded است

اینتل در حال آماده سازی گرافیک های Arc A750E و Arc A580E Embedded است

اینتل پردازنده‌های گرافیکی Arc A750E و A580E را عرضه می‌کند

وصله‌های جدید برای گرافیک‌های هسته Xe و i915 دو کارت گرافیک کاملاً جدید اینتل را معرفی کرده‌اند.

متأسفانه، به نظر می‌رسد که «به‌روزرسانی» مورد انتظار پردازنده‌های گرافیکی Alchemist آنطور که انتظار می‌رفت اتفاق نمی‌افتد. تا کنون، به غیر از نقشه راه های فاش شده که به چنین پیشرفتی اشاره می کند، هیچ تایید رسمی وجود ندارد. با این حال، اینتل همچنان به عرضه پردازنده های گرافیکی جدید بر اساس این معماری ادامه می دهد.

جدیدترین به‌روزرسانی از طریق وصله‌هایی که اینتل امروز برای هسته گرافیکی لینوکس خود ارسال کرد ارائه شد. به نظر می رسد شناسه PCI 0x56BE با Arc A750E مطابقت دارد، در حالی که 0x56BF به گرافیک Arc A580E اختصاص دارد.

جالب اینجاست که نه تنها پردازنده گرافیکی موبایل و نه دسکتاپ نیست. بلکه در جایی در این بین قرار می گیرند. به گفته یک افشاگر معتبر معروف به “Bionic_Squashاین شناسه‌ها با سری Intel Arc Embedded مرتبط هستند. این سری برای کاربردهای صنعتی، تجاری و تجاری، از سیستم‌های لبه گرفته تا برق‌رسانی صفحه‌نمایش‌های تعاملی بزرگ، طراحی شده است. واضح است که Arc A770 و A580E هر دو از عهده این وظایف بر می آیند.

Arc A750E و A580E، منبع: فورونیکس

متاسفانه هنوز مشخصات کامل این شناسه های جدید تایید نشده است. با این حال، این یک فرض معقول است که انتظار داشته باشیم آنها شبیه به انواع موبایل A770M و A580M باشند.

این وصله ها تنها به روز رسانی برای درایور هسته گرافیکی در این زمان است. اینکه آیا آنها در هسته فعلی (6.9) ادغام می شوند یا تا نسخه بعدی متوقف می شوند، هنوز در انتظار تایید اینتل است.

منبع: فورونیکس



منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر