اینتل خط تولید واحد بعدی محاسبات (NUC) را غروب می‌کند

– اینتل

شایعات از روز گذشته مبنی بر اینکه اینتل ممکن است محصولات NUC خود را لغو کند، در حال چرخش بود. این شرکت در یک جلسه داخلی برنامه های خود را برای توقف سرمایه گذاری مستقیم در واحدهای تجاری NUC خود تایید کرد. این شایعات اکنون تایید شده است.

بیانیه رسمی اینتل (در ابتدا توسط HardwareLuxx به اشتراک گذاشته شد):

منبع: ServeTheHome





منبع

NUC اینتل معمولاً یک سیستم بی‌سابقه بود، به این معنی که بدون اجزای ضروری مانند حافظه، ذخیره‌سازی و سیستم عامل عرضه می‌شد. کاربران می توانند NUC را با افزودن اجزای دلخواه خود برای برآوردن نیازهای خاص خود سفارشی کنند. کیت های NUC معمولاً شامل مادربرد، CPU و گرافیک یکپارچه می شوند.

جدیدترین نسخه دارای NUC 13 ناهموار “Bravo Canyon”، تجاری NUC 13 PRO “Arena Canyon” و NUC 13 Extreme “Raptor Canyon” بود که بیشتر یک کامپیوتر بازی کامل بود تا یک طراحی کوچک.

ما تصمیم گرفته‌ایم که سرمایه‌گذاری مستقیم را در واحد بعدی کسب‌وکار محاسباتی (NUC) متوقف کنیم و استراتژی خود را به گونه‌ای تغییر دهیم که شرکای اکوسیستم خود را قادر به ادامه نوآوری و رشد NUC کنیم. این تصمیم بر بقیه مشاغل گروه محاسبات مشتری (CCG) یا شبکه و محاسبات لبه (NEX) اینتل تأثیری نخواهد داشت. علاوه بر این، ما با شرکا و مشتریان خود برای اطمینان از انتقال آرام و اجرای تمام تعهدات فعلی خود کار می کنیم.

بر اساس این گزارش، اینتل ایمیلی ارسال کرده است که تایید می کند هیچ سرمایه گذاری دیگری در واحد تجاری NUC (واحد بعدی محاسبه) انجام نخواهد شد. این واحد مسئول محصولات زیادی از جمله Mini-PC، سیستم های مرجع لپ تاپ و موارد دیگر بود. با این حال، اکثر مصرف‌کنندگان باید NUC را به خاطر سیستم‌های فاکتور کوچک آن، از جمله طراحی‌های نازک مبتنی بر بازی (سری Canyon) که در جدیدترین نسخه تمام سخت‌افزار اینتل را به خطر انداخته‌اند، به خاطر بسپارند.

ServeTheHome اولین کسی است که خبر ترک کسب و کار NUC اینتل را می دهد.

اینتل دیگر محصولات NUC را تولید نخواهد کرد

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر