اینتل تایید کرد که Xeon “Sierra Forest” با 144 هسته کارآمد در نیمه اول سال 2024 عرضه می شود.

اینتل زئون بین طراحی‌های بهینه‌سازی عملکرد و کارایی تقسیم شد، منبع: اینتل

اینتل همچنان به برنامه های خود برای راه اندازی چهار معماری جدید Xeon در 2 سال متعهد است.

Sierra و Clearwater Forest، Xeon با هسته های کارآمد

اینتل همچنین برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی نسل پنجم Xeon Scalable “Emerald Rapids” در سه ماهه چهارم سال جاری تکرار می‌کند. این محصول جانشین مستقیم Sapphire Rapids برای استفاده از همین پلتفرم خواهد بود.

در طول وبینار مرکز داده و سرمایه‌گذار هوش مصنوعی، اینتل برنامه‌های خود را برای مقابله با راه‌اندازی آینده CPU AMD EPYC با نام رمز Bergamo تأیید کرده است. این محصول برای استفاده از معماری با چگالی هسته بالا بر اساس طراحی Zen4c است. اینتل برنامه‌هایی برای معماری هسته‌ای «اتم/کارآمد» خود برای سری Xeon خود دارد.

Intel Xeon با هسته های کارآمد، منبع: Intel

اینتل در سال 2024 محصولی با کد Sierra Forest را عرضه خواهد کرد. این شرکت امروز تایید می کند که این طراحی دارای حداکثر 144 هسته کارآمد خواهد بود. به گفته اینتل، این معماری از سلامت سیلیکونی عالی برخوردار است و همچنان در مسیر راه اندازی در نیمه اول سال 2023 قرار دارد. این شرکت بار دیگر بر برنامه های خود برای استفاده از گره پردازشی اینتل 3 برای این معماری تاکید می کند.

این شرکت همچنین فاش کرد که Sierra Forest و Granite Rapids یک پلتفرم مشترک با نام رمز “Birch Stream” را به اشتراک خواهند گذاشت. طبق ارائه، گرانیت باید جنگل سیرا را از نزدیک دنبال کند.

علاوه بر این، سری ششم Xeon “Granite Rapids” در وبینار نمایش داده شد که 1.5 ترابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه DDR5 را نشان می دهد. این یک پیشرفت 80 درصدی نسبت به محصول سرور فعلی است. تایید شده است که این سری از DDR5-8800 در حالت MCR (رتبه ترکیبی Multiplexer) پشتیبانی می کند.

این شرکت CPU Xeon خود را بین معماری های بهینه سازی شده Performance و Efficient تقسیم خواهد کرد. تا کنون سری Xeon اینتل فقط شامل اولی می‌شود. Xeons مبتنی بر هسته E بازده انرژی بهتری را ارائه می دهد.

زمرد و گرانیت رپیدز، زئون با هسته های پرفورمنس

اینتل نقشه راه Xeon خود را برای دو سال آینده تایید کرد

نقشه راه مرکز داده Xeon اینتل، منبع: اینتل

علاوه بر این، اینتل همچنین یک جانشین برای Sierra را تأیید می کند. محصولی با کد “جنگل شفاف” قبلاً موضوع شایعات بود، اما از امروز رسمی شده است. این معماری قرار است در سال 2025 راه اندازی شود و از گره 18A اینتل استفاده می کند. این اولین CPU Xeon است که تأیید شده است که از این فناوری پردازش استفاده می کند.

Intel Xeon با هسته های Performance، منبع: Intel





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر