اینتل به دلیل وجود یک باگ، ارسال CPUهای Xeon Sapphire Rapids MCC را موقتاً متوقف کرد.


محموله Intel Xeon SPR-MCC متوقف شده است، تعمیر سیستم عامل در حال حاضر در حال انجام است

اینتل تایید می کند که ارسال برخی از پردازنده های Sapphire Rapids را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش و بیانیه به اشتراک گذاشته شده توسط سخت افزار تام، اینتل از مشکلی آگاه است که جدیدترین Xeon Medium Core Count Sapphire Rapids (SPR-MCC) را تحت تأثیر قرار می دهد. گفته می شود که زیرمجموعه ای از این CPU ها ممکن است تحت شرایط خاصی دچار اختلال در سیستم شوند که توسط شرکت توضیح داده نشده است. خبر خوب این است که فقط SKUهای MCC تحت تأثیر قرار می گیرند و هیچ مشکلی برای انواع XCC و HBM گزارش نشده است.

علاوه بر این، اینتل در حال حاضر روی یک اصلاح سیستم عامل کار می کند که باید این مشکل را حل کند. این شرکت در حال حاضر در حال آزمایش کاهش است در حالی که در صورت کار نکردن، حمل و نقل متوقف می شود.

ما از مشکلی در زیرمجموعه‌ای از نسل چهارم پردازنده‌های شمارش هسته متوسط ​​اینتل زئون (SPR-MCC) مطلع شدیم که می‌تواند عملکرد سیستم را تحت شرایط خاصی قطع کند و به طور فعال در حال بررسی هستیم. این مشکل هنگام اجرای نرم‌افزارهای تجاری موجود مشاهده نشد و سایر SKUهای پردازنده Xeon اینتل نسل چهارم (یعنی XCC و HBM) این مشکل را نشان نداده‌اند. به دلیل احتیاط فراوان، برخی از محموله های SPR MCC را موقتاً متوقف کردیم در حالی که به کاهش سیستم عامل مورد انتظار اعتماد کردیم و انتظار داریم که محموله های باقی مانده را به زودی منتشر کنیم.

– سخنگوی اینتل در بخش سخت افزار تام.

اینتل تأیید می‌کند که این باگ قبل از انتشار این سری مشاهده نشده است و در هنگام اجرای «نرم‌افزار تجاری موجود» مشاهده نشده است. این شرکت به وضوح جزئیات بیشتری را به اشتراک نمی گذارد، اما همانطور که پل آلکورن از Tom’s Hardware و Dylan Patel از SemiAnalaysis ذکر کردند، ممکن است این مشکل به زمان بندی پردازنده مربوط باشد. گزارش شده است که فقط انواع 2 سوکت و 4 سوکت تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته اند.

این شرکت سه نوع از CPUهای مرکز داده Sapphire Rapids شامل XCC (36 تا 60 هسته)، MCC (حداکثر 32 هسته) و SKUهای مجهز به HBM را برای بارهای کاری فشرده با حافظه ارائه می دهد. پردازنده های MCC برای بازار اصلی طراحی شده اند و ممکن است مصالحه خوبی بین هزینه معماری جدید و مزایای یک پلت فرم جدید در نظر گرفته شود.

طبق گزارش‌ها، اینتل ارسال این محصول را در اواسط ژوئن متوقف کرده است و در حال حاضر هیچ تاریخی برای از سرگیری ارسال‌ها وجود ندارد.

منبع: سخت افزار تام





منبع

محمدصادق مجدی

majdi.ir

محمدصادق مجدی هستم عاشق سخت افزار کامپیوتر