اینتل تأیید می کند که تلاش های Project Endgame در حال حاضر متوقف شده است

متأسفانه، به نظر می رسد که پروژه در حال حاضر در حالت تعلیق است، زیرا بیش از یک سال است که هیچ به روز رسانی نشده است. اینتل در توییتر تایید کرده است که در حال حاضر اطلاعات جدیدی برای به اشتراک گذاری وجود ندارد. اگرچه اینتل گفته است که Endgame در اواخر سال 2022 وارد آزمایش بتا خواهد شد، اما تا کنون هیچ برنامه بتا اعلام عمومی نشده است.

شایان ذکر است که Project Endgame با GeForce NOW یکسان نیست، اما می تواند به شیوه ای مشابه عمل کند. اگر اینتل این پروژه را تکمیل کند، می تواند به عنوان جایگزینی جذاب برای سرویس های بازی ابری موجود باشد. علاوه بر این، ممکن است مشکلات مربوط به مجوز را که GeForce NOW را تحت تأثیر قرار می دهد حل کند، زیرا اینتل اعلام کرد که برای عملکرد به هیچ حساب خاصی نیاز ندارد.

مفهوم Project Endgame در جلسه سرمایه گذاران 2022 توسط راجا کدوری، که در آن زمان معاون ارشد و مدیر ارشد گروه گرافیک اینتل بود، معرفی شد. هدف این پروژه فراهم کردن دسترسی کاربران به یک پلت فرم محاسباتی شتابدار GPU از طریق شبکه محلی یا ابر بود. هدف اولیه ارائه دسترسی کم تاخیر و پیوسته به پردازنده‌های گرافیکی Intel Arc از هر مکان، ارائه خدمات به مشتریان، دستگاه‌های لبه و فضای ابری بود.

در حالی که اینتل هرگز به طور کامل عملکرد داخلی Endgame را فاش نکرد، فرض بر این بود که این سرویس با هر نرم‌افزار محاسباتی وابسته به GPU مانند رمزگذاری ویدیو، هوش مصنوعی مولد یا گرافیک‌های سه بعدی کار می‌کند. برخلاف سرویس‌هایی مانند GeForce NOW که نمونه‌های مجازی ویندوز مبتنی بر ابر را ایجاد می‌کنند، Endgame به گونه‌ای طراحی شده است که به طور یکپارچه قدرت محاسباتی بیشتری را از شبکه تنها با یک کلیک اضافه کند.

کدوری در حال ارائه دموی زنده از Project Endgame در Vision 2022، منبع: Intel

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر